Michaels point of view
Na de les blijven luke en ik zitten.
"Dus jongens, wie zijn jullie? Hebben jullie je werk af? Laat eens zien?" Vraagt de lerares.
"Wij zijn luke en Michael" zeg ik.
"En we hebben ons werk af. Daarom begonnen we wat voor ons zelf te doen" vervolgd luke mijn verhaal. Hij pakt zijn schrift en laat deze aan haar zien. Ze kijkt aandachtig naar zijn berekeningen.
"Ziet er goed uit jongens. Sorry dan van mij dat jullie minder pauze hebben, maar voortaan minder luidruchtig. Ohja, ik ben me helemaal vergeten voor te stellen. Ik ben Hope Waetford, maar jullie noemen me uiteraard mevrouw Waetford" zegt ze. We knikken eens. Luke lijkt als versteend aan de grond genageld. Hij lijkt wel in haar macht gegrepen te worden en kwijlt nog net niet. Ik zucht.
"Uhm... kunnen we nu gaan?" Vraag ik ongeduldig.
"Natuurlijk" zegt mevrouw Waetford. Ik loop weg. Als ik eindelijk uit de collegezaal ben en in de aula, merk ik pas dat luke me niet achterna is gelopen. Ik zucht nog eens diep.
Niall komt op me aflopen.
"Hey!" Zegt hij vrolijk.
"Hey" begroet ik hem terug.
"Is er iets? Je kijkt zo sip" zegt hij. Zal ik hem vertellen wat mij dwars zit? Volgens mij is hij wel te vertrouwen. Ik zucht nog eens.
"Ik denk dat luke iemand anders leuk vindt" beken ik.
"Vast niet. Je ziet aan alles dat Hij je leuk vindt" troost niall me.
"En wat nou als hij twee mensen leuk vindt? Hij kan zo iemand krijgen. Hij is de lelijkste niet" zucht ik.
"Doe niet zo gek! Luke vindt je leuk, wat ik ook wel snap. Ik bedoel uhm... je bent een hele aardige jongen" zegt Niall. "Over luke hoef jij je niet druk te maken. Bovendien je zit zo meteen niet bij hem in de klas, dus kan je even nadenken en als er iets is, vertrouw me maar en ik zal er voor je zijn" knipoogt hij.
"Dankje niall" glimlach ik. Dan gaat de bel.
"Kom dan gaan we naar de les" zegt Niall en sleurt me mee.We zitten in de collegezaal en ik zit maar aan luke te denken. Zal hij echt mevrouw Waetford leuk vinden? Dat is toch illegaal? Niall was erg lief voor me en hij is best knap, maar voor luke ben ik gevallen en ik wil niet weer door hem gebroken worden.
Niall tikt mij eens aan.
"Blijf je wel wakker?" Vraagt hij. Ik kijk eens op. "Oh je was nog wakker. Gaat het nog? Anders moet je gewoon een keer met luke gaan praten" zegt hij. Ik knik.
"Ik zal kijken ofdat er een mogelijkheid is om met hem te praten" zeg ik bedenkelijk.
"Vast wel. Luke ziet eruit alsof hij heel begripvol is. Hij wordt vast niet boos ofzo als je dit onderwerp aankaart" lacht niall.
"Dan ken je luke nog niet" mompel ik. Blijkbaar had niall dat gehoord.
"Hoezo?" Vraagt hij verbaasd.
"Hij heeft veel kanten, als hij boos is, laat hij dat goed merken hoor. Hij is vroeger een badboy geweest en nerd tegelijkertijd. Niemand had ooit iets door totdat ik hem 'de nerd van de klas' op een feestje tegen kwam. Hij was echt totaal anders. Toen hij mij zag betrok meteen zijn gezicht. Hij was nog hetro toen en had net met iemand het gedaan. Zijn haar zat er nog van door de war. Volgens mij voelde hij zich betrapt. Hoe dan ook, hij heeft nog wel eens zijn badboy trekjes en die wil je liever niet meemaken" vertel ik. Niall knikt begrijpend en laat het even op zich in werken. Over werk gesproken, laat ik maar eens beginnen met mijn huiswerk.Heey pinguïns nieuw hoofdstuk hier.
Omg ik kwam vandaag thuis van school en ik wou het liefst iets inrammen. Is dat normaal? Het is nu wel officieel dat ik mijn gymleraar niet mag.
Hope you like it
comment vote
Love you all
xx dagmar
JE LEEST
The Next Level Ft Muke Clemmings <3
FanficVERVOLG VAN DOUBLE LIFE. De hele lange zomervakantie is voorbij. Luke en Michael gaan studeren. Al snel komen ze er achter dat ze niet op dezelfde kamer zitten. Wat nu? Veder krijgen ze ook nog andere kamer genoten. Zal de jaloezie toenemen? Luke...