Cast & Chapter 1

2.9K 54 2
                                    

Cast:
Park Jimin [BTS]
Semua ahli BTS
Semua ahli GFriend

Chaper 1:

Dasi Run Run Run~~

Lagu Run berbunyi menandakan waktu untuk aku bangun dari tidurku. "Huarghhh..." aku menguap. "Hara.. masa untuk sekolah! Bangun, bangun.. Dah la ni first day kau sekolah kat sini." Monologku sendirian. Aku bingkas bangun lalu bergegas ke bilik air.

#SKIP#

Aku turun ke meja makan untuk bersarapan bersama keluargaku. Aku tinggal bersama omma, appa, unnie, dan saeng ku. Unnie adalah seorang mahasiswa di Universiti Kebangsaan Seoul. Jeon Jin Hee, itu adalah nama unnie yang sangat aku sayangi. Berumur 23 tahun. Seorang yang sangat rajin.
Adikku Jeon Jungkook setahun lebih muda dariku. Adik yang sangat memahamiku walaupun berlainan jantina. Ok! Stop cerita pasal family aku. Now, Let the game begin. 😂

#SKIP#

Aku dan Jungkook berjalan beriringan ke pejabat sekolah. Sepanjang perjalanan ke pejabat, ramai yang memandang ke arah kami. Maklumlah, adik akukan cute. Aku pula cantik. Ceyhh. Angkat bakul sendiri nampak. Sampai sahaja di pejabat, aku terus mengetuk pintu bilik Mrs. Park, pengetua Mujigae Highschool. Setelah selesai berurusan dengan puan pengetua, aku dan Jungkook terus berjalan ke kelas masing-masing. Sebelum berpisah, aku sempat berpesan pada Jungkook supaya menunggu aku di pagar sekolah.
Aku berjalan mencari kelas 4Science. Aku bertanya kepada pelajar yang ada di sekitar kaki lima. Sedang aku berjalan, tiba-tiba seorang lelaki terlanggarku dan menyebabkan badanku hilang keseimbangan dan terjatuh. Lelaki itu menghulurkan tangannya untuk membantuku bangun. Aku mencapai tangannya. Aku terus membetulkan pakaianku. Lelaki itu memohon maaf lalu berlalu ke kelasnya. Aku sampai ke kelas 4Science dan melihat seorang guru sedang mengajar matapelajaran kegemaranku Fizik. Aku tahu dia adalah guru kelasku. Mrs. Kim. Aku mengetuk pintu. Mrs. Kim berjalan ke arahku lalu bertanya kepadaku. "Awak pelajar baru yang Mrs. Park cakap tu kan?". "Nae Seonsaengnim." Ujarku. "Baiklah, class. Kita ada pelajar baru. Hara! Perkenalkan diri." arah Mrs. Kim. "Nae. Annyeonghaseyo, Jeon Ha Ra imnida. Saya harap korang bagi tunjuk ajar dan selesa berkawan dengan saya." Ujarku memperkenalkan diri. "Hara, awak boleh ambil tempat kat sebelah Jimin." arah Mrs. Kim. "Park Jimin!" Panggil Mrs. Kim. "Nae!" Lelaki yang bernama Park Jimin mengangkat tangannya. 'Bukan ke tu lelaki yang langgar aku tadi? Wah.. Handsome jugak.' Ujarku dalam hati. 'Gediknya kau Hara.'monologku lagi. Aku berjalan ke mejaku. Kelas pun disambung.

T.B.C
This is my new fanfic. I hope you enjoy it. Harap-harap dapat ramai pembaca and followers. Tolong vote tau. Thanks sebab sudi baca. See you soon.

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now