Chapter 8

924 40 1
                                    

"Jemput la makan... Tak payah malu-malu." Ujarku kepada Jimin. "Tak malu pun. Nanti saya kan nak duduk sini terus." Ujar Jimin. Aku hairan. "Apa awak cakap?" Aku bertanya. "Tak ada apa-apa..." Jimin terus makan. Aku hanya memerhati. "Makan la... Saya tahu saya ni handsome.. Tapi tak payah tengok macam tu.." ujar Jimin. Aku tersentak dan terus menjamah makanan di hadapan ku.

#SKIP#

"So... Kita nak buat presentation pasal apa ni?" Soalku. "Apa kata buat pasal doctors?" Jimin memberi cadangan. "Ok juga.. Cuba terangkan sikit pasal idea awak tu..." aku meminta penerangan sedikit daripada Jimin. "Macam ni..." Jimin menerangkan ideanya kepadaku.

#SKIP#

"Awak pilih doktor dalam bidang apa?" Tanya Jimin. "Emmm..." aku berfikir sebentar. "Ha!" Jari dipetik tanda aku mendapat buah fikiran. "Saya pilih Gynaecologist.." ujarku yakin. "Ok... Kalau macam tu saya pilih Cardiologist." Kata Jimin. "Now kita kena cari bahan untuk presentation tu." Ujar Jimin. Kami terus mencari fakta-fakta penting tentang bidang yang akan kami bentangkan.

#SKIP#

"Omma! Noona!" Laung Jungkook dari muka pintu. Tiada sahutan. "Aikk... Tak ada orang? Dorang pergi mana?" Jungkook bercakap sendirian. "Omma! Jungkook dah balik..." laung Jungkook sekali lagi sambil memulas tombol pintu. "Hah... Pintu tak kunci, mesti tengah syok berbual ni." ujar Jungkook lagi. Jungkook terus masuk. Kelihatan dua orang manusia yang amat dikenalinya. Park Jimin dan Jeon Hara. Hyung dan Noonanya yang sedang tekun berbincang. 'Ni peluang aku nak kenakan diorang ni' detik hati Jungkook. Klik... Klik... Klik... 'Wahh rapatnya diorang mesti ada apa-apa ni' bisik hatinya lagi sambil melihat gambar-gambar yang telah diambilnya.

#SKIP#

"Bye! Nanti datang lagi..." ujar Jungkook kepada Jimin sambil tersengih seperti kerang busuk. "Bawa motor tu elok-elok... Dah gelap ni... Jangan bawa laju sangat.." pesan Omma kepada Jimin. "Nae Omma! Jimin akan hati-hati..." ujar Jimin. "Hara! Esok awak pergi sekolah dengan saya, eh?" Tanya Jimin. "Errr... Saya pergi dengan Jungkook la esok." Ujarku. "Noona pergi jela dengan hyung. Esok Jungkook kena pergi sekolah awal. Jungkook on duty untuk bersihkan kelas. Kalau tunggu noona nanti lambat." Kata Jungkook. "Boleh ke Jimin?" Tanyaku kepada Jimin. "Boleh je... Lagi pun saya yang volunteer nak pergi sekolah sekali dengan awak kan.. Ok lah kalau macam tu.. Bye! Jumpa esok..." ujar Jimin. Aku hanya melihat motor Jimin yang meluncur laju di atas jalan di muka pintu. "Hai... Tak nak masuk ke anak dara Omma sorang ni?" Ommaku memerli. "Nak masuk la ni... Nak ambik kasut Hara kejap." Dalihku. Walhal aku malu diperli sebegitu. Aku dapat rasakan bahawa jantungku berdegup dengan irama yang amat merdu apabila Jimin berada berdekatan denganku. Adakah ini cinta? Oh no... No way... Aku masih tak dapat lupakan first love aku. Kris oppa dah buat hidup aku bersinar. Tapi sekarang dia dah tak ada. Sekarang tinggal aku dengan family aku. Aku tak nak ingat pasal Kris. Dia lah first love aku. Tak mungkin aku dapat lupakan dia. Jeon Hara! Don't fall for Jimin! Don't love him. Aku tak nak sakit sekali lagi. Aku tak nak orang yang aku sayang tinggalkan aku macam Kris oppa tinggalkan aku. Kalau dulu kat Busan, aku selalu melawat kubur Kris oppa setiap hari lepas sekolah. Kalau aku rindukan Kris oppa aku akan pergi ke kuburnya. Tapi sekarang, aku tak sanggup nak tanggung kesedihan yang ditinggalkan lepas Kris meninggal dunia. Hanya family aku dan family Kris oppa je tahu betapa sukarnya untuk aku terus ada di tempat yang pernah menjadi kenangan indah untuk kami. Jadi, untuk mengurangkan kemurunganku appa buat keputusan untuk kami sekeluarga berpindah ke Seoul. Aku tak akan dapat lupakan Kris. Tapi semua tu hanya akan jadi sejarah. Dan mungkin buat masa ni aku tak akan buka pintu hati aku untuk someone... Haish... Apa ni!!! Apa aku mengarut ni... Kenapa aku duk cerita pasal Kris Oppa ni? Haish... Jinjja... Hajima... Stop thinking about oppa... Just for NOW...

TO BE CONTINUE...

Just like the previous one. I need your vote. Comment if you think that my work is bad. And if you think it is good enough. Vote please. I love all of you. Muahh...

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now