Chapter 5

1K 33 2
                                    

"Aegi!" Panggil Jimin. "Nae, Oppa." Sahutku. "Aegi tengah buat apa?" Tanya Jimin. "Tengah bina istana pasir.. Oppa nak try?" Gurauku. "Oppa ni apa la.. Tak nampak ke Hara tengah masak ni?" tanyaku. "Hehe.. oppa saja je.. Nak Oppa tolong?" Tanya Jimin ingin menghulurkan bantuan. "Eh, oppa dudukla.. Nak siap dah ni." Ujarku. "Nae!" Jimin mengangguk lalu mencium pipiku. "Yah! Aegi-ya! Where is my daily morning kiss?" Tanya Jimin. "Haish.. Nah!" Keluhku lalu mencium pipinya. "Ni?" Tanya Jimin sambil menunjuk bibirnya. "Oppa!" Aku menjerit malu. Pipiku merah. Jimin mendekatkan mukanya ke mukaku.. Jarak antara muka kami semakin berkurang...
Semakin lama semakin rapat. Sekarang muka kami hanya berjarak 1cm antara satu sama lain. Dan.....

Kringgg~~

"Urgh..." Aku mematikan jam loceng. "Fuhh... Nasib baik tadi cuma mimpi. Kalau tak.... Arghhh... Aku tak boleh nak bayangkan macam mana aku nak berhadapan dengan Jimin." Luahku. Sendirian. Aku terus mencapai tuala lalu bergegas ke dalam tandas.

#SKIP#

"Omma! Appa!" Panggilku lalu duduk di meja makan. "Hah.. mana adik kesayangan kamu tu? Tak nak breakfast?" Tanya Omma. "Kookie tengah bersiap la Omma." Jawabku. Tidak lama selepas itu, Jungkook turun. "Morning Appa, Omma, Noona." Sapa Jungkook. "Morning." Jawab kami serentak. Kami bersarapan bersama.

#SKIP#

"Noona-ya! Palliwa! Kalau tak Jungkook tinggal." Laung Jungkook dari luar rumah. "Ya!" Sahutku. Aku bergegas keluar. Jungkook yang berada di atas Motorbikenya menghulurkan helmet kepadaku. "Tak reti sabar ke? Noona nak buang air pun tak senang." Aku memarahi Jungkook. "Noona ni... Time-time ni juga dia nak buang air." Bebel Jungkook. "Ha dah dah. Stop membebel. Bawa motor tu cepat. Nanti lambat." Ujarku.

#SKIP#[SEKOLAH]

"Noona! Turunla!" Jungkook mengarah. "Sabarla.." ujarku lalu turun dari motorbikenya. "Helmet?" Jungkook ingin mengambil helmetnya. "Jungkook. Tolong bukakan.. Tak boleh buka la.." aku meminta Jungkook membuka helmet yang dipakai olehku. "Haish.." keluh Jungkook. "Meh sini." Jungkook membuka helmet yang dipakaiku. Aku tidak perasan akan sekumpulan pelajar perempuan yang sedang memerhati gelagat kami.

#A GROUP OF GIRLS' P.O.V#

"Ahh.. Bencinya aku tengok perempuan tu. Gedik semacam." Ujar salah seorang daripada kumpulan tersebut. "Eh, Jiyeon! Kau tak jealous ke?" tanya Soyeon. "Gila kau tak jealous?" Ujar perempuan yang dipanggil Jiyeon. "Menggedik je tahu.." ujar Boram. "Dengan Jimin oppa aku pun nak menggedik. Dengan Jungkook pun gatal juga. Dasar perempuan tak ada maruah langsung." Ujar Eunjung. "Benci la aku perempuan tu. Kau siasat apa nama dia, kelas and kat mana dia tinggal. Siap kau perempuan. Nanti aku kerjakan kau." Bentak Jiyeon.

#JEON HARA'S P.O.V#

"Bye Jungkook. Jumpa masa rehat nanti tau." Ujarku kepada Jungkook. " Nae noona." Balas adik kesayanganku.

To Be Continue《

Sorry guys. Setakat ni je sempat buat. Mianhaeyo. Please support my works. Vote la.. Don't be a silent reader please. Jebal. Thanks for those who read my previous works.. Muuaahh!👄👄

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now