Ding Dong~~
Loceng rumahku ditekan. Omma menyuruhku membuka pintu. Segera aku berlari anak untuk membuka pintu. "Annyeonghaseyo!" Seorang lelaki bow kepadaku semasa aku membuka pintu. "Ahh.. Annyeonghaseyo." Aku turut melakukan perkara yang sama. Beberapa saat kemudian aku mengangkat muka. Saat mataku menyapa wajah lelaki tersebut, lidahku kelu. "Err.. Hara?" Tanya lelaki tersebut kepadaku. "Jjj-Jimin.." ujarku gugup. "Awak tinggal kat sini?" Tanya Jimin kepadaku. "Nae, I live here. What are you doing here?" Tanyaku kembali selepas menjawab pertanyaan Jimin tadi. "Saya ikut family dinner kat kawasan perumahan ni... Rasanya betul dah ni rumahnya." Ujar Jimin kebingungan. "Eh, kenapa lama sangat ni Hara?" Tanya Ommaku. "Haa... ajakla tetamu kita ni masuk." Ujar Omma lagi. "Er.. Jimin masuklah.." ajakku. Jimin terus melangkah ke dalam rumahku. Kami menuju ke meja makan. "Kenapa lambat?" Tanya Mommy. "Ah.. Sorry Mommy.. Jimin jumpa J-hope kejap." Ujar Jimin. Mommy? Maknanya... Jimin tu anak Mommy dengan Daddy? OMG! "Jimin kenal ke Hara?" Tanya Appaku. "Ha'ah... Kitorang sekelas, Uncle, eh Appa."ujar Jimin. APPA?! Jimin panggil Appa, Appa? Aku kebingungan. "Owh... Senang la nanti.. Betul tak?" Ujar Appa kepada Daddy. "Betul tu. Senang kerja kita nanti" ujar Daddy. Kami menghabiskan makan malam dan berbual sehinggalah Mommy, Daddy dan Jimin pulang.
#Setelah Family Jimin Pulang#
"Omma! Macam mana Omma dengan Appa kenal family Jimin?" Tanyaku kepada Omma. "Omma dengan Mrs. Park kawan masa highschool dulu. Kenapa?" Tanya Omma. "Ahh.. Aniyo.. Tak ada apa-apa" ujarku lalu beredar ke bilikku.
#Di Bilikku#
"Tak sangka pula yang Omma kenal dengan Mommy." Monologku sendirian. "Nanti bolehla aku rapat dengan Jimin. Ahhh!" Teriakku teruja. "Yahh! Hara! Paboya! Kau dah minat dekat dia. Padahal baru hari ni kau jumpa dia. Seungcheol yang dari dulu lagi tergilakan kau, kau tak terima." Ujarku lagi. "Ahh... Malas aku fikir pasal lelaki tu. Tak pasal-pasal moody nanti." Sambungku lagi. Jika Unnie melintasi pintu bilikku tatkala ini, pasti difikirnya aku seorang yang gila. Mana taknya... Bercakap seorang diri macam ni. "Daripada aku fikirkan si Seungcheol tu, baik aku tukar baju." Aku terus melangkah ke dalam bilik air untuk menukar pakaian formalku tadi kepada pakaian tidur. Selesai menukar baju, aku mengambil smartphoneku yang sedang dicas di atas meja belajarku. Aku melihat ke arah sekeliling bilikku. "Haish... Bilik bersepah lagi. Argh. Esoklah kemas.." aku mengambil keputusan untuk mengemas bilikku yang masih bersepah pada keesokan harinya. Maklumlah, kami sekeluarga baru sahaja berpindah. Jadi, aku belum sempat mengemas kerana kepenatan.
Aku membuka kunci smartphoneku. Kelihatan aplikasi Whatsappku dipenuhi chat yang masih tidak dibaca."1024 chat? Gila la.. Grup mana la ni? Hah? BTS? Bila masa pulak aku ada dalam grup ni? Ni mesti kerja adik bertuah aku, Jungkook yang bagi nombor telefonku kepada Rapmon. Banyak nya diorang ni chat. Keluhku. Malas la nak join. Baik aku tidur." Ujarku. Lalu terus mengunci jam di smartphoneku tepat pukul 6 pagi. Selimut aku tarik menutupi badanku lalu terus tidur.#SKIP#
"Aegi!" Panggil Jimin. "Nae, Oppa." Sahutku. "Aegi tengah buat apa?" Tanya Jimin. "Tengah bina istana pasir.. Oppa nak try?" Gurauku. "Oppa ni apa la.. Tak nampak ke Hara tengah masak ni?" tanyaku. "Hehe.. oppa saja je.. Nak Oppa tolong?" Tanya Jimin ingin menghulurkan bantuan. "Eh, oppa dudukla.. Nak siap dah ni." Ujarku. "Nae!" Jimin mengangguk lalu mencium pipiku. "Yah! Aegi-ya! Where is my daily morning kiss?" Tanya Jimin. "Haish.. Nah!" Keluhku lalu mencium pipinya. "Ni?" Tanya Jimin sambil menunjuk bibirnya. "Oppa!" Aku menjerit malu. Pipiku merah. Jimin mendekatkan mukanya ke mukaku.. Jarak antara muka kami semakin berkurang...
》TO BE CONTINUE《
SORRY KALAU LAMBAT UPDATE. SORRY KALAU TAK BEST. SORRY FOR THE MISTAKES. PLEASE JANGAN JADI SILENT READER. TOLONG LA VOTE KORANG. JEBAL. MUNGKIN SAYA AKAN BUAT FANFIC ATAU NOVEL BARU SELEPAS CERITA NI TAMAT. TAPI TAK TAHU LAGI TAMAT BILA. I HOPE KORANG DAPAT TERIMA CARA PENULISAN SAYA NI. MMUAAHH.. LOVE YOU MY BELOVED READERS. SOKONG SAYA SELALU YE.
YOU ARE READING
My Byuntae Husband
FantasyWell this one is not as byuntae as you think... Just a little pervy thingy in this story. Well, it really is about Jimin. ^_^