Chapter 7

918 42 0
                                    

[DI RUMAH HARA]

"Omma! Hara dah balik..." laungku dari ruang tamu. "Eh... mana Jungkook?" Tanya Omma. "Dia nak siapkan kerja yang Miss Ailee. Dia balik lepas ni." Ujarku. Jimin masuk ke dalam selepas meletakkan motornya di bawah garaj. "Ah.. Annyeong Omma.." ucapnya pada Ommaku. "Annyeong... kenapa tak cakap nak datang? Nasib baik Omma masak lebih, Hara... Bawa Jimin naik. Bawa ke bilik tetamu untuk tukar pakaian." Ujar Omma panjang lebar. "Tapi, Jimin mana bawa baju." Ujarku pada omma. "Pakaian Jimin ada kat bilik tu. Tak lama lagi Jimin tinggal kat sini. Dah jangan banyak tanya..." terangnya. 'Jimin tinggal sini?' Bisikku dalam hati. Aku membawanya ke bilik tetamu. Aku tidak percaya akan kata-kata omma. Aku lantas membuka pintu almari. Ternyata betul kata omma. Memang ada pakaian di dalamnya dan aku yakin itu adalah pakaian Jimin. "Err.. awak mandi la dulu. Saya masuk bilik saya kejap. Awak tunggu kat sini kalau dah siap." Ujarku kepadanya. Aku keluar dari bilik tersebut dan masuk ke bilik yang bertentangan dengan bilik itu. Sudah tentulah itu bilikku.

#SKIP#

Selesai mandi. Aku keluar dari bilikku. Aku hanya memakai sweatshirt dan jeans hitam. Aku masuk ke dalam bilik tetamu. "Jim...." lidahku kelu. Jimin yang sedang mencari baju berpusing ke arahku. "Ah... Hara... Tolong carikan baju saya kejap. Sweatshirt hitam." Ujarnya. Aku hanya diam sambil melakukan apa yang dimintanya. Aku mencapai sweatshirt hitam yang diminta. Tiba-tiba... "Arghhhhhhhh, Jimin!" Aku berlari ke arah Jimin sambil menjerit. Aku terus merangkul leher lelaki itu sambil melompat-lompat. "Kenapa ni?" Tanya Jimin. "L-l-li-lip-pas.." kataku sambil menunjuk ke arah almari. "Jimin... Saya takut.." ujarku ketakutan. "Haish.. Lipas kan lagi kecil daripada awak." Katanya menenangkanku. Aku membuka mata yang dari tadi ditutup kerana ketakutan lalu memandang ke arah almari. "Arghhh.... Jimin!!!" Sekali lagi aku melompat-lompat. Jimin terus mengangkatku bridal style. 'Haish... Lipas ni tahu-tahu je. Time ni juga lah dia nak terbang' bisikku dalam hati. "Dah... Lipas dah tak ada..." bisik Jimin ke telingaku. "Betul ke?" Aku inginkan kepastian. "Betul la..." jawabnya. Aku buka mata. Dub dab dub dab. Mata kami bertaut. Aku rasa.... Aku dah fall in love dengan Jimin.

*Mrs. Jeon's POV*

"Kenapalah si Hara ni terjerit-jerit. Lipas lagilah ni..." ujarku sendirian. Aku mengambil keputusan untuk melihat keadaan anak bertuahku. Aku menaiki tangga. Dan terus ke bilik tetamu. Sampai di bilik tetamu. Aku terlihat sebuah pandangan yang amat membahagiakan. "Ehem ehem.. Kenapa ni?" Tanyaku kepada Jimin. "Err... Tak ada apa-apalah Omma. Lipas je ni.." ujar Jimin terkejut dengan kehadiranku. Anakku hanya diam. "Cepat sikit turun makan. Nanti makanan tu sejuk pula." Kataku sebelum berlalu pergi. Aku berhenti di tangga dan tersenyum bahagia. 'Mudahla urusan nanti' bisikku dalam hati dan berlalu ke tingkat bawah.

*Jeon Hara's POV*

"Ehem ehem... Kenapa ni?" Tanya Omma ku kepada Jimin. "Err... Tak ada apa-apalah Omma. Lipas je ni.." ujar Jimin sedikit terkejut dengan kehadiran Omma. "Cepat sikit turun makan. Nanti makanan tu sejuk pupa." Kata Omma sebelum berlalu pergi. Aku memandang Jimin. Baru aku perasan yang dia tidak memakai baju. "Err... Lipas ada lagi ke?" Tanyaku. "Ada... Dekat almari." Ujarnya. Apabila mendengar jawapannya itu. Terus aku memeluknya dengan lebih erat. "Hahaha..." tawanya. "Jimin! Jangan la main-main saya takut ni." Marahku. "Dah tak adalah..." katanya. "Turunkan saya..." belum sempat Jimin ingin meletakkanku. Aku bersuara. "Jimin! Atas katil... Letakkan saya kat atas katil." Jimin terus meletakkanku di atas katil. Lantas dia memakai sweatshirtnya. 'Omo~~ So sexy... Hara! Pusing!' Bisikku dalam hati. Aku berpusing ke arah tingkap.

#SKIP#

"Jemput la makan... Tak payah malu-malu." Ujarku kepada Jimin. "Tak malu pun. Nanti saya kan nak duduk sini terus." Ujar Jimin. Aku hairan. "Apa awak cakap?" Aku bertanya. "Tak ada apa-apa..." Jimin terus makan. Aku hanya memerhati. "Makan la... Saya tahu saya ni handsome.. Tapi tak payah tengok macam tu.." ujar Jimin.

TO BE CONTINUE...

Thanks for the view guys. I never expect that I'll get more viewers. Thank you so much. But one 'thing' that I concern about. The VOTE! Oh, please. Don't be a silent reader. Vote for my works please. I really appreciate your effort. Thank you once again.

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now