Chapter 11

793 36 4
                                    

Skip~

"Hara! Turun bawah!" Omma memanggilku dari bawah.

"Nae Omma? Waeo?" Aku masih didalam bilik.

"Bersiap cepat..." omma masih dengan laungannya.

"Nae~~" jawabku mendatar.

'Haish... Omma ni. Baik aku tidur dulu.' Aku merebahkan diri ke atas katil sesudah menyiapkan kerja sekolahku.

*****

"Noona! Noona! Buka pintu ni..." Jungkook mengetuk pintu bilikku.

Aku berjalan ke arah pintu dengan malas dan dalam keadaan mamai.

"Apa dia?" Aku membetulkan rambutku yang serabai.

"Tak siap lagi? Noona buat apa?" Jungkook menarikku ke dalam bilik.

"Tidur" jawabku sepatah.

"Patutla bau masam." Jungkook menyakatku.

"Eleh... Masam pun ada orang sayang~" ujarku.

"Dah la... Noona mandi lepas tu pakai ni... Pakai cantik-cantik" Jungkook mengarahku.

"Aduh... Apa lagi la Omma ni... Tak habis-habis" aku mengeluh tatkala kaki menghala ke bathroom.

*****

"Kenapala omma asyik suruh aku pakai baju macam ni je... Kenapa tak Jungkook yang pakai... " aku menilik diriku di cermin.

"Sebab omma nak noona jadi macam dulu... " sampuk Jungkook.

"Kenapa tak adik yang kahwin dulu?" Aku memandang Jungkook dengan penuh tanda tanya.

"Noona... Omma nak Noona bahagia..." Jungkook memandangku.

"Kenapa noona rasa macam omma nak lepaskan tanggungjawab dia? Omma selalu buat macam ni kat noona. Omma tak sayang noona agaknya..."

"Janganla macam tu... " Jungkook memujukku.

"Dah... Emo la dia ni... Jom turun semua dah tunggu kat bawah... " Jungkook menarikku.

*****

"Hah... Sampai pun anak dara sorang ni~" omma menarikku untuk duduk di sebelah Jungkook.

"Jimin... Jimin... Park Jimin!" Mrs. Park memanggil Jimin.

"Huh?! Ah... Nae Omma? " Jimin memandang muka Mrs. Park.

"Kamu dah kenapa termenung dari tadi? Dah la tengok Hara macam nak terkam je tadi... " Mrs. Park bergurau.

"Sabar Jimin... Sebulan je lagi... "Jungkook menyampuk.

"Hahahahaha" kedengaran hilai tawa dua keluarga bersatu. Aku dan Jimin hanya diam membisu seribu bahasa.

Kata-kata Jungkook tadi membuatkan aku tahu bahawa sebulan dari sekarang aku akan menjadi isteri Park Jimin.

*****

"Kamu berdua pergila berbual kat luar tu... " kata omma.

*****

"Hara... Can you accept me in your life? "Jimin bersuara.

"Mollayo... "Ujarku.

"Can you try to love me? "Jimin memandangku.

"I don't even know Jimin. I don't know what I feel when I meet and know the truth that you will be my husband. "Aku meluahkan isi hatiku. Semuanya betul. Tentang perasaanku pada Jimin. Aku masih tidak tahu sama ada aku sayang, suka atau cintakan Park Jimin.

"Once again... Boleh awak cuba tanam rasa cinta tu bila kita dah kahwin? "Soal Jimin seraya tangannya memegang daguku untuk melihat seiring ke dalam matanya. Aku... Aku dapat lihat keikhlasan dalam mata itu.

"I'll try... Slowly~" ujarku.

"Thanks. "Mukanya semakin dekat denganku. Oh no... Sikit lagi.... Arhhh... No...

|To Be Continue|

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now