"Yahhh!!! Noona! Bangun la!!!" Jungkook mengejutkanku. "5 minit..." jawabku mamai. "Noona! Suka hati noona la.. Jungkook pergi dulu." Jungkook berkata lalu keluar dari bilikku. Aku sambung tidurku yang lena.
Beberapa minit kemudian...
"Chagiya~~ Ireona~~ Chagiya~~" seseorang mengejutkanku lembut. 'Ni mesti Jungkook' fikirku. "Tak payah nak buat macam tu la Kookie. Aku menarik 'Jungkook' ke dadaku. "Hara! Bangun! Jungkook dah pergi sekolah dah! Jimin! Hara tak nak bangun lagi?" Laung Omma dari bawah. Buntang mataku bila mendengar Omma menyebut JIMIN. What??? JIMIN??? Aku lantas bangun. Jimin bangun lalu memberi tuala kepadaku. "Hara c-cepat sikit... Dah lambat ni..." ujar Jimin gagap. "Awak tunggu kat bawah..." ujarku perlahan. Malu gila weyh!! Just think about it... I just did a crazy thing to Jimin. I pulled him towards my chest. Oh My Bangtan! Dah... Korang tutup mata. I wanna have a happy shower time. So... Bye Bye!😅
#SKIP PART MANDI#
Aku menyarung uniform sekolahku. Menyumbat oops I mean memasukkan buku ke dalam bagpackku dengan kemas, lalu bergegas ke bawah. Sampai di meja makan aku terus mencapai sekeping toasted bread dan bergegas ke ruang tamu tempat Jimin sedang menungguku.
"Jom..." aku menarik tangan Jimin.
Jimin hanya menurut. Sampai di motornya, baru aku perasan... Aku pegang tangan Jimin! Oh My Bangtan!!!
"Err... Mianhae... 😶" malu~~
"Waeyo?" Jimin menghidupkan superbikenya.
"Saya pegang tangan awak tadi... 😳" aku menunduk kerana malu yang teramat sangat.
"It's okay... Meyh sini pakai helmet ni" Jimin menarikku.
Dia memakaikan helmet kepadaku.
'Erk... Besarnya helmet ni'
Vroom~~
#SKIP#
Banyak mata memandangku. Dengan pandangan tidak puas hati sebab aku naik motor dengan Jimin. Aku hanya senyum kepada mereka yang melihat.
"Hara... Palliwa! Nanti lambat..." Jimin berjalan menuju ke kelas kami.
"Nae~" aku hanya membontoti langkahnya.
Kami melepasi dataran perhimpunan sekolah. Berjalan melewati hallway yang sarat dengan pelajar. Aku memperlahankan langkahku dan membiarkan Jimin di depan kerana pelajar-pelajar perempuan yang lain memandangku dengan pandangan maut.
"Yahhh... Lambatnya jalan!" Jimin menarik tanganku untuk berjalan beriringan dengannya. Aku menundukkan wajah.
"Yow!" Taehyung menyapa. "Yow! Eh... Mana yang lain?" Jimin bertanya. "Diorang masuk kelas dulu. Dah kau lambat." Aku hanya berdiam diri. Taehyung memandangku.
"Eh... Ada cik adik manis~ Hi" Taehyung mengusik.
"Hai... Tae Tae~" aku hanya senyum.
"Ehhhh~~ Korang datang berdua? Mana Jungkook?" Taehyung hairan.
"Waeyo?? Tak boleh ke?" Jimin menjawab soalan Taehyung dengan soalan.
"Aigoo~ Tak payah la berahsia dengan aku! Ingat kita orang tak tahu ke hah?" Taehyung menjeling Jimin.
"Rahsia apa kau ni?" Jimin kebingungan.
"Alaahhh.... Korang ada scandal kan?"
"What?!!" Serentak aku dan Jimin berpaling ke arah Taehyung.
"Betul la kan? Ke aku salah dengar?" Taehyung menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Aku melangkah masuk ke kelas bersama Jimin dan Taehyung. I'm in the middle. Mata pelajar perempuan tepat memandang ke arah kami.
"Taehyung! Mana awak dengar cerita ni?" Soalku sebaik sahaja kami duduk di meja.
"Hara... Kau tak payah la berbahasa 'awak-saya' dengan aku... Tak biasa la aku guna perkataan tu..." Taehyung memandangku.
"Dah hebohla satu sekolah... Masa hari Jimin hantar kau balik... Kan ramai budak perempuan ternampak korang..." Taehyung memandang kami berdua silih berganti.
"Tu je?" Soal Jimin lalu menongkat dagunya.
"Ada budak nampak kau pergi rumah Hara dengan family kau... And lagi satu... Masa kau pergi rumah Hara sorang-sorang..." Taehyung menyandarkan tubuhnya di kerusi.
"Haish... Ni mesti fans aku ni..." Jimin mengeluh.
"Diorang selalu stalk awak eh?" Aku memandang Jimin.
"Macam tu la... Tapi aku tak rasa kerja budak lain selain... Diorang...." Jimin memusingkan kepalanya ke arah Taehyung.
"Aku pun rasa diorang jugak... Tak mungkin orang lain selain diorang..." Taehyung mengangguk.
"Diorang?" Aku kehairanan.
"Kau tak kenal lagi ke?"
Aku menggeleng. "Siapa? Peminat Jimin jugak eh?"
"Haish... Diorang tu... Sistar..." Taehyung mendekatkan dirinya ke arah aku dan Jimin.
"Sistar?"
"Eo... Hyolin, Bora, So You dengan Dasom. Diorang la Sistar... Hyolin, obses dengan Jimin. Sebab nak famous and harta..."
"Owhhh...."
"Hyolin selalu confess kat Jimin... Selalu goda.. Kalau kau tengok si Hyolin ni... Mesti seksa mata kau... Seksi nak matey..."
"Habis tu? Awak terima ke?" Aku memandang Jimin.
"Huh... Awak ingat saya ni boleh tergoda ke? Memang tak la... Saya kalau nak cari Yeochin mesti yang cantik luaran dan cantik dalaman..." ujar Jimin.
"Elehhhhh..." Taehyung mencebik.
"Tak payah la citer pasal ni... Lagipun saya dah serahkan hal ni kat parents saya... They know what is the best for me..." kata-kata Jimin membuatkan aku terdiam.
"Bangun~~" ketua kelas menyuruh pelajar untuk bangun. "Good Morning, Sir!" Ucap ketua kelas diikuti pelajar lain.
"Ok... Now! Lets separate this class to three team. First team, Jimin is the leader. Second, S.coups! You are the leader and third... Ken! Be the leader." Sir Dong Hyuk berbicara.
"Tak payah memilih! Saya dah bahagi team tu... Barisan ni... 9 orang Jimin's team... And this! S.coups' team. Last sekali... Ken's team..."
"Sir! What are we going to do today?" Soalku.
"Good question Hara... And your english is good.. Today! We're going to have a quiz..." ujar Sir Dong Hyuk.
Maka bermulalah quiz yang dikendalikan oleh Sir Dong Hyuk.
Kumpulan Jimin menang quiz ni. It means... Me and Taehyung won too... Haha...
Kring~~
Masa rehat. Seperti biasa aku bersama BTS.
YOU ARE READING
My Byuntae Husband
FantasyWell this one is not as byuntae as you think... Just a little pervy thingy in this story. Well, it really is about Jimin. ^_^