Chapter 2

1.6K 47 1
                                    

Kringgg...

Loceng sekolah berbunyi menandakan waktu rehat. Pelajar-pelajar lain di kelasku bergegas ke kantin untuk rehat. Di kelas hanya tinggal aku dan Jimin. "Awak tak nak rehat?" Tanya Jimin. "Saya nak kemas barang kejap." Ujarku. "Ok, kita rehat sekali, ea?" Ujar Jimin. "Ok..." aku hanya mengiyakan. Semasa aku dan Jimin melangkah ke luar kelas, Jungkook menarik tanganku. "Noona, Jungkook nak rehat sekali dengan noona boleh?" Tanya Jungkook berbisik. "Kenapa pula tak boleh?" Tanya ku kepadanya. "Jungkook takut nanti kacau noona dating." Ujarnya perlahan. "Haish budak ni. Jom!" Ajakku. "Sayang noona." Jungkook mencium pipiku, aku melirik ke arah Jimin yang memandangku ridak berkelip. 'Mesti Jimin ingat Jungkook Namjachingu aku nanti' monologku. "Err... Jimin jomlah." Aku menarik tangan Jimin dan Jungkook. Ramai pelajar perempuan yang melihat ke arah kami atau lebih tepat lagi ke arahku dengan pandangan yang menakutkan.

#SKIP#[Di Kantin]

"Hara... Jungkook... Jom aku kenalkan korang dengan BTS.." ujar Jimin. "BTS? Apa tu?" Tanya Jungkook hairan. "Haish... Tengok jela nanti Jungkook.. Takkan la BTS tu alien pulak." Ujarku kepada Jungkook.
"Hahaha.. Ok, my lovely noona.." ujar Jungkook.

"Guys, aku nak kenalkan korang dengan kawan baru aku." Ujar Jimin kepada sekumpulan lelaki yang dikenali sebagai BTS. "Wahh... Cantiknya! What is your name young lady?" tanya seorang lelaki kepadaku sambil memujiku. [Cewah..] "Jeon Hara. Korang boleh panggil Hara." Ujarku kepada mereka. "Hara.. Yang gatal ni, Jung Hoseok. Awak boleh panggil J-Hope atau Hobie. Yang rambut macam ultraman ni Kim Namjoon" ujar Jimin. "Kau cakap rambut aku macam ultraman?" Marah Namjoon sambil memeluk leher Jimin dengan kuat. "Yaahhh!! Lepaslah!" Jerit Jimin. "Hara.. Kau panggil je aku Rapmon." Ujar Namjoon atau Rapmon. "Ni Jin hyung. Our Omma. Haha." Ujar Jimin sambil ketawa. "Yang macam alien ni..." belum sempat Jimin menghabiskan kata-katanya, seorang lelaki menyampuk... "Saya Kim Taehyung. Panggil Tae Tae atau V" ujar V lalu menunjukkan senyum kotaknya. "Min Yoongi.. Panggil Suga" ujar Suga dengan gaya coolnya. "Tak payah ambil hati sangat.. Suga memang macam ni. Swag la katakan" ujar Jin. "Yah!! Jimin-ahh! Sapa budak ni??" Tanya V. "Ahh.. Mianhae.. This is my little brother, Jeon Jungkook. Boleh panggil Jungkook" ujarku tanpa sempat Jimin membuka mulutnya. "Annyeonghaseyo.. Jeon Jungkook imnida. Panggil Jungkook." Ujar adikku sambil tersenyum menampakkan gigi arnabnya.

#SKIP#[Di Rumahku]

"Omma! We're home!" Laungku dari ruang tamu. "Omma!!!!" Jerit Jungkook apabila omma keluar dari dapur. "Macam mana sekolah baru?" Soal Omma. "Ok je.. " jawabku. "Kookie dapat ramai kawan baru, Omma! Kawan noona juga." Ujar Jungkook teruja. "Apalah adik ni! Macam budak-budak. Takkan kau tak kawan dengan classmates kau?" Tanyaku kepadanya. "Tak. Sebab diorang sombong." Ujar Jungkook selamba. Aku dan Omma hanya menggelengkan kepala.

~To Be Continued~

Sorry kalau tak best. Sorry kalau merapu. Sorry lambat update. I'm too busy. Sorry for everything. Vote if you think this fanfic is good enough. Comment kalau ada kekurangan. Jangan bash please.

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now