"Bye Jungkook. Jumpa masa rehat nanti tau." Ujarku kepada Jungkook. " Nae noona." Balas adik kesayanganku.
#SKIP#
"Adeh..." Aku mengaduh kesakitan bila dirempuh oleh seorang perempuan yang teramat cantik. "Ahh... Mianhaeyo unnie.. Saya tak sengaja." Ujarku meminta maaf kepada perempuan tersebut yang aku kira tua setahun daripadaku. "Eh... Awak pula yang kena minta maaf.. Unnie yang salah. Terlanggar awak tadi. Sorry ya?" Perempuan tadi meminta maaf. "Ahh... Gwaenchanayo unnie..." aku berkata serba salah. "Eh... Jomlah kita duduk dulu... Lenguh dah ni.." ujar seorang kakak yang tinggi lampai. Kami berjalan ke arah pondok kosong di taman.
"Nama awak apa?" Tanya seorang kakak yang berpipi tembam. "Jeon Hara imnida." Aku bangun lalu memperkenalkan diri. Menunduk hormat kepada unnie-unnie yang lebih tua daripada aku. "Owh.. Hara? Budak baru yang hot tu?" Tanya seorang lagi unnie bermata seperti kucing. "Tak adalah unnie. Saya biasa je." Ujarku merendah diri. "Hara tak tahu ke?? Ramai lelaki tengah usha Hara sekarang ni. And ramai fans BTS yang tengah kecam Hara tau sebab rapat dengan dia orang." Ujar Unnie yang terlanggarku tadi. "Ye ke?" tanyaku terkejut. Tidakku tahu akan kepopularanku... Cewah. Eh lupa pulak nak tanya nama the unnies. "Unnie.. nama unnie semua apa? Hara lupa nak tanya." Ujarku. "Unnie SinB, ni Sowon, Yuju, Yerin, Eunha dan Umji. Our maknae." Ujar SinB unnie. "Owh.. Eh unnie.. saya masuk kelas dulu. Nice to know unnie.. Baik. Harap dapat jumpa lagi. Bye" ujarku. "Bye..." kata mereka serentak.
#SKIP#[DI KELAS 4Sc]
"Kenapa lambat?" Tanya Jimin. "Ah.. tadi terserempak dengan SinB unnie. "Owh... Jumpa yeojachingu Taehyung rupanya." Ujar Jimin. Aku hanya mendiamkan diri. "Err.. Hara... Awak fr..." Tidak sempat Jimin berkata-kata Miss Yoona, cikgu Biologi kelas kami masuk ke kelas. "Selamat pagi, Cikgu" ucap ketua kelas diikuti pelajar lain. Kelas bermula.... "Ok, sekarang saya nak kamu semua sediakan satu tajuk untuk pembentangan minggu depan. Presentation terbaik akan dipilih untuk mewakili sekolah dalam Pertandingan Science Project. Satu kumpulan 2 ahli. Pasangan kamu adalah orang yang duduk di sebelah kamu. Dah tak payah susah-susah cari pasangan. Saya beri masa seminggu untuk kamu siapkan tugasan. Faham?" Miss Yoona memberikan arahan. "Faham, Cikgu..." kami menyahut.
#SKIP#[MASA REHAT]
"Chagiya!!!" Panggil Jungkook. Aku terkejut. Semua mata memandang aku. Aku hanya tersengih sumbing. 'Budak ni memang la... Aku ketuk kepala tu baru tahu.' Bisikku dalam hati. Aku berjalan dengan pantas ke arah Jungkook bersama Jimin lalu menarik tangan mereka berdua ke arah BTS. "Adik! Kenapa panggil noona macam tu? Nak kena ke? Nanti tak pasal-pasal orang ingat kita ni couple!" Marahku kepada Jungkook. "Ala... Jungkook saja je..." ujarnya. "Hahaha... Tak apalah. Biar fans si Jungkook ni jealous." Ujar Jin Oppa. "Oppa! Nanti tak pasal-pasal Hara yang kena kecam." Ujarku kepadanya. Kami terus berbual.
#SKIP#[BALIK]
"Yahh!! Aduh... Noona kena balik jalan kaki la ni??" Tanya aku kepada Jungkook. "Mianhaeyo Noona! Jungkook kena siapkan kerja kursus yang Miss Ailee bagi tu hari ni juga." Ujar Jungkook. "Aduh..." aku mengeluh kerana terpaksa berjalan kaki ke rumah. Semua ni sebab Jungkook yang tak siapkan kerja kursus dia awal-awal. "Noona... Maafkanlah Jungkook yang comel ni.." ujar adikku menunjukkan aegyonya. "Haish... yelah.. noona balik dulu.." ujarku kepadanya. Aku melangkah ingin meninggalkan kawasan parking motorsikal itu. "Hara!" Belum sempat aku melangkah, kedengaran suara Jimin memanggilku. "Nae..." sahutku. "Jom saya hantar." Jimin berbicara. "Eh... err tak apa ke?" Tanyaku inginkan kepastian. "Tak apa." Ujarnya. "Kalau macam tu... kita siapkan terus la kerja yang Miss Yoona bagi tu kat rumah saya." Ujarku kepada Jimin. "Ok..." Jimin bersetuju.
》TO BE CONTINUE《
Mian lambat update. Mian kalau banyak skip. Vote la honey2 sekalian. Don't be a silent reader. Seram tau.. 😂😂
YOU ARE READING
My Byuntae Husband
FantasyWell this one is not as byuntae as you think... Just a little pervy thingy in this story. Well, it really is about Jimin. ^_^