Chapter 13

894 35 5
                                    

"Hara!!! "Jimin memanggilku.

Aku berpaling ke belakang. Jimin memegang tanganku dalam keadaan tercungap-cungap.

"Kenapa ni?" aku memandangnya.

Jimin memandangku tidak puas hati. "Dah lupa?" soalnya.

"Errr... Apa dia? Lupa apa?" soalku kembali.

"Haish..." Jimin mengeluh lantas menarik tanganku untuk mengikutinya.

"Nak pergi mana ni? " aku kehairanan. Serasaku... Aku tidak berjanji untuk pulang ke rumah bersamanya.

"Ikut je... Kita dah lambat ni. "Jimin bersuara.

*****

"Sebenarnya kita nak pergi mana ni? "Soalku lagi apabila berada di dalam kereta Jimin.

Jimin diam membisu. Ni yang buat aku tak puas hati ni. Kalau aku tanya tu jawab jelah.  Aku terus berpeluk tubuh.

*****

"Dah sampai~" Jimin memandangku. Aku hanya buat muka dunno.

"Nak merajuk lagi ke? "Soalnya. Aku memandang ke luar.

"Buat apa kat sini? "Aku menyoal dengan dingin.

"Alolo... Comelnya dia bila merajuk~ Meh nak kiss sikit. "Jimin mendekatkan mukanya denganku. Aku terperanjat lantas menolak mukanya menjauhiku.

"Ehhhh... Jom keluar... Saya lapar ni.. Jimin jom makan... " Aku keluar dengan pantas dari perut kereta.

"Hahahahaha... Cute la awak ni Hara. "Jimin ketawa.

Kami berjalan beriringan ke dalam mall yang besar itu. Aku menarik Jimin ke dalam SSTLS Foodcourt.

*****

Selesai makan, aku menyoal Jimin. "Kita buat apa datang sini sebenarnya? "

"Awak lupa? Kita kena beli cincin kahwin... Your wedding dress, my suit and everything for our wedding. "Terang Jimin panjang lebar.

"Ha'ah la... Sorry Jimin, I forgot about it. " Aku meminta maaf.

*****

"Yang mana ni? "Tanya Jimin semasa kami memilih cincin kahwin.

"Entahla... " ujarku.

Aku ralit memerhatikan cincin yang bertatahkan blue diamond yang cantik. Diamond biru itu dikelilingi diamond kecil berwarna putih. Aku hanya memerhati kerana aku tahu harganya pasti mahal.

"Miss~ Can you give me this one, that one and that one~" Jimin mengarah. Orang yang berada di dalam kedai emas itu memandang kami dengan pandangan yang sukar ditafsirkan. Mana taknya. Si Jimin ni suruh cik Jurujual tu ambik tiga cincin sekaligus, aku pun tak tahu dia suruh ambil yang mana. Tambahan pula, kami sedang memakai uniform sekolah.

"Honey? Which one do you like? "Soal Jimin. Aku terpana. 'Apa dia panggil aku? Honey? Gila ke apa?'

"Hara... Yang mana satu? "Soalan yang sama ditanya Jimin.

"Ermm..." aku melihat kesemua cincin yang dipilih. Mataku tertancap pada cincin yang aku lihat tadi. Terus cincin itu disambar olehku.

"Do you like this one? " Jimin menyarungkan cincin itu ke tanganku. Aku hanya mengangguk.

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now