Episod 8

166 10 3
                                    

Zack berlari menuju ke hutan. "Huh huh huh"Zack berhenti dan berehat di atas kayu balak yang tumbang. "Haih..lama jugak nak sampai dekat kampung tu kalau dulu mereka yany bawa aku kat sana"kata Zack. Zack bangun dan terus berlari sehingga terjumpa satu sungai yang mempunyai titi.

"Ok dah sampai,mereka kata kena pakai cermin mata ni kalau nak jumpa perkampungan tu"Zack membelek-belek kaca mata itu lalu memakainya. Zack nampak satu lembaga berjalan ke hadapan,Zack mengikut lembaga tersebut sehingga sampai ke satu pagar kayu.

"Tuan Lastrong ahli sihir amro hendak jumpa tuan"kata seorang dari perkampungan gelap itu. Zack mengangguk dan berjalan ke sebuah pondok usang. Ya Zack sudah ditakluki oleh kegelapan tapi hanya sebahagian. "Kenapa Tuan panggil saya?"tanya Zack. "Aku nak kau minum ni"Kata ahli sihir tersebut sambil menghulurkan mangkuk.

Zack mengambil mangku tersebut lalu meminum cecair yang berada di dalam mangkuk tersebut. Zack memegang kepalanya. Satu kabus hitam keluar dari mulut "arghhhh!!"jerit Zack. Mata Zack bertukar kepada warna hitam pekat. "Aku nak kau bunuh pengawal aku"Arah ahli sihir tersebut.

Zack mengeluarkan busurnya dan memanah pengawal ahli sihir ke arah kepala,Panah yang dulunya Bercahaya menjadi kegelapan. Sekarang kegelapa sudah menakluki Zack.

Tetapi hanya satu akan menyedarkan Zack ialah anak pembunuh ayahnya tiada siapa tahu kenapa anak pembunuh boleh menyedarkan Zack hanya ahli sihir amro saja tahu.

"Zack kamu perlu cari pembunuh ayah kamu dan bunuhnya"kata ahli sihir amro. Dalam hati ahli sihir amro berkata "aku pasti dia tak akan jatuh cinta pada anak pembunuh ayahnya"bisik di dalam hati ahli sihir tersebut.

"Baik tuan"kata Zack seperti robot. Matanya bertukar normal kerana tidak mahu orang sekelilingnya tahu yang dia berkerja bersama ahli sihir amro. Zack berjalan sehingga bertukar kepada kabus hitam.

============================
Sementara itu Di Sekolah
============================

"Kringg!!!"waktu sekolah sudah tamat. "Aku kena cari Zack ni satu kelas pun dia tak hadir"kata Kai sambil mengemas bukunya.

Kai berjalan di koridor sekolah dan menuju ke pagar belakang sekolah. Semasa dia mahu memanjat pagar Kai ternampak tangan yang tergantu disebalik pagar. "Oh kamu Zack"Kata Kai setelah ternampak wajah Zack tetapi Kai rasa kegelapan. "Zack kau pergi mana"kata Kai.

"Kau nak sibuk pahal pergi baliklah!"kata Zack dengan lantang. Zack berlari sehingga hilang dalam kabus. "Zack tu kenapa ya"kata seorang perempuan. "Entah lah Mel aku pon tak tahu dengan lelaki idaman kau tu"kata Kai tersengeh seperti kerang busuk.

"Eee kau ni kenapalah aku bagitahu kat kau yang aku suka kat Zack"balas Mel sambil menghentak kaki. "Sebab kau nak tahu apa Zack suka makan,minum, warna and lain-lain"kata Kai sambil berjalan dengan selamba. "Apalah yang jadi kat kau Zack"bisik Mel yang sedang berdiri. "Woy kau nak ikut aku ke tak kan hantu sorok kau tak leh la kau jumpa Zack"kata Kai sambung berjalan. "Huh"Mel berjalan mendahului Kai.

============================
Writer
============================

Membosankan:'(
Maaf kalau typo:D
Sorry lmbt update busy:)
Nantikan episod seterusnya;)

Kelahiran Pahlawan NagaWhere stories live. Discover now