Episode 17

72 5 0
                                    

Writer.....hehe

Saya akan buat update sebelum masuk ke dalam operation room harap awak semua suka dengan episode 17 oh mungkin saya akan update satu lagi dalan pukul 3.00 dan saya akan masuk operation room pada pukul 9 malam

Writer....hehe

        Semasa dalam perjalanan ke istana lama Anria mereka ternampak banyak Eater yang berkeliaran tidak jauh dari mereka. Zack dan Zander sedang membersihkan laluan mereka dengan membunuh raksasa yang menghalang laluan mereka. Nafas berapi disembur keluar oleh Zander ke arah raksasa-raksasa Ghost.

       Setelah 4 jam perjalanan ke istana lama Anria yang berada di dalam hutan cahaya mereka ternampak lebih kurang 100 Eater mengelilingi istana tersebut. Eater tersebut memakai perisai lama tentera diraja. "Cikgu saya rasa ini ialah mayat yang mati pada 100 tahun yang lalu sewaktu berperang antara kerajaan Anria utara dengan Anria selatan"kata Kai kepada Cikgi Rai. "Iya Kai mayat ini ialah Tentera pertahan diraja yang kesemuanya mati tidak dijumpai kerana disedut oleh lohong hitam yang menarik mereka ke bawah tanah iaitu larva yang berada di tengah Planet Anria dan mayat tentera Anria Selata di bawak ke kerajaan mereka"terang Cikgu Rai.

           "Jadi apa kita kena buat?"tanya Mel kepada cikgu Rai. "Tidak ada cara lain Mel kita ke bunuh kesemuanya atau kita masuk ke istana secara senyap"cikgu Rai memberi pendapat. "Kita tak pasti yang dalam istana itu mungkin ada lebih banyak Eater kan cikgu"terang Zack yang menyertai perbualan itu.

         "Itu mustahil Zack kubur ahli istana terletak di GraveSide yang terletak di QuiteCity dan kita mungkin tidak mahu ke sana"terang ayahnya yang menyampuk. "Okay jadi kita cuba menyelinap masuk kalau tidak lepas kita hentam Eater tersebuy. Mereka hanyalah ada 50 orang yang berada disitu tetapi semuanya tidak memberi pendapat. "Adakah kamu semua setuju"jerit Zander.

"Baik mari kita mulakan"

"Ya saya setuju"

"Hentam ja tu"

       Mereka cuba menggunakan sihir portal dan sihir itu menggunakan tenaga yang banyak kerana hanya Zander sudah mahir dengan sihir portal,dia boleh memindahkan setengah dari mereka ke dalam istana dan mereka Kai akan ikut sekali untuk membawa mereka ke tempat yang lebih selamay di dalam istana.

       "Okay sekarang ni tinggal 25 orang kita akan cuba gunakan sihir tanah untuk membuat jambatan ke istana tersebut"terang cikgu Rai ke semua orang. Mereka semua mebina dan tanpa disedari seeokor Eater menyerang mereka. Seorang daripada mereka ditarik dan terjatuh kebawah dan diludahkan dengan racun. "Cikgu tak apa biar saya dan anak saya pertahankan"kata Zander sambil memandang anaknya. Kerana Eater hanya boleh melompat sebanyak sepuluh 5 meter mereka tidak boleh melepasi dinding utama istana yang berukuran 150 meter. "Korang semua lari cepat" setelah jambatan itu siap dibina mereka terus berlari. "Dah siap dah tu Zack jom" ayahnya megajal Zack berlari kearah jambatan tersebut. "Zander!!!!"seorang perempuan menjerit dari bawah jambatan.

         Ibunya yang berada di bawah sambil yang dikelilingi Eater mengejutkan Zack yang sedang memerhati. Zander berlari ke bawah dan menghembus nafas angin yang kuat. "Awak awak tak apa apa"tanya Zander ke arah. "Ya saya tak apa-apa ,syukur awak selamat"ibunya melihat muka ayahnya. Dan mereka baru sedar denga keadaan tersebut dan terus berlari ke atas. "Makkkk"Zack memeluk ibunya. "Nasib baik Zack mak kau tak apa-apa kalau ayah tak ada kau kena----"ayah nya tidak habis bercakap dan ditarik jatuh oleh seeokor Eater yang bergantung di jambatan itu.

       "Ayah tak ayah takk"Zack menjerit. Ayahnya yang tergamam dan tidak tahu buat apa-apa terasa bandannya yang lumpuh dan mulutnya bergerak ~jaga mak kamu Zack~. Letupan berapi dari ayahnya telah mengejutkan semua orang dan Zack tidak nampak diman ayahnya pergi.

       "J..jaga mak kamu Zack "Zack sudah lemah semangat dan melutut dia atas jambatan dan menutup mukanya dengan telapak tangan. Ibunya hanya tergamam. Eater yang menyedari jambata itu beari pantas menaiki jambatan itu. "Zack cepatlah,awak tu hidup lama kaaaaa"Mel mencapai tangan Zack dan Zaira lalu berlari ke arah istana.

          "Okay cikgu masa untuk letupkan jambatan ini"jawab Kai lalu cikgi Rai membalas dan mereka menggunakan sihir letupan dan Eater yang sedang berlari ke di atas jambatan tersebut terjatuh dan terlempar ke sana sini. "Sabar lah Zack aku tetap ada"jawab Mel dalam hati dan memluk tubuh Zack yang menangis di bahunya. Zaira masih lagi terkejut tentang suaminya Zander.

Writer.....hehe

Hai korang episode ni saja nak buay panjang skit -dab- harap korang enjoy nantika episode depan antara pukul 3 ataupun esok hari ya bbai

Writer..... hehe

       

Kelahiran Pahlawan NagaWhere stories live. Discover now