Zack sedang berjalan ke hutan hitam. Pada malam itu Zack tidak menghiraukan tentang ghost. Dia yang pergi ke GhostEnd,sesiapa yg pergi ke GhostEnd akan dikurangkan tempoh Gerhana Lima Bulan. "Shhhh" bunyi benda yg tidak dikenali. Zack dengar bunyi tersebut dan terus berjalan.
"Ngarhhh" ghost menyerang Zack tetapi Zack sempat mengelak dan menggunakan kuasa lohong hitam. Walaupon sekecil sagu lohong hitam itu tetapi dapat menelan seekor Ghost yg sebesar 9 meter. Zack hanya memandang Ghost yg sedang ditelan lohong hitamnya lalu Zack teruskan perjalannya.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
"Semangat api menjelma!!!!" Kai memanggil semangat api dab muncul perisai api melitupi badan Kai. Pertahanan rumah Kai sudah hancur akibat HellGhost. HellGhost 2 kali ganda besar dri Ghost.
Mel yg terkejut dengan jeritan Kai segera bangun dan pergi ke halaman rumah. Mel ternampak Kai menghembus api ke arah HellGhost tersebut. "Woy Mel apa tercegat lagu tooo tlg aku laaa!!!"jerit Kai. Mel terkejut dan terus menyerang HellGhost. "Rasakan!!!"Mel membaling bunga rose berduri ke arah HellGhost dan membaca mantera. Bunga rose tersebut menjadi besar dan terkena pada dua biji mata HellGhost.
HellGhost tidak mengalah dan terus menyerang dengan cakera elektrik. Kai dengan Mel tidak sempat mengelak dan terjatuh ke tanah. HellGhost hendak memijak Kai dan Mel tetapi seseorang telah menahan menggunakan perisai air.
"Yo Kai lama tak jumpa"Ariana menyebut nama Kai sambil melambainya. "Yo aku ingat aku dah mati nasib baik kau ada"kata Kai sambil membalas lambain. "Memang p-hati-hati Kai!!!!"Ariana belum menghabiskan ayatnya HellGhost hendak memijak lagi. Kai sudah bersedia dan mengeluarkan kapaknya dan terus membelah 3 jari kaki HellGhost.
"Huarghhh"HellGhost Menjerit kesakitan. Mel mengeluarkan tekpi yang berukir daun terus berlari menuju ke arah kepala HellGhost. Di samping itu,Ariana mengeluarkan kipas besinya. Seranganya serentak bersama Mel. "Hyaaaa!!!"jerit mereka serentak. Mel menikam kepala HellGhost, kuasa tekpinya adalah dapat mengeluarkan akar berduri.
Tekpi tersebut mengeluarkab akar berduri dan ditanam dalam kepala HellGhost sehingga hancur kepala HellGhost manakala Ariana terbang ke arah perut Hellghost dan menikam perut Hellghost menggunakan Kipasnya. Darah unggu Hellghost terpercik ke arah muka Kai. "Woy apa ni dah la aku tak sempat serang pastu korang percikab darah melekit ni kat aku!"jerit Kai.
"Haha sorry-sorry"jawab Nel dengan ariana serentak. "Oh lupa pulak mm... Nama aku Ariana kau pulak?"tanya Ariana kepada Mel. "Nama aku Mel"jawab Mel. "Huarghhhhhhh" bunyi Ghost dan HellGhost. "Ape yang"Kai melihat langit yang gelap dan terdapat beratus ekor Hantu~. Tiba-tiba smartwatch di tangan Kau berbunyi. Kai menjawab panggilan tersebut dan muncul satu holografi(entah aku x reti eja).
"Kai kamumesti cepat,kamu kena datang ke sekolah sebab Saya tengok dekat penyambungan satelit semua perisai di dunia ni telah hancur kecuali Istana diraja dengan sekolah, jadi kamu kena datang kesini" kata Cikgu Rai. "Baik cikgu saya akan datang kesana" kata Kai. (Serbuk perisai yang Kai guna untuk menutup rumahnya hanyalah boleh menggunakan 6 Bulan sekali jadi ianya tidak boleh digunakan,jika digunaka ia takkan menjadi dan akan menaikkan tempoh selama 12 Bulan).
===========================
Writer
===========================
Membosankan:'(
Maaf kalau ada typo:P
Silent reader tolong vote ye:)
Korang pon jangan lupa vote :)
Nantikab episod depan;).
YOU ARE READING
Kelahiran Pahlawan Naga
FantasyZack seorang Pahlawan Naga yang baru tetapi dia perlu mengawal semangat dan Naga Jadianya. Naga jadianya iaitu Naga Lastrong sempena nama keluarganya. Zack yang dihasut oleh ahli sihir sudah berubah. Zack sudah menemui bapanya dengan misteri.Dan Mel...