"Mel bangun Mel,kamu dah lambat ni"panggil Wanita yang berlingkungan 50-an itu. "Hmmm 5 minit lagi"kata Mel sambil menunjukkan lima jari ditangannya. "Haihh dah pukul 7:55 pagi dah ni"kata Puan Melin sambil menunjukkan jam loceng dimuka Mel.
"Eh eh mak kenapa tak kejut Mel,huaa nnti kena kutip sampah 1 sekolah"Ujar Mel lalu menuju ke bilik air. "Ish ish ish bertuah punya anak,tinggal tuala kat sini"Kata Ibu Mel sambil mengambil tuala biru laut yang tergantung di almari. "Oi Mel kau tertinggal tuala ni"panggil Puan Melin. "Ok mak"Mel menyuakan tangannya dan mengambil tualanya.
Selepas 10 minit.
Mel menuruni satu per satu tangga menuju ke dapur. "Hai mak masak apa tuu?"tanya mel sambil melihat ibunya masak. "Aik cepat siap,kalau tak 50 minit"perli ibunya. "Perli eaa,dah lah mak Mel nak pergi sekolah bye"Mel menuju ke pintu depan dan memakai Kasut berwarna merah.
Mel memakai baseball cap hitam,baju t-shirt merah berlengan panjang dan Seluar jean straight cut biru. "Haihh dah tak sempat sangat pakai jelah baju ni huhuhu"Kata Mel sambil menghidupkan hovercarnya.
Dalam perjalanan ke sekolah Mel ternampak Zack yang sedang membawa hoverbike tetapi Zack menuju ke arah kiri iaitu jalan untuk masuk ke hutan sepatutnya arah kanan kalau mahu ke sekolah. "Aik kenapa Zack pergi ke kiri hmm?" Mel mempunyai idea untuk mengekori Zack dengan senyap.
Mel meletakkan hovercarnya di sebalik tembok dan turun dari hovercarnya kerana jalan hutan teramat sempit hanya penjalan kaki saja boleh lalui. Mel ternampak Zack turun dari hoverbikenya dan terus toleh ke belakang. Mel terus menyorok di sebalik tembok tersebut lalu Mel mengintai dari sebalik tembok dan Zack sudah hilang.
"Kenapa kau ekori aku mel?"soal Zack dengan lembut. Mel terasa sejuk bila mendekati Zack "errr a..aku ek...ekori kk..kau seb...sebab na...nak a...ajak k..kau p..pergi sek...sekolah" Kata Mel dengan gagap lalu terus berjalan masuk kedalam tanpa sempat hendak membuka pintu kereta Mel terasa ada tangan memegang lengannya.
"Mel nak pergi mana kata nak bawa Zack ke sekolah tapi Mel cantik harini" Zack tarik Mel hingga ke dalam pelukkan. "Erghh lepas lah!"jerit Mel sambil menendang kaki Zack untuk membuat Zack jatuh ke lantai tetapi tidak berjaya. "Kau suruh aku lepaskan kau heh tak akan Mel aku kenal kau siapa" Zack meleraikan pelukkan dan hilang dalam kabus di dalam hutan.
Mel berlari ke dalam kereta dan berkata. "Aku kena jumpa Kai"Mel menghidupkan enjin keretanya dan terus memasang mod pesawat dan terbang ke udara.
============================
Writer
============================Sorry lmbt update:'(
Dont forget to voteeee:D
Nantikan epidod depan;)
YOU ARE READING
Kelahiran Pahlawan Naga
FantasyZack seorang Pahlawan Naga yang baru tetapi dia perlu mengawal semangat dan Naga Jadianya. Naga jadianya iaitu Naga Lastrong sempena nama keluarganya. Zack yang dihasut oleh ahli sihir sudah berubah. Zack sudah menemui bapanya dengan misteri.Dan Mel...