Episod 12

98 6 0
                                    

       Kai membuka televisyen kerana ada berita tergempar di dunia. Kai menonton siaran NewsAnria. "Pada malam ini 12:00 tengah malam,Gerhana Kelima-lima bulan akan muncul,semua penduduk diarahkan bersiap sedia jangan cemas"Kata pemberita di dalam televisyen tersebut.

        Maksud bersiap sedia oleh pemberita itu ialah, Dunia Anria akan diserang oleh hantu dari GhostEnd. Penduduk anria perlu menggunakan sihir kalis hantu. "Hmm aku harap tak terjadi macam sepuluh tahun dahulu dan sepatutnya kejadian ni 100 tahun sekali"kata Kai

Sepuluh tahun yang lalu
Suasana di dunia anria kecoh kerana perisai kalis hantu sudah pecah kerana seorang pengkhianat. Separuh penduduk dunia anria terbunuh kerana ghost. Tetapi ghost dibunuh oleh sekumpulan misteri. Hanya sebilangan ghost dapat melarikan diri. Seekor ghost boleh menghasilkan 200 ghost setahun. Mereka gagal menghalang ghost dan membunuh diri mereka sendiri.
******************************
          Kai menutup televisyen dan menuju ke biliknya. Kai membuka pintu biliknya dan membuka almarinya. Ada sebuah kotak yg mengandungi sebungkus plastik diisi dengan serbuk. Kai mengambil plastik tersebut dan keluar ke halaman rumahnya. Kai menabur serbuk tersebut. Serbuk tersebut mengelilingi rumah Kai. Kai mengata perkataan ajaib dan timbul satu pertahanan dirumahnya. Ianya seperti gelembung.

       Kesemua penduduk telah membuat jampi tersebut.

Pin! Pin!

    Kai berpaling dan ternampak kereta Mel berada di hadapan rumahnya. "Kai! Kau mesti kene dengar apa aku nk ceritakan"Mel berlari menuju ke arah Kai. "Apa hal Mel?"tanya Kai. "Pasal Zack d..dia mcm kene rasuk"jawab Mel. "Rasuk?ce cite macan mana rasuknya?"tanya Kai. "Mata Zack,aku boleh tengok dalam mindanya yg Zack kena rasuk"Jawab Mel. "Lagi satu aku ada dengar berita,ghost serang dunia anria pukul 12:00 tapi ianya  100 tahun sekali aku rasa ada orang pergi ke Dunia GhostEnd"kata Mel

      "Aku pun rasa macam tu Mel"kata Kai. Kai melihat jam tangannya dan sekarang pukul 11:50 malam. "Mel aku rasa kau kena tidur kat rumah aku,takpa Mak aku ada kat dalam"kata Kai sambil berjalan ke arah pintu. "Kai tunggu aku!"jerit Mel.

"Mak aku tidur dah,kalau kau nak tidur tuu ada bilik tidur " kata Kai sambil menunjuk bilik tidur tersebut."tapi baju macam mana?"soal  Mel. "Dalam bilik tu ada baju" kata Kai. "Baju sapa?"tanya Mel. "Haihh kakak aku lerr"jawab Kai selamba lalu masuk ke dalam bilik tidurnya.

============================
Writer
============================

Sorry lmbt nk mampus update:)

Bz nk mampos:(

Nantikan episod depan;)

Kelahiran Pahlawan NagaWhere stories live. Discover now