Episod 15

83 6 1
                                    

"Tapi pak....ayah macam mana ayah boleh selamat sedangkan ayah dah kena tusuk dekat perut"tanya Zack dengan keliru. "Kamu dah lupa ke Zack Ayah ada kuasa penyembuh setakat kena tusuk ayah beh sembuh dan menghentikan pendarahan"terang ayahnya.

"Ni macam mana keadaan mak?"tanya Zander A.K.A ayah Zack. "Mak ok je..jap camne ayah boleh sampai kampung ni?"tanya Zack. "Waktu tu raksasa semua mati dah,ayah terbaring pengsan dan mereka ingat ayah dah mati lepas mereka pergi ayah diselamatkan oleh budak tu"ayahnya menunjuk seorang Wanita yang sebaya dengan Zack.

Wanita itu sedang bersembang dengan seorang budak. "Ohhh" jawab Zack. "Ayah tak nak ikut Zack balik ke rumah ke?"tanya Zack. "Hmm takpa lah Zack... nanti ayah datang sendiri"jawab ayahnya. "Jap jap ayah tau ke rumah Zack dan kalau ayah tau macam mana ayah tau" tanya Zack. "tanya mak Zack sendiri"jawab ayahnya samibil tersenyum.

Semasa itu

"Kai cepatla nanti lambat dah lah ada natang keja kita"kata Mel sambil mengoncangkan bahu Kai yang sedang memandu. "Sabar boleh tak kalau benda tu dok kejar kau bunuh jela"kata Kai sambil memandu. "Yela yela kau pun boleh bawak laju kan ini tak"kata Mel dengan malas

        "Hyaaa"Mel melilit kaki Hellghost menggunakan akar berduri untuk menjatuhkan HellGhost tersebut. "Alamak,woi Mel jangan lah lilit lama sangat bagilah jatuh cepat"kata Kai sambil menekan pedal minyak. Hellghost tersebut jatuh kebelakang dan Mel,Kai dan Ariana terus menuju ke Sekolah.

Zack POV

       "Macam mana aku boleh berada disini,aku dirasuk oleh siapa,kenapa baru sekarang aku berjumpa dengan ayahku,kenapa aku tak pernah terfiki datang ke sini,kenapa aku tidak dapat mengawal kuasaku seperti ayahku."

         "Zack.... Zack,kamu ingat ayah tak tau apa kamu fikir"kata ayahnya menyindir. Zack terkedu dan berfikir "aikk macam mane ayah aku leh baca fikiran aku"kata Zack dalam hati. "Haha,itu adalah salah satu kuasa utama keluarga kita,kamu ada 2 lagi tidak tahu" Balas ayah Zack. "Ouh boleh ayah tolong ajarkan kan" jawab Zack sambil tersengih. "Maaf Zack ayah tak boleh ajarkan tapi ayah boleh tolong Cara mendapatkanya"balas ayah Zack.

       "Hmmm boleh lah,macam mana ayah?"balas Zack. "Kamu kena buat sesuatu yang pelik,kamu kena berkhawin"jawab ayah Zack dengan sirius. "Apeeeee!!!"Zack terkejut dengan jawapan ayahnya. "Kenapa tak percaya,kamu lupa ke apa Datuk pernah cakap kat ayah,dan ayah tahu kamu curi-curu dengar waktu kami tengah berbual dekat dalam bilik bacaan"kata ayah Zack dengan muka tersengih.

         "Eaaa,tapi Zack dengar satu tu ja and bukannya ayah dah berkhawin ke waktu tu" jawab Zack balik. "Ayah kahwin dah tapi ayah tak tahu pun ayah ada kuasa tu"jawab Ayah Zack. "Tapi Zack taknak kahwin laaaaa oh dan macam mana ayah tau Zack curi dengar?"tanya Zack. "Itu pun salah satu kuasa utama keluarga kita tapi ada syaratnya lepas kamu kahwin"jawab ayahnya. "Okok tapi Zack tak kahwin sekarang"jawab Zack

      "Tuan tuan perisai....per....isai"tergagap gagap seorang penjaga kampung. "Okok tarik nafas,ok apa jadi"kata Zander. "Ok perisai kita hampir pecah Tuan Zander kena tolong,raksasa KingGhost sedang menyerang perisai kita!!!"jawab Seorang Penjaga Kampung. "Ok tolong panggil semua ahli sihir,penjaga Kampung dan semua seangkatan tahan perisai tu, saya dan Zack akan selesaikan KingGhost tu dan kamu semua kena selesaikan HellGhost Dan Ghost"arah Zander. "Ok Zack kamu sedia untuk berseronok?"tanya ayahnya sambil tersenyum "baik ayah mari mulakan"jawab Zack bersungguh sungguh.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Writer
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Thanks guys for you all support:)
Please vote :D
For silent reader vote and dont be silent;)
I appriciate for you guys :)

Kelahiran Pahlawan NagaWhere stories live. Discover now