"Huarghh"10 ekor ghost menyerang Zack dengan tiba-tiba. Zack berjaya elak 9 ekor ghost tetapi yang ke-10 Zack tidak sempat mengelak dan terdapat kesan cakar di dadanya. "Berani kauuu!!"jerit Zack lalu mengeluarkan dua bilah pedang samurai yang berukir naga.
"Semangat angin menjelmaa"jerit Zack lalu satu baju perisai angin berada di tubuh Zack. "Huarghh"Ghost menyerabg ke arah Zack tetapi Zack dapat mengelak serangan Ghost tersebut. Zack menyerang Ghost-Ghost tersebut dengan sekali libasan. "Heh baru kau tau sapa--"Zack tidak habis mengatakan ayatnya kerana 4 ekor HellGhost datang menyerangnya.
Tiba-tiba datang seorang lelaki untuk menolong Zack. "Woy Zack nak lawan Ghost tak ajak aaaaa!!!"jerit lelaki itu. "Aku boleh setel lah Vel"kata Zack. Vel pemuda beranbut hitam,sebelah bermata ungu sebelah bermata merah tidak membalas tetapi menyerang Seekor HellGhost menggunakan busur dan anak panah.
Zack melibas pedangnya ke arah HellGhost dan memitong mereka sehingga menjadi sebahagian kecil manakala Vel memanah mereka sehingga terbaring lalu mati. Tiba-tiba Zack berasa sakit kepala lalu pengsan.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Di dalam mimpi Zack semasa pengsan.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••Zack POV
"Ak-aku kat mana ni kenapa semua hitam ni"kata Zack dalam hati. Tiba-tiba datang seekor raksasa menyerangnya. Kuku besu tajam,mata merah,telinga musang,kepala beruang,taring panjang,badan besar. Ciri-ciri raksasa itu. "Tu bukannya raksasa yang bunuh bapak aku ke?,tak boleh jadi ni aku nak bunuh binatang tak guna tu"kata Zack dalam hati. Tiba-tiba susana menjadi hingar-bingar seperti dalam stadium perlawanan yang hanya untuk orang yang mahu keluar penjara.
"Tak akanlah"ya betul sangkaan Zack di berada di stadium perlawanan yang berada dalam penjara. Zack memakai baju perisai yang berkarat dan ada pedang yang berkarat juga. "Huarghhh"Raksasa tersebut bernama GrizzFox hendak mencakar badan Zack tetapi Zack sempat mengelak.
GrizzFox tersebut marah lalu menyerang Zack bertubi-tubi tetapi tidak kena. Zack menyerang dengan pedang tersebut lalu menikam perut GrizzFox tersebut. "Huarghhh!!!"GrizzFox tersebut menahan kesakitan kerana ditusuk di peru. GrizzFox mencabut pedang tersebut dan mematahkan kepada dua bahagian.
GrizzFox menyerang dengan kukunya lalu dapat menusuk perut Zack. "Arghhh" banyak darah pekat mengalir. Lalu Zack dilempar sampai terkena batu yang berada dalam stadium itu dan terus pengsan. (Pengsan dalam pengsan pon boleh ka piiiiiraaah).
Normal POV
Zack terjaga dan melihat perutnya. "Fuhhh nasib baik"kata Zack. "Kau dah sedar anak muda"kata seorang lelaki tua. Zack berfikir."tak guba punya Vel tinggal aku sorang-sorang"kata Zack dalam hati. "Ohhh nama kawan kamu Vel ya"kata lelaki tua itu."Aik camne pak cik tau?"tanya Zack dengab hormat. "Macam ni".
Throwback
Zack pengsan lalu terjatuh ke tanah. Vel yang berada disitu ingat Zack dah mati lalu meninggalkan Zack. Misi utama Vel ialah menhapuskan Zack kerana Ahli Sihir Amro kata "aku tengok masa depan Zack dia akan membunuh kita sebelun jadi apa-apa baik kau bunuh Zack"kata Ahli sihir Amro. Dan pada pagi itu Zack dijumpai oleh pakcik itu.
End throwback.
"Macam tu lah ceritanya"kata orang lelaki berumur 50-an itu tetapi dia tak bagitahu yang dia telah membuabg kegelapan dalam diri Zack. "Ohh terima kasih pak cik sebab tolong saya"Zack bersalam dengan pakcik itu.
Zack keluar dari rumah pakcik tersebut dan ternampak banyak biji rumah seprti kampung. "Pakcik apa nama kampung ni?"tanya Zack pada pakcik yang selamatkanya. "LightVillage"kata pakcik itu. "Dan apa nama pakcik?"tanya Zakc. "Zanders LaStrong"jawab pak cik itu. "Apa pak-pak cik ayah saya!!"jawab Zack. "Ya"jawab lelaki 50-an itu.
============================
Writer
============================
Haha Zack dah kembali baik:D
Ayah dia hidup!!:O
Nak tau apa yang akan jadi vote la:P
Harap korang srmua enjot story ni:)
Nantikan episod depan;)
YOU ARE READING
Kelahiran Pahlawan Naga
FantasyZack seorang Pahlawan Naga yang baru tetapi dia perlu mengawal semangat dan Naga Jadianya. Naga jadianya iaitu Naga Lastrong sempena nama keluarganya. Zack yang dihasut oleh ahli sihir sudah berubah. Zack sudah menemui bapanya dengan misteri.Dan Mel...