Ketika perjalanan pulang
Kai membawa hovercarnya dengan tekun. Mel sudah dihantar pulang jadi dia mahu ke Cresent City kerana bandar mereka berbentuk Sabit. Dari jauh Kai sudah nampak lampu bertukar ke warna merah. Kai memperlahankan kereta lalu Kai memandang Cermin pandang belakang dan ternampak seseorang. Bila Kai menoleh tiada sesiapa.
"Pin pin"bunyi hon kereta belakang. Dengan kalutnya Kai menerus perjalanan sehingga terjumpa kedai kek yang dia gemari iaitu SweetieBakery. Kai memarking keretanya tidak jauh dari kedai kek itu. Kai memasuki kedai itu lalu duduk di meja yang berhampiran dengan tingkap.
"Encik mahu makan apa?"tanya pelayan dalam kedai itu. "Mmm bagi saya Icecream cake ChoclateBomb" Kai memesan hidangan kesukaannya di kedai kek itu kerana bila bila cucuk bahagian tengah icecream cake itu choclate akan melimpah sebab itu Icecream Cake ChocolateBomb itu kesukaannya. "Ini hidangan Encik,ada apa-apa lagi?"tanya pelayan itu. "Oh,saya nak bungkus Icecream cake ChesseBomb dalam freezebox ok"kata Kai sambil membuat isyarat ok. Pelayan itu mengangguk dan berlalu pergi. Kai yang baru hendak makan ternampak lembaga yabg berada didalam keretanya berbaring di bawah keretanya. Kai memejam celik matanya dan lembaga itu hilang.
Kai terus menikmati icecream cakenya sehingga suapan yang terakhir. "Ok kira!"jerit kai memanggil pelayab itu. "55.50Naria"kata pelayan itu. Kai mengeluarkan dompetnya dan memberi sekeping not berwarna Merah dan kuning.(merah berharga 50 dan kuning berharga 10). "Simpan bakinya"kata Kai lalu menyambil bungkusan yang berada di atas meja. Semasa Kai meletak Kek di sebelah tempat duduk pemandu tiba-tiba Kai ditarik keluar.
Kai jatuh tergolek. "Kau pahal heh"kata Kai sambil bangun dan menolak lembaga yang mengekorinya. "Aku memang ada hal dengan kau,hak aku ialah nak bunuh kau"kata lembaga hitam sambil buka hoodnya dan terselah rambut merah panjang. "Aik perempuan nak bunuh aku"kata Kai dengan sinis. "Heh tak kira jantina kau sini"jerit perempuan itu sambil mengeluarkan kipasnya. Kai pon apa lagi terus Kai mengeluarkan Kapak besarnya.
YOU ARE READING
Kelahiran Pahlawan Naga
FantasyZack seorang Pahlawan Naga yang baru tetapi dia perlu mengawal semangat dan Naga Jadianya. Naga jadianya iaitu Naga Lastrong sempena nama keluarganya. Zack yang dihasut oleh ahli sihir sudah berubah. Zack sudah menemui bapanya dengan misteri.Dan Mel...