♡♥ANNE ♥♡

101 6 0
                                    

*************
Ayaklarım beni getrirdiği yere baktım. Burası annemin mezarı. Mezarına sarıldım annemin. Doya doya çektim toprak kokusunu içime. "Benim annemde böyle kokardı işte,toprak gibi. Herkesin annesi çiçek gibi kokar diye bi kanun yok. En güzel çiçeklerde toprakta yetişir oysaki. En güzel kokanlar ve en masum olanlar. Her hikayenin sonu ve başı toprak. Toprak ama bizim hikayemiz çok çabuk bitti anne. Hemde başlamadan. Sen hikayen bitti sandın gittin.  Senin hikayeni ben bitirdim. Sende ceza olarak Beni bu hiçliğin ortasında tek başıma yapa yanlız bıraktın. Anne söylesene niye doğurdun beni. Neden hikayenin sona ereceğini bile bile yazdın kaderimi. Bu kadarmı çekilmezdi dünya senin için. Babam,abim,ben. Bu kadarmı yorduk seni. Sen gittin. Hikayen bitti öylemi? Yanılıyosun Gül DORUKAN. Sen gitmiş olabilirsin ama hikayenin sonunu ben tamamlıycam. Ölmek çözüm diğil. Kalmakta çare etmiyo. Ağlasam gelmiyceksin. Gelsen belki sende benden nefret edeceksin. Anne inan yordu beni hayat. Yokluğun çok zor benim için. Sevgini taşımak değil,hasretini çekmek zor. Gülmeyi özlemek değil, Ağlamamaya çalışmak zor. Sevmek yada ölmek değil, özleyince görememek zor. Sıkılınca,başın dara düşünce gelip koynuna sığınmaktansa,soğuk toprağa sarılıp hasret gidermek zor. Canın acıyınca,kalbin kırılınca dert anlatmak değil,derdine derman bulamamak zor. "Annem" diyince,"Yavrum "kelimesini duyamamak zor...........
Bu kadar zor varken hayata devam etmekte zor. Anlıyacağın Anne SENSİZLİK ÇOK ZORRRRRRRRR..
Akan her göz damlam sana yaklaştığımı gösteren birer saniye. Bekle beni toprak kokulu gülüm az kaldı yanına gelmeme. Bekle. Sana gelince doya doya sarılacağım. Hep merak ettiğim mavi gözlerine bakacağım. Bana yavrum demeni merak ediyorum. Herkes öyle diyo çocuğuna."

Göz yaşlarımı sildim ve annemin mezar taşına baktım. Mezar taşındaki çemberi biri değiştirmiş. Eskisi nerdeki. Onun. Kesin ayşe teyze bilir. O iki haftada bir temizler burayı. Ayaklanıp evin yolun tuttum.  İki adım
attım yada atmadım biri kolumu tuttu. "Duru affet. Bak aslında ben öyle demek istemedim. Yani şeyy. Özür dilerim." Bişi demedim sadece  yüzüne baktım. Çünkü konuşamadım. Ne diyeceğimi bilemedim. Ben küçükken bu ruhsuzdan mı hoşlandım. " bişi söyle ne olur."dedi. Yalvaran gözlerle. "Ben sana daha ne diyebilirimki. Sen kalbimi aldın böyle parça pinçik edip avucumun içine bıraktın. Şimdi seni afedeyim öylemi? Kusura bakma hakan ama ne seni affetmeyecek kadar güçlüyüm. Ne de seni affedecek kadar onursuz."kolumu çekip hakandan kurtardım. Ve arkama bakmadan hızlı adımlarla yürümeye başladım. Sadece arkamdan hakanın " Affet " diyişini duydum. Sesi o kadar çaresizdiki arkamı dönüp affettim demek geldi içimden.
Ama yapamam. Bu kadar kendimi kıramam. Hiç değilse şimdi olmaz............................ .

Eve gelince ayşe teyze kapıyı açtı. Annemin mezarına sarıldığım için üstüm başom biraz toprak olmuştu." Kuzum çamur banyosumu yaptın.  Bu kadar çamuru sevdiğini bilseydim yine gönderirdik seni köye. Deberlenirdin sarıkızla çayırda." Ayşe teyze o kadar çiddiyetle söylediki bunları. Şaşırdım açıkcası. "Ya ayşe sultan. Seviyorum seni"dedim ve boynuna atladım. "Dur kız cimcime kıracan boynumu."dedi ayşe teyze. "Yaa ben büyüdüm niye öyle diyosun bana"" He kızın büyüdün ama benim gözümde hala daha altı yaşındasın "dedi. Beni ayse teyzeye altı yasında verdiler. O zamana kadar süt annem asiye yle beraberdim. Onun çoçuğu benimle beraber doğmuştu. Yani bi gün arayla doğduk. Onun erkek çoçuğu oldu efe. Efe şimdi yurt dışında okuyo babamın ona verdiği bursal.  Yani anlıycanız babam ben dışında herkese iylik yapar. Benide asiye anneme vermişler emzirsin diye. Yani o gün babam beni hemişrenin kucağından almadı. Asiye annem aldı. "Hee Duru sana bişi diyecem kızım. Süt annen hastalanmış. Senin köye gitmen lazım. İyiki geldin. Bende seni arıycaktımda unuttum. Seni görünce geldi aklıma." Dedi." Yaa ne oldu asiye anneme. "Dedim sesim endişeli çıkmistı. Çunki süt anneme bişi olursa ben ne yaparım. Annem gibi o. "Merak etme önemli bişisi yok. Sende hazırlan ömer amcanla gideceksin" tamam dedim ve burada kalan eşyalarımdan bi çanta hazırladım. Kısa bi duş alıp üzerimi giydim. Hazırdım  artık. Hemen aşağa indim." Hazırım ömer amca nerde ?"dedim ayşe teyzede bana kapıyı göstererek. "Dışarda kuzum"dedi. Ayşe teyzeyi yanağından öptüm. "Görüşürüz sultanım kendine iyi bak" dedim."sende kuzucum kendine mukayet ol. Sakın hasta olma. İyi yolculuklar"dedi ve beni öptü. Ayşe teyzeye son kez bakıp gülümsedim ve dışarı çıktım.  Arabanın herzamanki gibi arka kolduğuna oturdum. "Gidelim ömer amca"dedim.
Araba çalıştı ve yola koyulduk. Ama bi dakika ömer amca bana hiç bişi demedi ki. Normalde o hep cevap verir. Ömer amcaya doğru eğildim ve bi anda kadasından şapkayı çıkardım. Tam ona "küsmüyüz diyecekken" araba ani fern yaptı. Aynaya bakınca karşımda hakanı görmemle lafım ağzıma bi güzel dıkıldı.
- Senin ne işin var burada.?
-  Ben seni köye götürmeye geldim.
- Nasıl ya ömer amca nerde?
- Babamın işi çıktı bana sen götür Duruyu dedi. Bende kabul ettim. Seni köye götüreceğim. Sonrada bi kaç gün kalıp geri döneceğiz beraber.
- Ne? Bide benle köydemi kalacaksın. Yok deve ihtiraz ediyorum. Olamaz öyle bişi. Sen git ömer amca gelsin.
- Ömer amcan yok canım Hakan la idare edeceksin. Ve ayrıca ewet seninle köyde kalacam.

Tam bişi diyecekken" ihtiraz yok. Otur oturduğun yerde."dedi ve arabayı çalıştırıp yola koyuldu. Allahım yok bu kadarı fazla ama. Sürekli ben bunlamı uğraşacam. Sabah öğle akşam. Her zaman tanımda gitmiyo bi yere. Ben kovdukça daha çok sokuluyo yanıma.
*************
Köye vardığımızda haca kararmıştı. Asiye annemin yanına gittiğimde biraz ateşi vardi. Beni görünce kadıncağaz bi sevindi sormayın. Bende ilaç felan bişiler verdim ateşini düşürdük. Hakanda o  arada dışarıda oyalanıyodu.
Bende işim bitince çardağa cıktım ve köyün o temiz havasını içime çektim. O sırada biri bana arkadan sarıldı. Ben ilkildim bu kim yaa diyecekken hakan kulağıma fısıldadı. "Şu gece gibi gözlerin. Şaçların ipek gibi. Kokun..... kokun gül gibi.
Duru biliyomusun ben gülleri çok severim. Senin gibi."dedi ve boynumdan öptü. Ben o ab kitlendim. Hareket edemiyordum. Birden güçümü toplayıp hakandan kendinmi ayırdım. "O gülü soldurdun ama kereste bey."dedim ve içeri asiye annemin yanınna gittim. Bugün baya yoruldum. Asiye annemde ilaçlardan dolayı yarın öğleye kadar uyur. Bende fırsatdan istifade kenepeye kurulup uykuya bıraktım kendimi. Bişi düşünece halim yoktu çünki......

Sessiz ÇığlığımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin