Scrisoarea

40 5 2
                                    

In prima faza toti trei am evitat sa dezlipim scrisoarea care era lipita de spatele tabloului. Hartia era galbena semn ca era acolo de ceva timp . Lipiciul era intarit de mama focului , probabil doar daca rupeai scrisoarea puteai sa o dezlipesti de acolo . Am incercat sa trag de ea dar nu se clintea . Mark a adus un cutit cu care a reusit in sfarsit sa indeparteze lipiciul pus in cantitate industriala, cel mai probabil Marie a vrut sa se asigure ca nu va cadea de pe spatele tabloului.Am deschis plicul cu frica, mainile imi tremurau vizibil . Ma uitam in ochi lui Mark care straluceau , pupilele ii se mareau si deja transpiratiile si emotile pusesera stapanire pe el . In plic era o foaie scrisa de mana . Am inceput sa citesc cu voce tare:

-"Draga  Mark , poate ca ma urasti , poate ca inca ma iubesti , sunt mama ta care ti-a dat viata , imi pare rau ca nu pot fi alaturi de tine , nu cred ca intelegi prin ce pot trece, prin viata treci prin multe momente nefaste , sa te obisnuiesti ca in viata vor fi suisuri si coborasuri ca si bataile inimii , o data bate mai tare ,o data bate mai slab. Mintea imi e plina de multe cuvinte care vreau sa ti le adresez  . Am multe regrete, printre care un regret ca nu pot fi cu tine , sa te vad cat de mare si de voinic te-ai facut . Nu vreau sa te ingrijorez , nu vreau sa-ti spun in ce situatie sunt , poate crezi ca te-am tradat, ca am plecat de langa tine pentru ca nu te-am mai iubit , ca am plecat in SUA doar ca sa imi gasesc din nou jumatatea sau sa fiu bogata . Sa sti ca nu e asa cum crezi , eu zi de zi ma gandesc la tine , imi este atat de dor de tine . Nu stiu cand vei gasi aceasta scrisoare. In orice moment o vei gasi sa sti ca te iubesc din tot sufletul meu . Am fost silita sa plec in aceasta tara, am facut acest lucru pentru binele tau . Bunicul tau are grija de tine si te iubeste si el la fel cum te iubesc si eu , sa sti ca pe tatal tau nimeni si niciodata nu-l va inlocui . Nu te-am uitat cum crezi tu sau cum crede bunicul tau .Nu am apucat sa iti las nimic amintire de la mine , dar vreau sa faci un lucru cand gasesti aceasta scrisoare. Promite-mi ca vei face , e singura mea dorinta . Trimite-mi si tu o scrisoare la adresa XXXXXXXXXXXXXXXX si uitate in gradina , in spatele casei . Sapa acolo si vei gasi un cadou de la mine pentru tine . Sa nu uiti ca TE IUBESC ENORM !  Marie Hampton  11.09.2009 "

Fata imi era deja toata uda de la lacrimi , ochii imi erau rosii dar nu mai rosii ca ai lui Mark . A inceput sa planga in hohote. S-a asezat la mine in poala si il mangaiam pe cap . Firele lui roscovane imi atingeau palma . El tinea scrisoarea strans in mana , iar lacrimile lui se prelingeau pe hartia ingalbenita. 

-Nu e posibil asa ceva ! murmura Mark printre hohotele de plans

-Calmeazate, vei trimite si tu o scrisoare mamei tale cat de curand. 

-Si daca nu mai e in viata? intreba Sara nelinistita

-Shhtt!

Mark incepu sa planga si mai tare . Am luat o foaie de hartie si un creion si ii l-am dat in mana la Mark.Tremura mai rau ca un telefon mobil care era pus pe vibratii. Am incercat sa-l calmez dar chiar atunci intra in camera Frank . 

-Ce s-a intamplat? intreba Frank asezandu-se langa noi

-Citeste scrisoarea , e de la mama lui Mark.

Frank citi scrisoarea si se facu alb la fata. Era uimit .Nu putu sa-si creada ochilor . Trecu cateva minute, in care toti am tacut doar greierii de afara se auzeau . 

-Unde ati gasit asta? intreba Frank in soapta 

-In spatele tabloului acestuia , arata Sara spre tabloul care ilustra Olanda.

-E incredibil , chiar nu ma asteptam la asa ceva , niciodata nu m-a interesat acel tablou , am crezut ca e unul oarecare . Marie avea un talent incredibil in arta picturii . Dar eu am fost prost si nu am incurajat-o niciodata . Ea a continuat sa picteze , spuse Frank dezamagit de trecutul sau 

-Dar ea de ce v-a parasit? 

-Este o poveste lunga , acum culcati-va ca e tarziu , maine trebuie sa va treziti sa ma ajutati , incheie Frank discutia ridicand patura moale 

Inainte sa dormim , fiecare a zis cate o rugaciune. Icoana cu Fecioara Maria era agatata de perete. Mi-am facut cruce si m-am intins in pat . Am adormit cu gandul la scrisoare. De data asta nu m-a trezit cocosul, m-a trezit lumina lampii de la biroul lui Mark . Mi-am deschis ochii care imi erau incetosati , vedeam doar biroul unde statea Mark cu lumina lampii luminandu-i foaia de hartie pe care scria . M-am ridicat in picioare , dar nu eram 100% treaza , eram oarecum intre somn si realitate , m-am sprijinit de birou cu coatele . 

-Ce faci ? am mormait eu 

Mark nu a raspuns si tot scria si scria . Era atat de concentrat in acea foaie incat nu mai auzea nimic in jurul lui , sudoarea ii acoperise pielea ca o patura . Era incruntat ca si cand ai incerca sa-ti imbunatatesti vederea atunci cand citesti ceva . Am inceput sa-l scutur , sa-l trezesc oarecum din "transa".

-MARK , MARK! 

-Ce vrei? se ratoi el .

-M-ai speriat , e cinci dimineata si tu scri scrisori sau ce faci ?

-Nu e treaba ta , du-te si culcate ! 

-Bine nu e treaba mea , pa !

M-am pus nervoasa in pat si am adormit. M-am trezit peste o ora chiar cand Mark "sigila" plicul unde pusese scrisoarea. Sara dormea dusa , iar Mark era tot la fel de concentrat si nerabdator sa trimita scrisoarea la adresa specificata de mama lui . Nu l-am bagat in seama , pentru ca nu am vrut sa-l enervez din nou . A inceput sa crape de zi , iar eu stateam cu privirea in tavan . Mark nu mai era in camera .Dupa cateva minute intra din nou in odaie .

-Am trimis scrisoarea , ma instiinta Mark

-Nu e treaba mea , nu ? 

-Hai , scuze, nu te supara acum , isi ceru Mark scuze

-Dar ce ai patit ?

-Eram foarte concentrat si nu vroiam sa-mi pierd ideile , imi pare rau din nou , ma ierti te rog? zise Mark sincer

-Da , te iert..

-Mersi , zise Mark in timp ce ma imbratisa puternic.

Ne-am dus impreuna in bucatarie sa luam micul dejun cand se aude o bataie in usa . Am mers impreuna cu Mark sa vedem cine este. Era un postas.

-Ma scuzati daca va deranjez , dar mai devreme ai trimis aceasta scrisoare la adresa XXXXXXXXXX , imi cer mii de scuze dar adresa aceea nu exista ! 

DescoperireaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum