Kapitola 1

1.2K 47 3
                                    

„Jamie, tak pohni kostrou! To chceš přijít pozdě? Dyť víš, co Terminátor dělá opozdilcům." 

Běžela jsem s Cale dlouho univerzitní chodbou do laboratoře, kde za pět minut mělo začít povinné cvičení s doktorem Schwarzem, který byl pro svou nemilosrdnost u zkoušek přezdíván Terminátor. Najednou se mi zamotají nohy a já padám jak dlouhá tak široká.

 „Kdyby dávali Nobelovku za nešikovnost, tak ty jsi první, kdo jí dostane." 

Cale mi pomáhala na nohy. 

„Já za to nemůžu." 

„Já vím, ale teď s sebou musíme opravdu hodit."

Přišly jsme akorát, takže jsme se rychle převlékly do plášťů a připravily se na svá místa. Snad během nanosekundy vstoupil doktor Schwarz. 

„Dnešní cvičení se ruší, můžete jít." 

Na všech bylo jasně patrné překvapení, když jsme vycházeli z laborky. 

„Vy nikam nechoďte, slečno Rýdlová. Potřebuji s vámi mluvit." 

Polknu.

 „Tak to jsi mrtvá, Jamie."

„Chci s vámi mluvit o tomhle." 

Pokládá přede mě na stůl notně zašlou složku. Ze srdce mi spadne ten největší kámen. Před pár dny jsem se totiž odhodlala tu složku, kterou jsem našla, někomu ukázat. a ze zdejších profesorů připadal v úvahu jenom Terminátor. Zaprvé uměl česky, což je jednak můj rodný jazyk a jednak je v češtině napsaná i ta složka a jednak si myslím, že jako biochemik má k tomuto tématu asi nejblíže. 

„Víte vy vůbec, co jste našla?" 

„Myslím si, že tuším. Podle internetu tu složku napsal doktor Abraham Erskine, který se podílel na projektu Supersoldier během 2. světové války a byl zastřelen nacistickým agentem. Vlastně stvořil Kapitána Ameriku, ale o něm se toho na internetu moc nepíše." 

„Takže víte, že tahle složky obsahuje přesný návod na výrobu séra supervojáka?" 

„Ano, to vím a mrzí mě, že jsem ji nenašla o pár let dříve. Doktor Banner by mohl být v pořádku." 

Ti dva spolu totiž spolupracovali, než se stala ta nehoda, díky které vznikl Hulk. 

„Máte pravdu. Co s tím hodláte dělat?" 

„Vyrobit to." 

Posměšně zvedne koutek. 

„Vy si tedy troufáte." 

„Když to doktor Erskine dokázal tenkrát, můžu to dokázat i já. Technika přeci během těch 70 let značně pokročila." 

„Vlastně jsem takovou odpověď čekal. Mám jednoho známého v S.H.I.E.L.D.u, který by vám mohl pomoct získat nějaké doplňující informace o Kapitánovi. Už jsem mu volal a měl by se tu objevit každou chvílí." 

Otevřu na něj pusu, až mi brýle sjedou po nose, takže si je musím narovnat. On má známého v organizaci, která je tajnější než FBI? No, to mě podrž.

Během pár minut se v laboratoři objevuje muž asi kolem 45ti let v dokonale padnoucím obleku. 

„Phille, tohle je má studentka Jakuba Rýdlová. To ona našla tu složku, co jsem ti ukazoval. Slečno Rýdlová tohle je agent Phill Coulson." 

Podáváme si ruce.

 „Projekt Kapitán Amerika nespadal pod S.H.I.E.L.D, ale ještě pod SSR. Ovšem díky tomu, že S.H.I.E.L.D. z této organizace vzniknul, mohl jsem se k téhle složce dostat." 

Podává mi desky na kterých stojí TOP SECRET. 

„Pokud se rozhodnete ten projekt uskutečnit, dejte mi vědět. S.H.I.E.L.D. by vám rád pomohl." 

Podává mi vizitku a odchází. 

„Můžete jít."


„Co ti chtěl?"

 Přicházím do svého dočasného domova, který kromě Cale sdílím ještě se Samem. Tihle dva jsou mí jediní přátele tady, takže před nimi nemám tajnosti. 

„Kvůli té složce, co jsem mu tule donesla. Sehnal mi nějaké informace."

 Na stůl pokládám obě složky. To do obýváku přichází i Sam. Otvírám složku, kterou mi dal agent Coulson. 

„Bože, to je Kapitán Amerika! Kde jsi to vzala?" 

Vyprávím mu o tom, zatímco studuju obsah desek. Nejvíc mě nezaujme seznam chorob, které to sérum dokázalo vyléčit, ale fotka Stevena Rogerse před podáním séra. Něco ve mně mě nutí se usmívat. Naštěstí si toho nikdo nevšiml.

Další týden se probírám oběma složkami a snažím se najít souvislosti. Nakonec se z nástěnky v mém pokoji stává jaká si mapa účinků séra. Když v sobotu ráno znovu kontroluju svou práci, vejde do pokoje Sam s obálkou v ruce. 

„Tohle ti přišlo."

 Beru si od něj obálku a otvírám ji. V ní je jenom papírek s adresou, datem a seznamem věcí. To datum je zítřejší poledne a adresa je podle map ve skladištní oblasti.

„Vítám vás. Jmenuji se Nicholas Fury a jsem ředitelem S.H.I.E.L.D.u. Jsem opravdu rád, že jste přišla." 

„Dobrý den. Jen nechápu, co tu dělám."

 „Doktor Schwarz vás navrhl jako posledního člena naší výpravy." 

„Jaké výpravy?"

 „Zkoumání arktického ledu. Pojďte do letadla. Po cestě můžeme probrat podrobnosti. A taky bych moc rád věděl něco víc o vašem projektu."

V letadle s námi cestuje ještě několik lidí, mezi nimi poznávám jen agenta Coulsona. Fury mi představuje jednu brunetku jako Marii Hillovou. Ostatní jména mi zůstávají utajena. Fury se mě vyptává na sérum a kdy ho hodlám vyrobit. Při té otázce se začnu dívat do země. 

„Já už ho vyrobila. Chystám se začít s testováním." 

Fury se pobaveně zasměje. 

„To jsem tedy nečekal. Chtěl jsem vám nabídnout laboratoř a vy ji už nepotřebujete." 

Se smíchem odchází.


Během zbytku cesty se bavím s Phillem. Navrhla jsem mu tykání po tom, co jsem zjistila, že je blázen do Kapitána, takže jsme se až do přistání bavili o něm. Ukazoval mi i původní kartičky ještě z války.

„Připadám si v tom ještě nemotornější než normálně." 

Pro výzkum nás navlékly do nějakých skafandrů, které jen mnohonásobně zvýšily mou neobratnost. Vydávám se já, Phill a další dva agenti do neprostupného ledu. Nejdřív se spouští Phil, já jdu hned za ním. Jeden z agentů hlásí, že jsme na místě a z jeho vysílačky se ozve Rozumím. Jsme uprostřed něčeho, co tedy rozhodně není led. Vypadá to jako místnost, protože nad námi jsou ocelové výztuhy. Přecházím dopředu k jakémusi oknu a lehce mi sklouzne noha. „Opatrně." Jdu blíž k něčemu, co vypadá jako sedačka. Svítím si baterkou a z jednoho místa odhrnuji sníh. To už za mnou stojí Phill. „Poručíku?" Přichází jeden z agentů. „Co to je?" „No páni. Základno? Spojte mě s plukovníkem." Z vysílačky se ozve, že jsou tři ráno. „Je mi fuk, kolik je hodin, tohle už čekalo dost dlouho." My s Phillem víme naprosto přesně, co to je.  

Avengers: Story of MysteryKde žijí příběhy. Začni objevovat