„Kde se Kapitán Amerika naučil krást auta?"
„V nacistickém Německu. A neukradl jsem ho, jen jsem si ho půjčil, takže sundej ty nohy."
Jedeme s Nat a Jamie, která spí na zadním sedadle, do New Jersey.
„Můžu se tě na něco zeptat?"
„Když řeknu ne, tak se stejně zeptáš, takže jo, můžeš se zeptat."
„Proč jste se rozešli?"
Kontroluju, jestli Jamie opravdu spí, a Nataša to registruje.
„Nemusíš se bát. Říkala mi, že nespala pět dní, takže ji asi jen tak něco nevzbudí."
„Pamatuješ si na toho Erika, co s ním teď chodí?"
„Jo, je to bratranec Starka. Hrozný kretén."
„Chystal jsem se jít dolů, když za mnou přišel. Řekl mi, že jestli mám Jamie opravdu rád, tak ji nechám žít svůj život. Že nejsem muž pro ni. A měl pravdu. Proto jsem ji, když za mnou přišla, poslal zpátky. Není lehké najít někoho se stejnými životními zkušenostmi. Nechtěl jsem ji zatěžovat sebou."
„Steve, měl bys to s ní zkusit."
V tom zvoní telefon.
„Můj to není."
„Můj taky ne."
Nataša se nahýbá se bere zvonící mobil Jamie z ruky.
„My o vlku a vlk na drátě. Mám to vzít?"
Kývám hlavou, že ano.
„Jamie spí a já ji kvůli tobě nehodlám budit. Není jedno, kde je? Je v těch nejlepších rukou, protože je tu se mnou a Rogersem. Víš co, Eriku? Jdi se vycpat."
A surově mu to zavěsila.
„Co chtěl?"
„Mluvit s ní. Prý proč se mu neozývá. Chudák holka, nemá žádný život. Jo, kdyby tenkrát někdo nebyl sobec, mohlo to dopadnout všechno jinak."
„Nemluvme o tom. Už jsme tady."
Parkuju před vraty do kempu, kde mě vycvičili. Vystupuju a otvírám zadní dveře, abych mohl probudit Jamie.
„Vstávej, už jsme tady."
„Ještě chvilku."
„Notak, nemáme moc času."
Otvírá oči a chvilku jí trvá, než si uvědomí, kde je.
„Dej mi pět minut, já vás doženu, ale musím se převléknout."
„Změnilo se to tady?"
„Trochu ano."
Ve vzpomínkách se vracím k tomu malému, vystrašenému Stevovi, který tady prodělal tvrdý výcvik.
„Tak jsem tady. Nejsem sice odborník, ale může se skladovat munice takhle blízko kasáren?"
„Ne, vojenská pravidla to neumožňují."
Jdeme ke dveřím a já štítem rozlamuji zámek.
„Tady asi začínal S.H.I.E.L.D."
„Nejspíš ano."
Jdeme dál, když na stěně vidím fotky 3 lidí, které jsem znal. Plukovník Phillips, Howard Stark a ona, Peggy Carterová.
ČTEŠ
Avengers: Story of Mystery
FanfictionJamie Rýdlová byla obyčejnou studentkou bioanalytiky. Při sbírání informací pro svou bakalářskou práci objevila čirou náhodou složku, která jí měla změnit život. Díky ní se dostala na americkou univerzitu, prozkoumala arktické ledy a změnila svůj os...