"Felix ta det lugnt, jag lovar att dom inte kommer ta slut." Suckar Omar en bit bakom mig.
"De vet jag också, en till sak jag vet är att du har för korta ben." Svarar jag och ökar på stegen ytligare några centimeter. Jag ser nämligen ringaffären lite längre fram. Omar suckar bara och joggar ikapp mig.
Ja, jag vet att första planen va att Ogge skulle följa med. Men varken han eller jag hittar här så det fick bli Omar som tog den rollen. De kändes lixom lite taskigt att lämna Oscar själv. Så Ogge fick inte följa med.
Vi kliver in i affären och möts av ett bländande ljus och en massa ringar, halsband, armband och klockor. Både enkla och avancerade. Dyra eller svindyra. Men de får man ta om de ska vara på riktigt.
Asså ååå! Det är nu man vill ha Oscar här. Så man kan hålla om varandra och drömma sig bort.
Jag går fram till skåpet med lite enklare ringar. Det är ju ändå bara ett frieri. Dom lite mer pampiga får vi ta till bröllopet.Det är två jag tycker lite extra om, som mina ögon fastnade på direkt. Den ena är guldig, ganska enkel form, inte så vass och en liten blomma med en liten, liten blåaktig diamant i mitten.
Den andra är tvinnad i silver och guld med små diamanter i en av skårorna.
Båda skulle passa på honom och priset är det inte så stor skillnad på. Runt 900kr
"Omar kom och hjälp mig istället." Säger jag och tar tag i hans tröjärm.
Han stod och kollade på klockor, ingen va särskilt snygg så skulle inte tillåta honom köpa någon av dom. Även fast han skulle vilja.
"Den eller den?" Frågar jag och pekar på ringarna. Det är skönt att de va så lätt. Jag hade föreställt mig att det skulle ha flera timmar.
"Jag vet inte, båda va rätt fula." Säger han ärligt och kollar tillbaka mot klockorna. Jag suckar och försöker kolla noggrannare på dom.
"Kan jag hjälpa er med något?" Frågar en yngre manlig röst trevligt bakom mig. Inte så snygg, Oscar är tusen gånger snyggare säkert trevligare också.
"Ja, men är lite osäker på vad. Eller jag gillar dom här två men jag vet inte vilken." Svarar jag och pekar på ringarna.
"Okej, vem är den till?" Frågar han och kommer fram.
"Min pojkvän." Svarar jag kort och kliar mig i nacken.
"Vänta, är inte du Felix Sandman?" Frågar han glatt. Lika som innan. Jag nickar bara kort till svar och vänder tillbaka blicken mot ringarna.
"Jaa, det är Oscar du ska fria till gissar jag." Konstaterar han och låser upp skåpet med en konstig nyckel. Han tar fram ringarna och ger dom till mig. Jag granskar först den guld-silvriga ringen. Jag vrider och vänder på den med ett leende. Den är riktigt fin faktiskt men den andra är finare och mer Oscar på något sätt. Fast, den andra, den jag håller mellan fingrarna känns som vi. Han är de guldiga och jag de silvriga. Tillsammans blir vi diamanterna.
"Jag tycker den med blomman." Säger Omar som nu står rakt framför mig.
"Jag med." Håller han som jobbar här med.
------------
Hahaha, ni får se vilken han tar när det är dags. Kommentera gärna vilken ni skulle tagit och vilken ni gillar bäst utifrån mina gudomliga beskrivningar... Notera ironin...😑❤️😂🔫😘jaja, har idéer till två nya böcker. Är snart klar med sammanfattningen till båda. ☺️ får se om det blir något avet. I sommar kanske, idk...
Hörs och förhoppningsvis syns någon gång❤️😉
KAMU SEDANG MEMBACA
"Jag har en sjukdom, men jag måste inte vara sjuk för de."//Foscar
Fiksi Penggemar"Jag har en sjukdom, men jag måste inte vara sjuk för de."