Er was alweer een maand voorbij gevlogen en nog geen nieuws van of over Harry. Ik had mezelf neergelegd bij het feit dat hij toch niet meer terug zou komen en dat het tijd was om verder te gaan. Met een slapende Lou in mijn armen liep ik naar de auto toe en legde haar op de achterbank neer. Ik hielp Nate met het inladen van de koffers en stapte daarna in op de meerijderszit. We waren weer voor een weekendje terug in London. Mama was morgen jarig en aangezien wij niet verjaardagen vergaten hadden we besloten om maar een lang weekend weg te gaan. Nate stapte naast me in en startte de auto. Hij gaf gas en slingerde over de weg. 'Wel weer wennen om aan de andere kant van te rijden' lachte hij. Binnen een klein kwartiertje waren we thuis en aan de tuin te zien waren er een hoop nieuwe vakantiegangers. Nate parkeerde de auto voor het huis en ik stapte uit. Ik maakte Lou voorzichtig wakker en ze keek verward om zich heen. 'We zijn bij oma' zei Nate. Lou sprong enthousiast uit de auto en baande zich een weg door de menigte die haar verwelkomde met een biertje in de hand. Ik had ze eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien. Ik liep haar achterna en duwde de voordeur open. Daar stond mama, ladderzat. Haar ogen draaide weg en Nate stormde op haar af. 'Wat is dit mam? Het is nog geen eens 10 u 's ochtends' riep hij boos uit. Ik nam Lou mee de woonkamer in waar ik een grote rotzooi aantrof. Fotolijstjes die kapot op de grond lagen, lege wijn en bierflessen, uitgetrapte peuken en nog het ergste, condooms. Ik zuchtte diep en tilde Lou op. Op tafel lag een brief die geadresseerd naar mij was. Ik raapte hem op en liep terug naar buiten waar Nate tekeer ging tegen mama. 'We gaan Nate' zei ik zachtjes. Ik liep naar de auto toe en zette Lou in het kinderzitje. Ook fijn thuis komen dit. 'Gaan we naar papa?' Lou keek me aan met haar mooie grote ogen en ik schudde mijn hoofd. Ik kwam naast haar zitten en sloeg mijn arm om haar heen. 'Papa is weg schatje' zei ik voorzichtig, 'Papa is op een grote vakantie en ik weet niet wanneer hij thuis komt, ik weet wel dat hij heel veel van je houdt'. Haar lipje begon te trillen en ze knikte. 'Komt papa nooit meer thuis?' vroeg ze. 'Ik weet het niet' zei ik zachtjes. Ik gaf haar een kus en veegde de tranen weg die over haar wangen rolde. Nate stapte in de auto en startte meteen. 'Papa is een klootzak Lou' zei Nate, 'En oma ook, zwaai haar maar even gedag'. Lou zwaaide naar oma en Nate gaste weg.
Mijn hart ging tekeer terwijl ik de sleutel in het slot draaide. Met een zacht gekraak ging de deur open en ik nam diep adem. De adrenaline stroomde door mijn aderen en ik liep voorzichtig naar binnen. Het was donker, de gordijnen waren gesloten en de geur van alcohol en muffigheid drong mijn neus binnen. Ik drukte de lampknop in en de lamp sprong aan. Ik liep naar binnen en sloot de deur achter me. Het aanrecht stond vol met rommel, vieze borden, glazen, flessen vodka en bierflessen. Ik liep verder door naar de woonkamer die bezaaid was met bierflesjes. Hij was hier geweest, dat wist ik vrij zeker. Ik haastte me naar de slaapkamer, de grond was bezaaid met kleren en het bed was beslapen. Ik liep naar het bed toe en struikelde over iets wat op de grond lag. Geschrokken keek ik om me heen en zag een been liggen. De rest van het lichaam lag verscholen onder het bed en een beetje angstig trok ik aan het been. Het lichaam voelde lauw aan en bewoog niet mee. Met alle kracht trok ik het lichaam onder het bed weg en al snel werd het me duidelijk dat het Harry was. In zijn handen had hij een brief met mijn naam erop. 'Harry' zei ik zachtjes. Ik schudde hem door elkaar maar zijn ogen bleven gesloten. Ik legde mijn oor op zijn borst maar zijn hartslag bleef weg. Wat had hij zichzelf aangedaan? In paniek greep ik mijn mobiel erbij en belde het alarmnummer. Panisch deed ik mijn best om alles uit te leggen en de tranen stroomden over mijn wangen. Ik moest rustig blijven en wachtte op hulp. Was alleen een beetje moeilijk als je man, waarschijnlijk bewusteloos of dood, op de grond lag. Reanimeren kon ik niet, of wat anders. 'Wat heeft hij gedaan?' Ik draaide me om en zag Niall staan. Hij knielde bij me neer en voelde Harry's hartslag. 'Fuck Ivy' zei hij panisch, 'Ik zag je net langs mijn appartement lopen maar ik heb Harry hier nog nooit gezien'. Ik pakte de envelop uit zijn handen en stopte hem weg. 'Ik snap het niet Ni' zei ik. 'Hij heeft zich waarschijnlijk coma gezopen' zei Niall. Niet veel later kwam het ambulancepersoneel binnen en die nam het over. Ik en Niall werden meegenomen naar buiten en daar verder ondervraagt. Ik kon geen woord meer uitbrengen, dit was niet de Harry die ik kende. De Harry die ik kende zou dit nooit doen, echt nooit. Hij wist dat ik hem hier zou komen zoeken, anders zou hij nooit die brief in zijn handen hebben.
'Hey Ivy,
Dat is even schrikken he, om je mannetje zo te vinden. Wees maar niet bang, het is maar tijdelijk. Laat ik mij eens even aan je voorstellen, Mijn naam is Laura, Laura Riverdale. Ik maak deel uit van de geheime dienst van England en ik ken jou vader bijzonder goed. Ik heb gehoord dat jij zijn brieven hebt. Geen probleem meid, het is goed bedoeld. Soms riskeer je dingen om een bepaald iemand te beschermen. Ik weet ook dat je vandaag bent aangekomen in London om 09.00, samen met de mooie Lou en Nathaniël. Wat een prachtige dochter heb je toch ook, echt een prinsesje. Mijn prinsesje werd ook geboren, 21 jaar geleden, netzoals mijn prins. Jammer genoeg had mijn prins op het witte paard al een prachtige meid met een andere en verliet mij weer. Ik heb mijn prachtige kinderen nog nooit gesproken maar een keer moet de eerste keer zijn. In ieder geval, ik dwaal af. Ik heb je vriend, deze jongen zal alles door voor zijn meisje. Het is aan jou om hem te bevrijden Ivy'.
Geschokken legde ik de brief terug op de tafel. Ik voelde me misselijk, wie was ze en wat wou ze van me? Ik herkende het handschrift van de brieven die ik van papa heb gekregen. 'Nate' riep ik. Nate kwam de kamer binnenlopen en keek me vragend aan. Ik gaf hem de brief aan en pakte Harry's hand vast. Hij lag in een soort van coma en zou er snel weer bovenop komen. Lou kwam binnenlopen met een grote ballon in haar ene hand en een ijsje in haar andere hand. Niall liep achter haar aan met een groot dienblad met drinken en een paar broodjes. 'Ah dankje Ni' zei ik met een glimlach. Nate gaf de brief terug en schudde zijn hoofd. 'Je moet oppassen' zei hij, 'Heel erg'.
JE LEEST
History ~ Dutch 1D Fanfic
FanfictionIk rende door het zachte zand heen, de adrenaline stroomde door mijn lichaam heen en ik klauterde de duinen in. Hoe had het zo ver kunnen komen? Mijn voet gleed weg en ik greep me vast aan een wortel van een struik. Ik trok mezelf omhoog en rende ve...