to hot to handle

15K 265 8
                                    

het is bijna zover. mijn moeder heeft een nieuwe man ontmoet. hij heeft een zoon van 16 jaar. vanavond ga ik ze ontmoeten, ik heb er totaal geen zin in. want eigenlijk wil ik bij mijn vader en stiefzus in Australië zijn. maar dat kan niet. ze luistert ook nooit naar me. als ik zeg "mam ik wil" dan kapt ze mijn zin af en antwoord ze bot "je wilt altijd wel wat. maar krijgt het nooit, dus waarom probeer je het nog" ze haalt gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan! 'Shay! kom naar beneden ze kunnen er elk moment zijn!' en dat... was mijn ma dus. ze vraagt niet eens even lief of ik wil komen. die nieuwe vriend van dr, ik snap hem gewoon niet. en die arme zoon.... Die gaat het nog heel zwaar krijgen. 'Sha-hay!' ik zucht vermoeid en ren naar beneden. 'eindelijk je be-' halverwege haakt ze af. ze kijkt met open mond naar me. 'Shay wat heb je aan?' ik kijk haar vragend aan. 'uuhm, kleding' zeg ik met gefronste wenkbrauwen. ja sorry hoor maar ik volg haar echt niet hoor. 'je doet toch geen joggingbroek met een sweater aan als er visite komt!?' zegt ze boos. 'pffff je stelt je wel aan zeg. het is maar en man met een sim-' halverwege mijn zin gaat de deurbel. mijn moeder kijkt me geïrriteerd aan en gebaard dat ik naar boven andere kleding aan moet doen. alles wat ik doe..... is haar negerend aanstaren. ze zucht vermoeid en loopt met stevige passen naar de deur. 'Ronald! hallo!' zegt ze overdreven en ze drukt haar lippen tegen die van hem. als ze hem loslaat kijkt ze naar buiten. ik kan niet zien waarnaar. 'aha en dan ben jij vast Charlie' ik zie iemand haar hand schudden. 'ja dat klopt aangenaam' als ze elkaars handen loslaten stapt er iemand naar binnen. met open mond en grote ogen staar ik naar de jongen. ik krijg het heel warm en mijn handen beginnen klam te worden. ik krijg kriebels in mijn buik en ik tril helemaal. wat een stuk! als Charlie zijn hoofd omdraait verschijnt er een glimlach op zijn gezicht. ik zwaai nerveus met een freaky lach. als ik merk hoe dom ik sta doe ik meteen mijn hand omlaag en kijk hem stil aan. hij lacht erom. wat schamend dit! oke jullie zijn vast nieuwsgierig hoe Charlie eruitziet? ik zal het even samenvatten. het is een lange gespierde jongen. met blond haar en een kuif een beetje zoals... zoals Niall die ene van One Direction. hij heeft gloeiende blauwe ogen. en hele stoere kleding aan. beetje badboy eigenlijk. ik kijk naar beneden. naar mijn slobberige joggingbroek en mijn losse sweater. dan bedenk me dat ik me echt héél snel moet omkleden. ik werp snel mijn blik af van Charlie en ren de trap op. 'Shay! wat ga je doen??' schreeuwt mijn moeder. 'ik luister naar wat je net zei!' ik gooi mijn kamerdeur open en plof meteen neer op mijn grote tweepersoons bed. ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje en app Lotte mijn beste vriendin.

(L= Lotte S= Shay)

S: help! de zoon van Ronald is de knapste jongen ooit!

L: foto! nu meteen!

S: ik zit nu verstopt op mijn kamer! ik had net de grootste afgang van mijn leven!

L: moet ik langs komen? om je te helpen? ik weet hoe nerveus jij word van knappe jongens ;)

S: kan niet dan word mijn moeder pissig ik sta er compleet alleen voor!

L: nee! ik help je wel via app! wat heb je aan?

S: dat was de afgang dus... ik had mijn joggingbroek aan met mijn nerderige i love Londen sweater! wist ik veel dat er een hunk in me huis zou komen!?

L: outsj! BURNNN :0 weet je wat? doe die leuke lichtblauwe spijkerbroek met studs aan, en dat witte bloesje met rode knopen en daarboven je zwarte blazer!

S: ja! goed plan! bedankt schat! en wat moet ik met mijn haar doen?

L: gewoon los laten das het beste

S: je bent mijn heldin op sokken! thank you darling!

L: np! ga nu maar snel en succes!

L: -offline-

S: -offline-

die Lotte toch, wat zou ik zonder dr moeten. ik spring op en duik mijn inloop kast in. ik pak de kleding die Lotte voorstelde. dan doe ik mijn joggingbroek en sweater uit waardoor ik in mijn roze lingerie sta. dan hoor ik de deur van mijn kamer opengaan,  ik draai me met een ruk om en kijk in de gloeiende blauwe ogen van Charlie! shit! 'oh! sorry! sorry!' hij bedekt zijn ogen. 'oh my god! oh! my! god! wat denk je wel niet!? nooit van kloppen gehoord!?' zeg ik schamend terwijl ik achter de deur van mijn kast ga staan. 'nee, jawel maar i.. ik ..uuhm je..je moeder die die.. die zei dat ik je moest halen en dat ik gewoon binnen kon komen! wist ik veel dat je geen kleding aan had!?' ik zucht en kijk hem stil aan. 'm..mijn..m..moeder is gestoord, je moet niet naar haar luisteren' zeg ik zacht verlegen. Charlie haalt zijn hand voor zijn ogen weg. 'nou...uuhm, je bent niet lelijk dus tja' ik lach verlegen. 'als je het niet erg vind, dan uuhm ga ik me nu omkleden. je mag wel blijven ik kleed me wel om in mijn kast maar... uuhm zou je misschien uuhm ... mijn kleding willen aangeven dat daar ligt?' hij knikt en pakt de kleding op. ik verberg me nog meer achter de kastdeur. hij geeft de kleding aan en glimlacht. ik loop mijn kast in en doe de deur op een kiertje. 'je hebt wel een grote kamer zeg. zelfs een balkon' ik lach. 'tja, mijn vader is best rijk' 'je vader? maar die woont hier toch niet?' ik sta stil. ineens komen de herinneringen van mijn vader naar boven. 'dat is lastig uit te leggen' ik hoor zijn lieve lach. 'nou, ik heb de tijd' 'oke, mijn ouders zijn dus gescheiden. mijn vader heeft een heel goed betalende baan en daarvoor is hij met mijn 18 jarige zus naar Australië verhuisd. mijn vader wilde dat ik hier bleef voor goed onderwijs en zodat er geen grote draai aan mijn leven kwam. maar mijn vader weet dat mijn moeder geen baan kan krijgen dus betaald hij alles voor ons' ik hoor hem ademen. blijkbaar is hij er stil van. 'dat is apart' zegt ie dan maar. als ik mijn kleding aan heb loop ik mijn kast uit. daar zie ik Charlie sprakeloos naar me kijken. 'staat je goed' zegt ie met een speelse lach. ik moet er een beetje van blozen. ik ga voor de spiegel staan en doe mijn haar goed en wat mascara met oogpotlood op. 'klaar?' vraagt ie. ik zucht. als ik klaar ben, dan moet ik naar beneden. ik kan ook doen alsof ik nog niet klaar ben. ja toch? 'ik uuhm moet nog wat doen' stamel ik. hij kijkt me ongelovig aan. 'je liegt' zegt ie kortaf. hoe kan hij dat nog weten? 'ik zie het altijd wanneer iemand liegt. dus doe geen gekke dingen bij mij' ik bloos weer. 'maar waarom lieg je?' moet ik het hem vertellen? dat ik een hekel aan mijn moeder heb en zij aan mij? ik heb eigenlijk niet echt een keus aangezien hij weet wanneer ik lieg. ik ga zwijgend naar mijn balkon en kijk naar het uitzicht op een groot meer met een bos erachter. ik hoor voetstappen naar me toe komen. dan komt Charlie naast me staan en kijkt me diep in mijn ogen aan. ik wil mijn hoofd wegdraaien maar het lijkt wel alsof hij me tegen houd dat te doen. 'wil je het me vertellen?' ik zucht. ach... vooruit dan maar he 'mijn moeder kan geen moeder zijn' hij kijkt me onbegrijpelijk aan. 'ik bedoel, ze is er niet goed in. ze luisterd niet naar me, ze kookt nooit, ze drinkt te veel, en neemt geen verantwoordelijkheid voor me' nu kijkt ie me begrijpelijk aan. 'ik blijf wel hier bij jou, dan laten we die twee tortelduifjes wel alleen. heb je een leuke film om te kijken?' ik lach en knik. hij is best wel lief. maar ik ben nog steeds zo onzeker bij jongens, dat blijft!

too hot too handleWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu