mijn hart klopt razend snel als ik Liam zie staan. 'hé.... Shay' zegt hij sluw. 'b-ben jij C.?' vraag ik in hoop op een nee. maar die grijns zegt wat anders. 'jammer..... dat je er nu pas achter bent. ik had wel, wat meer van je verwacht' langzaam loopt hij langs me naar achter. ik draai me snel om voor hij wat probeert. 'wat wil je van me?' vraag ik nerveus. ik probeer zo sterk mogelijk te zijn en niet te laten zien dat ik bang ben, maar dat is best lastig als ik sta te trillen. 'ik krijg nog wat van je terug' 'heb ik jou ooit wat gegeven dan?' 'schaamte, heel veel schaamte. tegenover mijn vrienden, familie én vijanden. waar jij er nu trouwens één van bent' grinnikt ie. 'het is niet mijn probleem dat je echt dacht dat ik verliefd was. ik was hartstikke lamlazarus! heb je dat niet gemerkt? ik voelde hélemaal niks met die zoen of wanneer dan ook met jou! sterker nog, ik was gek op een jongen. we hadden wat samen en dat heb jij kapot gemaakt! dus jij bent mij eigenlijk wat verschuldigd!' 'het enige wat ik je dan kan geven is een relatie, maar daarvoor zijn we hier juist. omdat je die weigerde aan te gaan' 'omdat je gestoord bent Liam! volslagen gestoord!' schreeuw ik kwaad, en best wel angstig. hij loopt heel snel naar me toe en pakt mijn arm heel stevig vast. het doet pijn, en niet zo'n beetje ook. 'schreeuw niet tegen me! ik doe het net zo hard terug, en dat is niet zo als het hoort' ik kijk hem kwaad aan en verroer geen haar. 'blijf van me af!' snauw ik en trek mijn arm weg. zachtjes aai ik erover om de pijn te verminderen. 'best, als je eigenwijs gaat spelen' hij knipt 2x met zijn vingers, geen idee wat er dan gebeurt maar ik ben heel erg op mijn hoede. dan zie ik Leon, Alex, en... Johnny? en..... Xavier!? neeeee!! dit meen je niet! ik wil Jessica en Olivia roepen maar Alex houd net op dat moment zijn hand voor mijn mond. 'houd je bek dicht!' schreeuwt ie. wow, ik ken Alex eigenlijk amper, maar ik mag hem nu al niet. 'ik kijk bang naar Liam die naar me toe komt. 'nu ga je het me terug geven' zegt ie zacht terwijl hij over mijn wang aait. 'doe het' zegt ie terwijl hij naar de jongens wijst. hij loopt naar een boom en gaat er tegenaan zitten. Leon, Johnny en Xavier zetten alledrie een zonnebril op en caps, ze trekken zwarte vesten aan en zetten een camera neer recht in mijn richting. dit kan niet goed zijn. ik wil me lostrekken uit Alex zijn armen mij hij is te sterk. Leon, Johnny en Xavier lopen naar me toe en beginnen als een stel gekken aan mijn kleding te scheuren, tot ik in mijn onderbroek en bh sta. 'nu het meer?' vraagt Leon aan Liam. 'nu het meer' antwoord Liam. Leon en Johnny pakken mijn armen en Xavier en Alex mijn benen. ze gaan me jonassen. '1.....2..........3!!!!' en met een grote zwiep en een harde gil vlieg ik hoog de lucht in en val neer in het midden van het meer. het is te diep om te staan. de tranen stromen langs mijn wangen en ik ben helemaal buitenadem, het zwemmen naar de kant is net zelfmoord. ik zie de jongens nog keihard lachen en wat roepen. maar ik hoor het niet. ik tril enorm van de kou, en van angst. waarom was het Caleb niet. waarom? hij had het alleen maar zo laten lijken. en dat ie mij populair zou maken is nog niet eens een leugen. ze hebben net alles gefilmd, dat komt op internet natuurlijk. en zo word ik populair, op de verkeerde manier. en die grote draai aan mijn leven is ook niet gelogen. nu word ik de sul van de school, niks word meer zoals eerst.
-ondertussen bij Jessica en Olivia-
'you better move, you better dance!!!' schreeuwen ze luid in de auto met het nummer Timber mee. 'denk je dat Caleb en Shay dit horen?' schreeuwt Olivia door de muziek heen. Jessica zet de muziek wat zachter. 'sorry wat?' 'pfff, ik zei. denk je dat Shay en Caleb dit-' 'aaaaaaaaahhh!!!' ze schrikken allebei op en kijken richting het meer. 'was dat Shay!?' vraagt Olivia stomverbaasd. 'tenzij er een ander mens is die hier een date heeft. maar dat zal wel niet, dus ja, het was Shay' Jessica zet de muziek weer aan. maar meteen doet Olivia het weer uit. 'hallo!? moeten we niet kijken wat er aan de hand is??' 'ach joh, het zal vast wel goed zijn.....oooof toch niet' ze kijkt richting het bospad, wat Olivia ook laat kijken. Liam komt het bos uit lopen samen met de rest die hun zonnebrillen en caps weer afdoen. ze gieren van het lachen, en..... hebben Shay haar jurkje vast. 'dat is Shay haar jurkje!' roept Olivia bang. 'oh nee, dacht het niet!' zegt Jessica ruw. ze doet het desbord open en haalt er een politie stok uit(die dingen die ze altijd bij zich hebben waar ze mensen mee slaan :p) 'Jessica, hoe kom je daar aan?' 'dat wil je wel weten he?' ze pakt de stok vast en stapt de auto uit. 'yo, Liam!' ze kijken allemaal raar op naar Jessica. 'heb je, een uuh nieuwe kledingstijl?' Jessica kijkt hem serieus aan. Liam heeft door dat Jessica boos is en door heeft dat ze iets met Shay deden. dus Liam neemt de benen. Jessica sprint er meteen achteraan. ze is snel, sneller en legt hem in no time plat. Olivia en Robyn komen de auto ook uit. als de jongens dat zien rennen ze op hun af. ze pakken Robyn en Olivia stevig vast. 'hé Jessica!' roept Leon. ze draaid zich om van Liam af en kijkt angstig naar Robyn en Olivia. en meteen pakt Liam haar en houd haar in de houdgreep. 'Liam laat me los' schreeuwt ze en trappelt om los te komen. maar het lukt niet. 'luister! zo meteen, laat ik jullie gewoon gaan.....' Leon, Alex, Johnny en Xavier kijken verbaasd naar Liam. '..... jullie zullen Shay in problems aantreffen. jullie zullen boos op me worden. jullie zullen ons willen verklikken. maar dan zullen er ergere dingen gebeuren dan er deze avond was. onthoud dat. ga nu!' en hij duwt haar van zich af. ze rennen weg ver het bos. de meiden twijfelen geen seconde en rennen naar het meer.
JE LEEST
too hot too handle
RomanceShay is 15 jaar en woont met gescheiden ouders aan de rand van Amsterdam bij haar moeder. als haar moeder een nieuwe liefde heeft veranderd er een hoop. de nieuwe vriend van haar moeder heeft een zoon, Charlie. die is heel erg knap. er gebeuren rare...