- 45 minuten eerder thuis-
'ik denk dat we Shay nu wel lang genoeg hebben laten afkoelen' zegt Apollo nerveus. 'ja, haal dr maar naar beneden' zegt Marcus al zuchtend. 'wat? denk je dat ze uitzichzelf naar beneden komt? we kunnen beter naar dr toe' 'ja Robyn heeft gelijk' zegt Dimitri die gelijk op springt en de trap op rent. 'hé dude! wie zegt dat jij gaat!?' schreeuwt Apollo erachteraan. 'Heee!' een luid geschreeuw klinkt van boven. 'Dimitri wat is er!?' Apollo gaat onderaan de trap staan, Max Damian Robyn en Marcus zijn er ook bijgekomen. 'z..ze is er niet' zegt Dimitri stil die met een bezorgde blik de trap afloopt. 'ze is er niet!? wat een onzin!' snauwt Apollo. 'wollah ik zweer ze is er niet!' snauwt Dimitri weer terug. 'ik ga bij Roscoe kijken!' zegt Robyn die in no time buiten bij de stallen staat. 'hier is ze ook niet! e..en Roscoe ook niet!' iedereen krijgt een beangstige blik. 'ze is ervandoor' zegt Apollo ongelovig. 'op naar Gungellan!' schreeuwt Robyn. 'Gungellan? waarom dat?' vraagt Apollo. Robyn kijkt hem verbaasd aan. 'weet je het dan niet?' 'wat weet ik niet?' een zucht verlaat Robyns mond. 'ze is mee uit naar een feest gevraagd door een cowboy dude genaamd Liam' zegt ze niks boeiend. 'ze gaat uit met een andere gast!? dat kan toch niet!' hij pakt boos zijn telefoon en rent naar de auto. 'Apollo wat ga je doen?' 'naar Gungellan om sorry te zeggen tegen Shay! en die Liam duidelijk maken dat hij niet met me moet sollen!' hij gooit de deur open en doet hem met een klap weer dicht. 'Apollo wacht ik ga met je mee!' en Damian rent erheen en stapt in. 'ja wij ook!!' schreeuwen Max Charlie en Dimitri. 'ik pas!' en Robyn ploft languit neer op de bank.
-bij het feest-
'kom jongens zoek Shay!' Apollo rent samen met Damian de menigte in. Charlie en Dimitri gaan de andere kant op. en Max.... besluit een biertje te halen. 'Damian?' 'ja?' 'al gevonden?' 'nee man, jij?' 'dude waarom zou ik het vragen als ik haar toch al had gevonden!?' 'heb je haar gevonden dan?' 'gast, zoek nou maar verder' en ze gaan weer verder de menigte in. Charlie en Dimitri blijven erbuiten en zoeken eromheen. 'Dimitri, al gevonden?' 'nee sorry man' Charlie zucht balend. 'en jij?' Charlie kijkt om zich heen. 'nee no-...... ik heb haar gevonden Dimitri' dat laatste zegt hij zachter. 'waarom zo zacht wat is er?' Dimitri komt naast hem staan. Charlie wijst stil maar Shay die staat te zoenen met Liam. Dimitri's mond valt open van verbazing. 'dit kan niet! kom op, jij trekt Shay weg ik geef die gast een klap!' 'wat? die gast is één en al spieren! ik vraag me af of hij botten heeft om te breken' het maakt Charlie niks uit. hij is kwaad en moet er wat aan doen. met stevige passen loopt hij erheen, Dimitri dribbelt erachteraan. met een ruk trekt Charlie hem weg en duwd hem tegen de grond. Dimitri trekt Shay naar achter en houd haar vast. 'hey Charlie! jij ook hier?' Charlie kijkt haar vermoeid aan. 'Shay, hoeveel heb je op?' vraagt Dimitri. 'wat maakt dat nou uit joh! het is feest alles kan en mag!' zegt Shay lachend. 'niet als je een vriendje hebt!' 'jaa, Liam.... mijn vriendje' zegt ze dromerig. 'Charlie! achter je!' Charlie draait zich om en Liam staat vervolgens kwaad voor hem. 'oke, niet best' BAM! en dat is al de tweede dreun die avond. met een harde vuist word Charlie naar beneden gehaald. Liam springt boven op hem, en hij krijgt nog een vuist. voor Liam er nog één kan geven word hij met een harde klap van Charlie afgeduwd. het is Apollo. hij is erachter wat er gebeurd is en is vol van woede en kwade gevoelens. hij geeft Liam zeker wel 5 dreunen in zijn gezicht. dan geeft hij een knietje in zijn maag en al kreunend en bloedend zakt hij neer. 'die is voor mijn vriendinnetje!' Apollo kijkt ongelovig naar Shay die stom verbaasd staat te kijken. 'kom jongens, we gaan' Apollo kijkt niet eens naar Shay en loopt rechtstreeks door naar de auto. 'dat was het feest weer' zegt Damian zacht. Charlie staat kreunend op en loopt naar Shay. 'kom, we gaan fijn naar huis' Charlie legt een arm om Shay en lijd haar naar de auto. onderweg begint ze wat te mompelen. 'weet je Charlie. je bent best mooi. met dat haar en... die ogen. ik zou je best wel willen zoenen' Charlie lagt ongelovig. 'ik weet niet wat je op hebt Shay, maar het is sterker dan bier'
-eenmaal thuis-
Apollo smijt de deur open en rent naar boven. 'is mijn dochter al terecht?' vraagt Marcus vol hoop. en net op dat moment komt Charlie met blauwe plekken en bloed vlekken, met Shay in zijn armen naar binnen lopen. vermoeid lopen de andere erachteraan. 'ik breng haar maar even naar boven' zegt Charlie die naar haar kamer loopt. hij doet de deur open en legt haar op bed neer. uit haar kast pakt hij een joggingbroek en een hempje. 'ik heb wel spijt' mompeld Shay al kronkelend in haar deken. 'spijt van wat?' vraagt Charlie een beetje ongeïnteresseerd. hij denkt dat er natuurlijk allemaal onzin uit haar mond komt. 'spijt van het zoenen met Liam, en natuurlijk het schuren met Leon' Charlie staat stil. 'schuren met Leon? en wanneer ging je ons dat vertellen?' 'als....als ik.....' Shay maakt niet eens haar zin af en ze ligt al te pitten. Charlie glimlacht. hij legt de pyjama neer en legt een dekentje over haar heen. hij gaat naast haar zitten en aait over haar hand. 'ik weet dat het je spijt' zegt ie zacht en geeft een klein kusje op haar voorhoofd. hij staat op en sluipt de kamer uit. hij wil naar beneden lopen maar hoort dan zacht gehuil. het komt uit de kamer van Apollo. hij loopt erheen en doet voorzichtig de deur open. 'A..Apollo?' 'ga weg!' Charlie loopt de kamer binnen en sluit de deur. 'wat begrijp je niet aan ga weg!?' 'ik begrijp niet dat je niemand nodig hebt. ik ben je beste vriend, mij kan je alles vertellen' 'nee, jij gaat alleen maar zeggen dat het niet haar bedoeling was die gast te zoenen. jij gaat zeggen dat ze zielsveel van me houd. maar waarom dingen zeggen die niet waar zijn. ze deed het met opzet, en terecht ook. ik was een vreselijk vriendje voor dr' 'was?' 'ja, wat denk je? dat we elkaar vergeven? ik heb haar niet gesteund, ik heb haar keihard afgekraakt. en ik zei dat het niet erg is dat ze als foutje geboren is! dat doe je toch niet?' 'nee dat doe je niet nee. en uit woede en verdriet is ze weggegaan van iedereen en alles. toen heeft ze zonder opzet te veel gedronken en toen ging het mis. iedereen drinkt soms meer dan kan uit verdriet' 'moet ik nu ook te veel gaan drinken en Robyn zoenen ofzo!?' 'ze heeft spijt. dat is alles wat je moet weten' Charlie staat op en loopt naar de deur. 'oh en Charlie' 'ja?' 'ik denk dat ik het uit ga maken' 'soms is dat het beste' en Charlie sluit de deur.
snel he? jaaa i know! ik heb even veel inspiratie! maar dat is al weer weg..... ideeën!?!?!?!? dan pas kan ik weer verder! dus please help! dank u allen! tot het volgende hoofdstuk!
kisses and hugs from meee!! xx
JE LEEST
too hot too handle
RomanceShay is 15 jaar en woont met gescheiden ouders aan de rand van Amsterdam bij haar moeder. als haar moeder een nieuwe liefde heeft veranderd er een hoop. de nieuwe vriend van haar moeder heeft een zoon, Charlie. die is heel erg knap. er gebeuren rare...