Kapitel 1

520 19 2
                                    

27 juni 2019, torsdag

Jeg ligger og kigger op i loftet, hvor jeg derefter kan mærke min telefon brummer, og jeg tager den.

ukendt ; hey calum, jeg kan desværre ikke mødes i dag på starbucks
mig ; det er okay, b
ukendt ; du er ikke calum
mig ; shit man. hvad afslørede mig?
ukendt ; calum bruger ikke rigtig forkortelsen; 'b'
mig ; begynderfejl. jeg skal nok lære det
ukendt ; hvad hedder amatøren så?
mig ; malou, uheldigvis. hvad er dit navn så?
ukendt ; luke, miss malou
mig ; flot navn
luke ; ja, ikke? jeg har været heldig
mig ; ikke så kæphøj
luke ; iKkE sÅ kÆpHøJ
mig ; jeg hader dig allerede, hmpf
luke ; only love to you <3333

Jeg lægger telefonen fra mig, lige i det min mor råber; "Malou, der er mad," "Jeg kommer nu." Råber jeg og begiver mig hen mod døren. Min telefon ringer, og jeg går hen til den i stedet for. Jeg ser på displayet, hvor det afslører, at det er Nora.
"Malou," Hviner hun så højt, at jeg er nødt til at tage telefonen væk fra øret. "Du gætter aldrig hvad der er sket," forsætter hun, "Nej, de-" når jeg at sige, inden hun afbryder mig, som sædvanlig; "jeg har billetter til 5 Seconds Of Summer," råber hun.

Nora er mega stor fan af 5 Seconds Of Summer. Deres musik er fin nok, men jeg går ikke rigtig op i dem som mennesker. Jeg kan ikke engang navnene, uanset hvor mange gange Nora ævler om dem.

"Malou, vi kan altså ikke vente på dig," råber min mor, "Jeg kommer om lidt," råber jeg. "Fedt Nora, men jeg skal altså lige spise," siger jeg, "vent, vent, vent, du har ikke hørt det bedste endnu," siger hun, "så kom med det." Sukker jeg. "Det er Meet 'n' greet, og du skal med," Hun hviner igen, "Nora, det ville jeg elske at snakke om, efter jeg har spist," Siger jeg, "men hvordan kan mad være vigtigere end det her?" Snøfter hun falsk, "you know i only love for my food." Siger jeg med mexicanske accent. Efter jeg har sagt den sætning ligger jeg på, nu skal jeg have tacos.

Jeg ligger i min seng, da min telefon brummer.
nora ; malou, nu har du fået mad, så du skal med. jeg ofrer mit levebrød her
mig ; hvor & hvornår?
nora ; du får alle detaljer i morgen. godnat xx
mig ; godnat love xx

jeg er så kreativ, wowowow

Your Little Lies L.HWhere stories live. Discover now