04

303 49 9
                                    

En.kim mendekati isterinya yang berdiri di koridor bilik. Wajah isterinya dipandang sekilas. Dia mengeluh perlahan.

"Yeobo,dari tengah hari tadi lagi yeobo tak makan. Sekarang dah malam. Kajja kita makan. Nanti jatuh sakit pula."

"Saya rasa bersalah sangat. Kalaulah kita beritahu dia awal-awal hal ni,pasti semua ni takkan terjadi."

"Yeobo,benda dah nak jadi. Maybe dia cuba tenangkan diri dia kat tempat lain. Kita bagilah dia masa. Lagipun,kita dah jaga dia macam anak kita sendiri. Kalau dia dah bersedia,dia pasti balik. Dah,kajja makan"

———

Mark membuka pintu rumah mereka lantas masuk ke dalam bersama Bambam.Sowon dibelakang sekadar mengekori mereka berdua.

———

Bambam, Mark dan chingu-chingu dorang sudah berkumpul di ruang tamu.

SOWON POV

Haishh,ramai la pulak chingu-chingu BamBam dan Mark nih,hadoiiii,haaa,tengok tu,semua mata duk tenung aku dari tadi lagi. Macam la tak pernah tengok yeoja sebelum ni.

Aku tahu la yang aku ni flawless mengalahkan ratu cantik. Tapi,kalau nak tengok muka aku yang perfect gila ni lama-lama,kenalah bayar . Ingat free je ke?

"Ni Sowon,dongsaeng aku." Mark bersuara memecah keheningan.

Mata aku membuntang. Aku terus pandang wajah Mark dengan reaksi terkejut gila babun.

Siapa yang  tak terkejut? Weyhhh,korang tau tak,dia baru je cakap yg aku ni dongsaeng dia. Wahai readers sekalian, aku anak tunggallah. Muka kami jauh berbeza. Memang tak la kalau dia tu oppa aku.eeiiii,please lah. Kot ya pun cakaplah yang aku ni yeochin dia ke apa. Muka hensem tu,rugi kalau  tak rembat cepat-cepat.

"Yah!hyung jangan nak mengarut. Bila masa pulak Sowon jadi dongsaeng hyung ni?"soal Bambam separuh menjerit.

Kuatnya menjerit. Nasib  tak pecah gegendang telinga aku. BamBam ni memang la,suka sangat nak cari gaduh. Aku paku mulut tu baru tau.

"Baru je tadi Sowon jadi dongsaeng hyung. Wae? Tak salah pun kan?"

Mulut aku dengan suka relanya terlopong. Selamba gila Mark jawab. Dia ni ingat aku mainan ke apa. Nasib muka tu hensem. Kalau tak,dah lama aku tumbuk.

"Hai,Kim Sojung imnida. Panggil je Sowon." Aku malas nak melayan kerenah BamBam dan Mark,aku terus memperkenalkn diri sendiri.

"Oh,hai. Saya Jaebum."

"Youngjae imnida."

"Yugyeom,sy maknae kat sini.hehe."

"Aku Jr. Tak payah nak tanya nama panjang aku. Tak penting." ujar seorang namja yang berdiri sambil bersandar pada dinding dengan dingin.

Aku pandang namja yang menggelar dirinya Jr dengan muka pelik. Sombongnye.

"Jangan ambil hati sangat dengan Jr tu,dia memang macam tu. Pendiam.tapi,dia baik."

Opocot mak kau! Oitttt! Sape pulak ni? Tetiba je datang berbisik kat aku. Macam tahu-tahu je aku ni terfikirkan  si Jr tu. Aku terus pandang ke arah orang yang telah berbisik kepadaku tadi. Aku jongketkan sedikit kening kiriku. Dia sengih la. Kyeopta><and,hensemnye weyhh,cair aku tengok dia ni.

"Sy Jackson:))"

Ouwhh,jadi nama dia Jackson la.

"For your infomation, kami stay satu rumah ni. Tak tinggal dengan family,nak berdikari. Tapi,awak tak kisah ke stay dalam rumah yang penuh dengan namja ni?"

Weyhhh,gilalah. Jaebum tanya aku macam tu. Tetiba pulak meremang bulu roma. Aku pandang satu persatu wajah mereka silih berganti. Aku telan air liur yang cuma terasa pahit.

Ehhhh,japp,korang ingat aku takut ke?memang tak la nak takut bagai ni. low class. Ok,gwenchana,diaorang tak tahu yang aku ni juara taekwando. Tak payah takut lah.Lagipun,muka diaorang ni semuanya innocent je.

Perlahan-lahan aku anggukkan kepala tanda aku ok je.

END POV

———

Sowon menguap perlahan. Mata pun dah kuyu. Nampak sangat mengantuk tahap maximum ni.

SOWON POV

Aku perhatikan muka masing-masing. Uishhhh,kusyuk gilerr diaorang tengok movie ni. Dah lewat malam ni,tak mengantuk ke?hadoiiii,arghhh,aku nak tidur!!

"Ah,appoyo-" Aku mengaduh kesakitan. Sakit weyhh,hantu mana pulak yang ketuk kepala aku ni?

Aku pandang makhluk kat sebelah aku ni. Aku ketap gigi geram. Dah la tak minta maaf. Boleh pulak dia sengih petak kat aku.

"Sejak bila oppa curi sengih petak yang limited edition V BTS punya ni?"soal aku geram.

Mark angkat kening kirinya dua kali." Menguap tutup mulutlah."

Aku bulatkan mataku yang comel ni. Tu je sebab dia ketuk kepala aku??yahh! Menyesal aku jadi dongsaeng dia petang tadi.huh!!

"Opp-"

"SHHHH!"BamBam dan Jackson ber'shhhh' serentak. Aku cakap slow ja. Best sangat ke movie tu??

Mark disebelah sudah tekup mulut. Nampak sangat dia sedang tahan ketawa. Alah,macam aku  tak tau,kat luar je tahan ketawa.Tapi,dalam hati tu memang tergelak sakan kat aku la tu. Herghh!

" kalau mengantuk pergi la tidur."ujar Jaebum. Eh,eh.baru aku dengar suara dia. Tadi diam ja,ye la kan,syok sangat tengok movie. Hmm,patutla suara baru bunyi,movie dah habis. Kot ya pun cakaplah awal-awal kat aku. Ni tak,habis movie baru suruh aku masuk tidur?

"Nak tidur macam mana kalau bilik pun tak tahu." Aku bagi ayat pedas.kesian aku,dari tadi lagi mengantuk,sampai hati dorang tak tunjukkan aku bilik. Kalau aku tahu kat mana bilik aku,memang dari tadi lagi aku dah blah.Tak ada masa aku nak tengok sad movie ni. Sad movie is not my style.

"Laaa,tak cakap lagi ke kat mana bilik?" Soal Youngjae lantas menutup mulut yang menguap perlahan.

"Bilik dah penuh." Jr mencelah seketika and then terus pergi dapur. Minum air kot.

Aku buat muka kesian kepada Mark. Tapi,sakitnya tuh di sini,tengok,Mark seorang oppa yang kijam. Dia boleh pulak dengan gaya macho berjalan pergi masuk bilik dia?!!eh,eh,macho ke?poyo adelah-.-

Seminit...
Dua minit...
Tiga minit...

Aku pandang Jaebum yang nampak gayanya seperti sedang memikirkan sesuatu. Haishh,padan muka aku. Tu la,dah la buat muka tak malu nak tumpang rumah strangers. Ish3. Kesian aku.

"Yugyeom-ah,kau tidur sekali dengan Youngjae hyung je lah."

Aku pandang gerangan yang bersuara itu.ohh,rupa-rupanya..

"Waeyo Bambam-ah?" Soal Yugyeom pula.

"Aku ok je,kalau nak tidur kau bawak bantal dengan selimut sendiri. Kat bilik aku dan Jaebum tak ada spare.ok,jaljayo" usai bicara,Youngjae terus blah. Jaebum anggukkan kepala and then terus blah jugak.

"Yah!hyung!tunggu!" Jerit Yugyeom kepada Youngjae and,..Yugyeom pun blah jugak.

Al-kisahnya di sini,tinggallah aku dan BamBam berdua je di ruang TV tu.huhu,seram sejuk pulak aku rasa. Muka dia tu yang menyeramkan,tak senyum lansung. Takkan la still tak puas hati aku tumpang rumah ni?

"Kau tidur kat bilik aku dan Yugyeom. Bilik yang hujung sekali. Dah,aku nak tidur,pergi jauh-jauh.Ingat,bagi aku kau tu PATI."

Aku mengerutkan kening."PATI??apa tu?"soalku dengan wajah blur.

"Pendatang Asing Tanpa Izin."

Mulut aku terlopong. Eh,eh,dia ingat ni negara Malaysia ke apa,ni Korea lah. Nak PATI bagai. Malas aku nak layan.Aku terus berlalu pergi. Mengantuk sangat dah ni.

Tapi kan,baik jugak dia,sanggup dia tidur kat ruang tamu ni demi aku. Hmm,oklah readers sekalian.Aku nak tidur ni. GUD NITE.

TO BE CONTINUE..

Hehe..tak tahu la best ke tak story ni..vote n comment:)

⊱┊𝙊𝙪𝙧 𝙎𝙩𝙤𝙧𝙮 :: ꒱Where stories live. Discover now