17

145 41 1
                                    

Krekk

Pintu utama rumah dibuka.

Sowon terdiam. Lidahnya kelu.

Kolam mata juga mula bergenangan.

Namja yang masih berdiri di depannya ditatap lama.

"Min-oh, I mean Taekwon-ah? "Ujar Sowon gugup. 'Aishh, hampir aku sebut nama Mingyu oppa lagi. Wae aku asyik teringatkan dia?ok,calm down. Mingyu dan Taekwon dua orang yang berbeza.'Bisik hati kecil Sowon.

Taekwon tersenyum.

"Awak buat apa kat sini?"soal Sowon lagi.

"Wae awak nangis?uljimayo."Taekwon tidak membalas persoalan Sowon,malah dia menyeka air jernih yang mengalir di pipi Sowon.

Sowon terkedu. Jantungnya berdegup laju.'Wae aku nangis ni?aishhhh. Semua perlakuan dia sama dengan Mingyu oppa pulak tu. Perasaan ni,perasaan berdebar ketika setiap kali aku bersama Mingyu oppa. Apa semua ni. Who are you, Taekwon?'sowon bermonolog dalam hati.

"Hey,saya tanya wae awak nangis? Boleh pulak awak mengelamun jauh. Terfikirkan buah hati ke?" Taekwon tergelak kecil di hujung ayatnya. Entah apa yang lucu baginya.

Sowon tersentak dengan kata-kata Taekwon. Pipinya berona merah." Ma-mana ada saya mengelamun. S-saya just err-just fikir debu mana pulak lah yang masuk dalam mata saya tadi sampai saya terbuat drama sedih kat sini. Hehe." sowon cuba memberi jawapan yang tak masuk akal bagi menutup malunya.

Taekwon sekali lagi tergelak kecil mendengar jawapan Sowon."Tak nak jemput saya masuk dalam ke?"soalnya pula.

"Kenapa awak nak masuk dalam? Awak ada apa-apa urusan ke? One more thing,siapa jemput awak and macam mana awak boleh sampai ke sini?" Bertalu-talu soalan ditanyakan kepada Taekwon.

"Taekwon? Bila sampai? Kenapa tak masuk lagi ni?"soal Yugyeom yang tiba² muncul di situ.

"Memang la nak masuk. Tapi,kalau nak masuk pun kena soal siasat dulu ke?"balas Taekwon kepada Yugyeom sambil ekor matanya melirik ke arah Sowon di sebelah Yugyeom.

"Oh,Sowon-ah,saya lupa nak bagitau yang kita akan start buat kerja kursus yang Cikgu Jessica suruh hari ni. Taekwon kan satu kumpulan dengan kita."Yugyeom memberi penjelasan kepada Sowon .

Sowon terangguk-angguk tanda faham. Dari ekor matanya,dia dapat melihat dari tadi lagi Taekwon merenungnya lain macam tetapi dia sekadar buat tidak tahu dengan renungan itu.

---

TBC...

author minta maaf sngt² sbb lmbt update. Author busy sejak kebelakangan ni.hopes readers enjoy dengan story author ni. Sori chapter ni pendek and hambar:(

⊱┊𝙊𝙪𝙧 𝙎𝙩𝙤𝙧𝙮 :: ꒱Where stories live. Discover now