19

154 39 4
                                    

Sowon meleraikan pelukan. Dia mengesat air mata dipipinya." Mianhae,I'm being childish."ujarnya perlahan.

Bambam menggeleng kepala." Aniy,sebenarnya mereka yang menangis bukan kerana lemah,tapi tangisan itulah yang semakin membakar semangat mereka untuk tetap berusaha. Ingatlah,menangis bukan suatu kesalahan. Aku tahu kau kuat." Bambam mengusutkan rambut Sowon.

Sowon tersenyum nipis." Gomawo Bambam-ssi."

"So,kaja. Kita cari barang dapur. Bukan ke itu tujuan asal kita datang super market ni?"terang Bambam.

Sowon tersengih." Ye lah,hampir lupa pulak sebab asyik menangis je dari tadi. Kesian awak kena teman Sowon lama-lama. Kaja." Sowon meneruskan langkahnya.

Bambam tersenyum lantas langkah kaki turut dihayun ke arah Sowon.

———

"Mingyu-ah. "Panggil Jun setelah pintu bilik Mingyu dibuka dari luar.

Mingyu yang sedang termenung di meja study mula memandang Jun. Sebelah keningnya diangkat." Wae?" Hanya sepatah yang keluar dari mulutnya.

"It's dinner time,kau tak nak makan ke? Semua dah tunggu kau kat meja makan."ujar Jun.

Mingyu melihat jam didinding biliknya. Dia menepuk dahinya perlahan." Sori,aku tak perasan dah malam. Dah lama ke korang tunggu? Kaja:))" Mingyu terus menarik Jun keluar dari biliknya.

Jun sekadar mengikut Mingyu tanpa membantah. Dia berwajah hairan. Pelbagai persoalan yang berlegar di ruang fikirannya. Namun,dia biarkan sahaja semua persoalan itu. Tangannya masih ditarik Mingyu.

———

Jun mendekati member-membernya yang sedang kusyuk tengok movie hantu. Cehh,berani nampak? Ye la tu,lepas ni author confirm semuanya akan tidur sebilik-_-

"Mana Mingyu?" Soal Jun kepada Joshua di sebelahnya. Joshua sekadar mengangkat kedua bahunya tanda tidak tahu.

'K,adakah sekarang ni aku dipalau?-_-#" getus hati Jun.

Ting!

Tiba-tiba muncul mentol yang berkelip-kelip macam hampir tamat je riwayat hidupnya sebagai sebuah mentol di atas kepala Jun. Dia tersengih jahat.

Tupp!

Semua mata memandang Jun dengan tajam.

" waeyo tutup tv? Valak dah keluar la tadi."ujar Seungcheol geram.

"Korang tak pelik ke dengan si Mingyu sekarang ni? Dulu,time putus dengan Sowon,murung semacam je. Tapi,sejak dia pindah ke sekolah baru,dia cam happy semacam je." Jun memberi penerangan panjang lebar tanpa menghiraukan betapa berapinya chingu-chingunya kerana dia tutup tv. Terserlah kekijaman Jun disitu.

"Biarlah dia. "Balas Woozi acuh tak acuh sambil merampas remote tv ditangan Jun. Dengan selamba 'habang Suga'nya dia memasang kembali tv yang terkatup.

Semua terangguk-angguk tanda bersetuju dengan Woozi. Tumpuan masing-masing terarah kepada tv.

Jun mencebik.

———

Taekwon mendekati Bambam yang sedang membaca buku di sudut library itu. Dia mengambil buku ditangan Bambam membuatkan Bambam memandang ke arahnya.

"Wae?"soal Bambam sekadar berbisik memandangkan mereka berdua sekarang berada di dalam library. Pada nada percakapannya turut berbaur dingin.

Taekwon tersengih." Aku nak tanya ni,korang tinggal serumah ke?" Soalnya juga berbisik.

"Korang? Nugu?"bambam berkerut dahi.

"Kau,yugyeom and Sowon la."ujar Taekwon lagi.

Bambam terdiam.' Taekwon ni cam curious tentang Sowon je,'bisik hatinya.

"Aku tanya ni,jawab lah. Kau mengelamun pulak dah." Taekwon bersuara geram.

Bambam seakan tersedar dari lamunannya. Dia pandang Taekwon di sebelah.

"Oh,memang kami tinggal serumah. Kami berdikari. Sowon pulak just menumpang sementara waktu je ."balas Bambam tidak ikhlas. Entah kenapa dia merasa menyampah pula apabila Taekwon curious tentang Sowon. Jealous?

Taekwon terangguk-angguk."ohhhh. "

———

TBC....

Thanks kpd semua yg sudi baca story author yg bnyk kekurangan ni. Author happy sngt sbb ada jugak yg nk baca story author walaupun tak best. Thanks again:))

⊱┊𝙊𝙪𝙧 𝙎𝙩𝙤𝙧𝙮 :: ꒱Where stories live. Discover now