13

195 47 14
                                    

BamBam membuka perlahan-lahan matanya. Dia memandang sekeliling. Sesekali dahi dikerutkan.' Aku kat mana ni?'hatinya menjadi tertnya-tnya.

Krekk..(effect bunyi pintu dibuka.lols-.-)

Muncullah Jaebum dan juga yang lain di situ. Mereka semua menapak masuk ke dalam bilik dimana BamBam berada. BamBam pandang mereka pelik.

"Yeah,bangun jugak kau. Ingatkan kau nak koma setahun,"Yugyeom bersuara selamba.
"Aku kat mana ni?"kata² Yugyeom tak dibalas,malah dia melemparkan soalan pula kepada Yugyeom.

"Hospital lah ni. Bau ubat punya lah kuat sampai nak pengsan aku,kau boleh tanya lagi kat mana kau?" JR mula berleter.

"Sowon?" Sekali lagi dia mengajukan soalan kepada chingu²nya.

Kali ni,semua berdiam tak berkutik. Wajah satu persatu jelas kelihatan muram. Semakin pening BamBam dibuatnya.

"Dia meninggal di tempat kejadian." Balas Mark dengan suara lemah.

"Aniy,korang tipu kan? Korang saje je nak prank aku. Betul tak?"soal Bambam masih tak percaya,atau lebih tepat belum menerima kenyataan.

"Mark cakap jujur. Semuanya betul. Dia dah tak ada sejak seminggu yang lepas lagi. Mungkin kau tak tahu,selepas kemalangan tu,kau memang tak cedera,kau cuma shock sampaikan kau tak sedarkan diri kau selama seminggu."Youngjae pula yang bersuara.

"Andwae!!arghhh..sowon-ah!!"Bambam bagaikan histeria. Semua menjadi cemas. Mereka tahu pasti susah untuk BamBam terima semua ni.

--

"Andwae!!....."

Sowon yang tertidur di sofa yang terdapat dalam bilik Bambam itu tersedar. Dia pantas menghampiri Bambam yang sepertinya tidur tak lena. Meracau tak tentu pasal.

"BamBam -ah, gwenchana. Mimpi je,"Sowon cuba menyedarkan BamBam.

BamBam membuka matanya. Dia pandang Sowon yang berdiri disebelah katilnya.

Sowon mengeluh." Awak mimpi. Dah la,sambung tidur. Hari masih malam."ujar Sowon tenang lalu memusingkan badannya untuk berlalu pergi. Tetapi langkahnya terhalang apabila BamBam menggenggam tangannya.

Sowon pandang BamBam ." Waeyo?" Soalnya sepatah. Mata pun kuyu semacam je.

BamBam tak menjawab,malah dia menarik tangan Sowon sehingga Sowon terbaring di atasnya. Sowon membuntangkan matanya. Dia baru saja ingin berdiri kembali,tetapi BamBam tiba-tiba memeluknya erat.

"BamBam-ah?"panggil Sowon dalam pelukan BamBam.

"Jebal,jangan tinggalkan saya. Saya tak nak kehilangan awak." BamBam bersuara lirih. Sowon terkedu apabila dia terdengar esakan kecil BamBam. Dia sekadar membiarkan situasi tersebut selama beberapa minit.

Akhirnya,Bambam lepaskan pelukan. Sowon terus berdiri kembali.

"Sori,saya tak berniat nak peluk awak."ujar BamBam lemah,al-maklumlah dia masih demam.

Sowon mengangguk tanda ok." Oklah,saya ngantuk,nak tidur dulu." Selesai bicara dia terus keluar dari bilik itu. Jantungnya bedebar kencang.

TBC...

Hello readers✋...sori tau sebab part ni hambar. Hopes readers enjoy><..

Thanks kepada yang sudi bace story ni dari mula until now..huhu..I'm very appreciate it..

Luv u,readers😘😘

⊱┊𝙊𝙪𝙧 𝙎𝙩𝙤𝙧𝙮 :: ꒱Where stories live. Discover now