"Annyeonghasaeyo,Lee Taekwon imnida^^. Transfer student from Sekang High School. Asal dari Busan. Sila beri tunjuk ajar."selesai memperkenalkan diri, Taekwon menunduk 90 darjah tanda hormat kepada seluruh kelas.
"Ok,Taekwon,awak boleh duduk kat sebelah BamBam. Pelajar di situ baru pindah."ujar Cikgu Bom.
"Aikk? BamBam tak datang lagi? Yugyeom,wae dengan BamBam?"soal Cikgu Bom prihatin.
"Dia demam panas la songsaenim. Taekwon-ah, awak datang la sini,kat belakang saya tempat duduk BamBam,awak duduk kat sebelah."balas Yugyeom dan Cikgu Bom terus mengangguk tanda setuju.
Taekwon mengangguk faham. Dia terus berlalu pergi ke tempat barunya.
"Alaaa,songsaengnim,biarlah Taekwon duduk sebelah saya."Seorang yeoja bersuara sedih yang dibuat-buat.
"Habis,aku kau nak letak mana?"soal seorang lagi yeoja yang duduk bersebelahan dengan yeoja tadi. Wajahnya jelas tak berpuas hati.
Cikgu Bom mengeluh melihat kerenah pelajar-pelajar nya itu. "Macam-macam betul diorang ni.."rungutnya di dalam hati.
"Dah,dah,jangan nak mengarut. Senyap. "Cikgu bersuara tegas.
"Nae.."kedua-dua yeoja itu bersuara serentak.
Taekwon sempat tersenyum sinis kepada dua orang yeoja itu." Tiada siapa yang boleh memiliki aku kecuali dia." 'Bisik hati kecilnya.
Kemudian,pelajaran terus dimulakan. Kelas memang senyap sunyi gilerr.
———
Yugyeom menolak pintu bilik Bambam dan biliknya itu kuat. Well,pintu memang dah terbuka sikit. Tu yang si Yugyeom ni main redah je.
"O habang Vernon seventeen ku,I luv you."termelatah Sowon ketika Yugyeom yang tiba-tiba main redah je masuk bilik itu. Dia turut mengurut dadanya gara-gara terkezutt yang amat.
"Pfftt..sejak bila pulak awak minat Vernon seventeen ni?"soal Yugyeom sambil menahan gelak.
Sowon mencebik." Sukacita,sukaneka and suka hati saya la nak minat sape pun-.-"balas Sowon geram.
"Awak tak minat Yugyeom Got7 ke?" Soal Yugyeom lagi sambil berpura-pura sediyh.
Sowon angkat sebelah keningnya. Dia turut menyilangkan tangannya ke dada. "Tak kuasa saya nak minat Yugyeom Got7 tu. Dah la muka sebijik dengan awak. Bertambah meluat lah saya dibuatnya." Sowon menjawab selamba.
"How could you T.T"
Sowon tak hiraukan balasan Yugyeom. Dia terus menyambung kerjanya yang tergendala tadi,iaitu meletakkan tuala kecil yang lembap ke atas dahi BamBam yang masih lena tidur.
Yugyeom menjuihkan bibirnya. Nak merajuk la konon. Macamlah ada yang nak pujuk.
Selesai melakukan kerjanya itu. Sowon kembali mengangkat mukanya memandang Yugyeom.
"Wae tetiba datang sini? Ada sesuatu yang nak dicakapkan ke?" Soal Sowon.
"Saya just nak bagitau yang hari ni kelas kita ada new student pulak." Balas Yugyeom teruja.
Sowon mengangguk tak ikhlas. Malas nak layan sebenarnya."so? Tu je?"soalnya ringkas.
"Dia same sekolah dengan awak dulu. Ye la,may be awak kenal di-"
"Sape nama dia?"potong Sowon laju .
"Lee Taekwon."Yugyeom terus mengambil tempat di birai katil BamBam. Penat lerr tu berdiri lama-lama .
Sowon kerutkan keningnya."Nugu?"soal Sowon pendek. 'Taekwon?sekolah aku?sape tu? TaekwonDo kah?'bisik hatinya.
"Awak tak kenal ke?"soal Yugyeom pelik.
"Takkk.."Sowon juga menunjukkan riak pelik."Ah,biarkan je lah. Saya tak kisah pun. Saya nak pergi minum air jap." Sambung Sowon lagi kemudian berlalu keluar dari bilik itu.
TBC...
Sori part ni pendek and hambar je. Author malas nak type panjang².huhu.hopes semuanye enjoy dgn story ni.
Leave your vote and comment^^...
YOU ARE READING
⊱┊𝙊𝙪𝙧 𝙎𝙩𝙤𝙧𝙮 :: ꒱
Fanfiction‧₊˚ love , hate , and betrayal - that's life baby 2020 : i wrote this book years ago , so pls excuse any immature writings cause I'm not doing the edit again :)