02

457 57 4
                                    

Sowon melangkah masuk ke dalam sebuah condominium . Dia memerhatikan di sekelilingnya. Akhirnya,matanya tertancap pada sebuah pintu bilik yang paling hampir dengan ruang tamu. Langkah kaki terus dihayun ke arah bilik tersebut.

Pintu bilik dibuka perlahan. Dia tergamam. Matanya terpaku ke arah susuk tubuh yang amat dikenalinya sedang berpelukan dengan seorg yeoja. "Oppa..." Hanya sepatah perkataan yang terungkap dibibirnya.

Mingyu pantas meleraikan pelukan tersebut setelah mendengar suara yang tak asing lagi baginya. Dia menoleh ke belakangnya. Matanya membulat sempurna. "So—Sowon-ahh?op—oppa..aniyo—ni semua just silap f—"

" oppa curang!" Sowon pantas memotong kata2 Mingyu.

Sowon memandang tajam ke arah Mingyu dan yeoja di sebelahnya dengan perasaan kesal. Matanya terus terhenti pada wajah tak bersalah yeoja itu. Hatinya sakit sekali. "Mina-sshi,sampai hati kau rampas namchin bff kau sendiri." Dia bersuara lirih. Nafas ditarik dalam². Mata turut dikerdip beberapa kali. "Andwae,aku mesti kuat. Aku takkan nangis depan dorang," bisik hati kecilnya.

Yeoja yang dipanggil Mina itu terus menerpa ke arah Sowon. Mingyu cuba menghalangnya dari mendekati Sowon . Mina merenung tajam ke dalam anak mata Sowon.

"Nugu?!kau kata aku perampas?yahh! Kau lah perampas! Mingyu hanyalah milik aku. Cerminla diri kau tu sikit. BFF?!! Aku bukan bff kau. Kau bukan sesiapa bagi aku lah . See,Mingyu peluk aku,that's mean he love me! NOT YOU!!"

Sowon terundur beberapa tapak ke belakang. Matanya sudah berkaca-kaca. Dia pandang Mina tak percaya.

Mina menghembuskan nafasnya kasar. Tiba-tiba tangannya ditarik kasar sehingga dia terdorong ke belakang berdepan dengan Mingyu.

Mingyu tatap tajam Mina. Perasaan amarahnya membuak-buak. Mina tergamam. Gerun apabila Mingyu memandangnya sebegitu rupa. Dia cuba melepaskan tangannya dari genggaman Mingyu tapi tak berjaya.

"Sejak bila aku cintakan kau?!!" Soal Mingyu kasar kepada Mina. Mina sekadar membatukan dirinya apabila ditanya. Dia menundukkan wajahnya memandang lantai.

"Mingyu. Even if Mina sudah khianati saya sebagai chingu dia,but please don't hurt her. She's still my chingu. Please take care of her. Terima kasih kerana pernah bahagiakan saya . Selamat tinggal."Sowon melangkah pergi membawa hati yang lara. Tanpa dapat di tahan lagi,air matanya gugur jua. Sungguh pedih hatinya pada saat ini.

Mingyu bungkam. Genggaman pada tangan Mina dilepaskan dengan lemah. Dia terus rebah ke lantai. Hatinya hancur berkecai. Air jernih mengalir laju dipipinya.

Mina duduk berhadapan dengan Mingyu. Dia pandang Mingyu sayu. "Oppa," Ujarnya perlahan. Tangannya mengusap pipi Mingyu.

Mingyu tepis kasar tangan Mina. Dia pandang Mina tajam."waeyo,oppa??" Soal Mina dengan menayangkan muka tak bersalahnya.Mingyu mengepal buku limanya kerana terlalu geram.

"KAU BERAMBUSLAH YEOJA SIAL!!!AKU  TAK NAK TENGOK MUKA KAU LAGI!AKU BENCI KAU!!!"

Mina tersentak mendengar tengkingan Mingyu itu. Dia terus berdiri lantas pergi meninggalkan Mingyu keseorangan di situ."yeoja sial??! Kau tunggulah. Aku akan pastikan kau melutut kat aku suatu hari nanti."gumamnya sambil menolak kasar pintu utama condominium milik Mingyu itu. Terbit senyuman penuh misteri dibibirnya. "Kau memang bodoh Sowon,hahahahah"

———

Sowon memandu laju keretanya. Lampu isyarat merah juga tidak dihiraukannya. Kejadian di condominium sebentar tadi benar-benar menghancurkan hatinya.

"Wae?!!wae?!! Wae aku yg harus lalui semua ini?!!arghh!! Lepas satu,satu masalah datang menimpa aku."Stereng kereta dipukulnya kuat sehingga tangannya memerah.  Tangannya terasa sakit,tapi sakit di hati lebih parah lagi.

Tanpa disedar ada sebuah kereta yang semakin menghampirinya dari arah bertentangan. Bunyi hon kereta itu mula menyedarkannya. Dia mula panik. Datang pula masalah ketiga dalam sehari .

TO BE CONTINUE...

⊱┊𝙊𝙪𝙧 𝙎𝙩𝙤𝙧𝙮 :: ꒱Where stories live. Discover now