14

168 43 8
                                    

Selepas seminggu menjaga BamBam yang demam,akhirnya Bambam sembuh. Pagi itu,Sowon,Bambam dan Yugyeom sampai awal ke sekolah. Cuma mereka bertiga je dalam kelas.

Gara-gara masih awal pagi,Bambam terus mengambil keputusan untuk pergi tawaf satu sekolah . Boleh juga dia hirup udara segar. Well,dia kan baru sembuh.

Sowon melabuhkan punggungnya di kerusi yang telah lama ditinggalkannya. Tangannya dilebarkan bagi memegang meja itu.

"Amboi,rindu sangatkah awak pada tempat duduk awak tu?"soal Yugyeom yang mula duduk di sebelah Sowon.

Sowon tersengih." Seminggu tu lama awak tau tak? "Balas Sowon tak berpuas hati. Kemudian,dia berpaling ke luar tingkap.

"Hello,Taekwon."sapa Yugyeom.

Sowon terus berpaling ke arah seorang namja yang berdiri di depan meja Yugyeom. Dia kaku. Wajahnya jelas menunjukkan riak terkejut. Namja itu turut memandang ke arahnya. Mereka saling bertentang mata.

"Mi-Mingyu-ah?"ungkap Sowon sepatah kerana terlampau terkejut.

Lee Taekwon sekadar mendiamkan dirinya. Dia membuang pandang ke tempat lain.

"Oh,Sowon,lupa pulak saya nak bagitau awak yang sebenarnya Lee Taekwon ni mirip Mingyu Seventeen." Yugyeom bersuara memecah kesunyian.

Sowon terdiam apabila mendengar penjelasan Yugyeom. Dia sekali lagi memandang Taekwon.

"Oh,hai. Saya Sowon. Nice to meet you."Sowon cuba beramah-mesra untuk menghilangkan suasana awkward di situ. Tangannya turut dihulur kepada Taekwon. Senyuman palsu dihadiahkan.

"Oh,saya Taekwon. Nice to meet you too."Taekwon menyambut huluran tangan Sowon.

Mereka berdua sama-sama kaku. Tangan juga masih bertaut antara satu sama lain.

Sowon merenung tangannya yang masih bertaut dengan Taekwon. Dia semakin mengemaskan pegangannya pada tangan Taekwon.

'Sentuhan ni, sama macam sentuhan Mingyu. Apa semua ni? Sapa Taekwon sebenarnya?'bisik hati Sowon.

"Err,sampai bila korang nak bersalam ni? "Soal Yugyeom setelah lama menjadi pemerhati di situ.

Sowon terus menarik tangannya apabila tersedar. Pipinya terus membahang.

———

Bambam yang baru sahaja ingin memasuki kelasnya, niatnya itu terus terbantut.

Dia sekadar memerhati dari jauh apa yang terjadi di dalam kelas mereka itu.

'Lee Taekwon? Diakah namja yang Sowon cintai selama ini?habis,Mingyu tu sapa pulak?'soal hatinya.

"ishh,lepaskan lah tangan Sowon tu. berapa lama lagi dia nak pegang?"gumam Bambam geram. Entah kenapa hatinya membara melihat adegan itu. adakah dia cemburu?

———

TBC...

⊱┊𝙊𝙪𝙧 𝙎𝙩𝙤𝙧𝙮 :: ꒱Where stories live. Discover now