20

170 41 4
                                    

"Just be honest ,you're Mingyu,rigth?"soal Bambam senada.

Taekwon yang sedang meneguk sebotol mineral di tempat duduknya mula tersedak mendengar soalan daripada Bambam itu. Dia memandang Bambam yang berdiri di depan mejanya dengan riak terkejut.

"A-apa ya-yang kau mengarut ni?"soal Taekwon tergagap-gagap.

"Kau Kim Mingyu. Setiap kali kau pandang Sowon,kau seperti meluahkan perasaan kau melalui pandangan kau tu. Kau selalu tercari-cari akan kelibat dia. Kau nampak happy sangat kalau Sowon bergurau senda dengan kau,and kau nampak cemburu time Sowon bergelak ketawa dengan aku." Bambam menarik panjang nafasnya.

"Aku tahu semua tu. Aku dah lama curious tentang kau. Aku selalu perhatikan kau."sambung Bambam lagi. Di wajahnya jelas kelihatan dia sedang berduka.

Bambam tersenyum pahit. Dia berpusing ingin pergi dari kelas itu memandangkan sudah lama waktu pulang sekolah berlalu.

"Ya,aku memang Mingyu." Balas Taekwon tenang.

Langkah kaki Bambam terhenti. Di saat itu jugalah Sowon memasuki kelas. Wajah Sowon sembab seperti baru lepas menangis.

Ya, Sowon baru lepas menangis. Dia masih lagi tersedu-sedan menahan tangisnya. Wajah Taekwon dan Bambam dipandang silih berganti.

"So-sowon-ah?" Taekwon a.k.a Mingyu dan juga Bambam bersuara serentak.

Sowon berjalan mendekati Mingyu." Penipu!" Sepatah Sowon bersuara,kemudian dia berlari pergi dari situ.

Mingyu ingin mengejar Sowon tetapi dihalang oleh Bambam." Biar aku yang kejar dia. "Ujar Bambam dingin lantas berlalu pergi.

---

Sowon menangis teresak-esak sambil memeluk lututnya di bahu jalan itu. Dia sudah tidak kisah akan uniform sekolahnya yang kotor akibat dia terjatuh beberapa kali saat berlari keluar dari sekolahnya itu.

Air hujan mula membasahi bumi. Sowon mengangkat wajahnya memandang langit. Air matanya mengalir deras bersama air hujan yang kian lebat.

"Sowon-ah."panggil Bambam dari belakang.

Sowon terus bangun berdiri. Dia memandang wajah Bambam sayu.

"Leave me alone."Sowon bersuara dingin. Dia mula melangkah melintasi jalan raya itu.

"Saranghae!"jerit Bambam. Langkah Sowon terhenti.

"Aku dah mula sayangkan kau! Aku pun tak tahu sejak bila perasaan ini hadir dalam diri aku. Tapi,yang jelasnya aku memang sudah lama cintakan kau. " Bambam membiarkan dirinya basah lencun di bawah air hujan itu bersama Sowon.

Sowon masih berdiri statik. Dia kaku. Dia sekadar menangis di tempat dia berdiri. Perasaannya bercampur baur.

PINNN!!

"SOWON!" Bambam menjerit nyaring seraya berlari ke tengah jalan di mana Sowon berdiri.

Sowon berpaling ke sebelah kirinya. Dia dapat melihat ada sebuah kereta yang sepertinya hilang kawalan laju menuju ke arah Sowon. Senyuman pahit tergaris dibibirnya.

"Mungkin aku patut pergi supaya semuanya dapat berbahagia tanpa aku."bisik hati kecilnya. Sowon menutup rapat matanya.

BUSHH!!

---

OK, selesai jugak author type chap ni. Hopes readers enjoy:)) sori if story author hambar and tak best and pendek je. Author juga ingin berterima kasih kpd yg selalu support story author yg tak seberapa ni.

Luv u so much all my readers<3

Btw,story ni hampir ke penamatnya. Hopes readers semua setia menanti. Author jugak minta agar readers jgn terlalu berharap dgn ending story ni. Ni kan first time author buat story and tak sangka sudah hampir ke penamatnya.hehe..

⊱┊𝙊𝙪𝙧 𝙎𝙩𝙤𝙧𝙮 :: ꒱Where stories live. Discover now