03

332 55 8
                                    

SOWON POV

Jantungku berdegup kencang. Is this real? Aku tak mimpi,kan? Dalam sehari je bertimpa-timpa masalah yang aku harus hadapi.

Lunch hour tadi,aku dapat tahu bahawa aku ni just anak angkat and Mingyu oppa pula curang. Sekarang? Aku langgar kereta siapa pula ni?

END POV

TOK!TOK!

Sowon tersedar dari lamunan jauhnya apabila tingkap keretanya diketuk seseorang. Dia terus keluar dari perut kereta. Lelaki di depannya di pandang dengan wajah polos.

"Miss,neo gwenchana?" Soal lelaki itu kepada Sowon. Wajahnya resah gelisah.

"Erm? Sa-saya-eh?darah?" Sowon terkejut apabila tiba-tiba ada cecair merah menitis di tangannya. Matanya mula berpinar-pinar. Dahi dikerutkan sebelum semuanya menjadi gelap.

"Yah?!" Lelaki itu menjerit panik. Mujurlah badan Sowon sempat dicempungnya.

---

Bambam mundar-mandir dalam wad itu. Sesekali dia memandang ke arah yeoja yang terbaring lemah atas katil hospital.

Pintu wad dibuka dari luar. Muncul seorang namja tampan di situ. Dia mula melangkah masuk ke dalam wad.

"Yah,BamBam-ahh..apa dah jadi ni?"

"Mark hyung,Bambam terlanggar seseorang."Bambam bersuara kesal. Dia menundukkan wajahnya memandang lantai.

"WHAT?! B-bukan ke Bambam guna kereta hyung hari ni?" Soal Mark terkejut. Bambam tersengih lantas menganggukkan kepalanya lerlahan.

"Mianhae,hyung." Bambam bersuara perlahan.

"Lepas ni jangan sentuh kereta hyung lagi! Last warning!"ujar Mark kemudian menjeling Bambam. Dia berpeluk tubuh.

"So,yeoja tu macam mana pulak?"soal Mark lagi. Mulutnya dimuncungkan ke arah seorang yeoja yang terbaring di atas katil hospital.BamBam mendekati yeoja itu apabila Mark menyoalnya.

"Entahla,hyung. Tu la BamBam call hyung. Macam mana ni,hyung?"

"Doktor cakap apa pasal dia?"balas Mark pendek.

"Doktor cakap yang yeoja ni luka kecil je kat dahi dia. Tapi,disebabkan macam dalam cerita cliche tu , dia tak boleh tengok darah that's why she fainted . Lepas dia sedar nanti boleh lah dia balik." Terang Bambam.Kepala Mark terangguk-angguk tanda faham.

"Arghh!"

BamBam dan Mark serentak pandang yeoja itu. Wajah mereka berdua jelas terkejut.

"Awk dah sedar?"

"Sudah terang lagi bersuluh dia sedar. Perlu ke tanya lagi,wahai hyungku yang sewel?"soal Bambam sinis.Mark pandang tajam ke arah BamBam.

"Saya di mana ni?" Soal yeoja itu.

"Saya Bambam and ni hyung saya ,Mark. Awak lupa ke? Tadi kan kereta kita sama-sama berlanggar." Bambam menjelaskan hal sebenar.

"Tapi,kereta saya macam mana sekarang?"

"Kereta awak di bengkel sekali dengan kereta saya."ujar Bambam."Saya minta maaf sangat-sangat sebab dah langgar kereta awak."

"Sebelum tu,nama awak siapa?" Mark mula menjampuk." Saya Sowon."balas Sowon pendek.

"Awak boleh balik sendiri kan?lagi pun saya tak tahu rumah awak kat mana.So, saya dan hyung saya balik dulu.annyeong."

---

"Hyung datang hospital ni dengan apa?"

"Jalan kaki"

"Mwo??!!!"

"Naik kereta la.hadoi,ingt rumah kita dekat ke dengan hospital ni? Tu pun tak boleh nak pikir."

"Ehem,ehem,Mr Mark,kereta anda berada di bengkel. So,kereta sape pulak hyung naik ni?"

"Tu." Mark muncungkan mulut ke arah sebuah kereta Audi warna putih di seberang jalan. Well,kat mana lagi. Kat tempat parking la.

"Cakap je lah yg hyung pinjam kereta Jaebum hyung-.-"

"Shut up"

---

BamBam dan Mark sudah sedia memakai seatbelt. Enjin kereta di'start' oleh Mark.

Secara tiba-tiba pintu kereta di bahagian penumpang belakang dibuka dari luar. Mark dan BamBam serentak membulatkan mata mereka melihat makhluk yang dengan selamba badaknya masuk and duduk dalam kereta tu.

"Wae?"soal makhluk tersebut.

"What are you doing here,Sowon?" Tanpa diduga betul..

"Auwwww,sweet sangat,cakap pun serentak." Balas Sowon sambil buat gaya shy-shy cat kepada Mark dan BamBam.

"Apa awk buat kat sini,Sowon?" Soal BamBam sekali lagi.

"BamBam,awak dah langgar kereta saya.Awak perlu bertanggungjawab."

"Saya perlu buat apa? Saya dah minta maaf la. Lagipun,kereta awak bukannya teruk sangat pun." Balas Bambam tidak berpuas hati.

"Saya nak balik rumah korang berdua."

"MWO?!" sekali lagi BamBam dan Mark bercakap serentak.auww,sehati sejiwa btul la><

"Saya boleh saman awak sebab awak dah langgar saya." Sowon cuba mengugut.

SOWON POV

Aduyaii,apa aku aku dah cakap ni? Boleh ke aku saman dia?bukan ke aku yang langgar dia?tapi,kalau tak,aku nak pergi mana?duit,handphone,semuanya tertinggal kat rumah.

Harap-haraplah dorang bagi aku stay kat rumah dorang. Sadisnya kisah hidup aku ni. Arghh! biarlah malu pon,lebih baik aku malu daripada tidur merempat je.

END POV

"Arrasoe..awk akan balik ke rumah kami."ujar Mark senada.Bambam memandangnya tidak percaya.

"Hyung biar betul?"

"Betul la. Lagipun,ni semua salah BamBam lah,nanti sampai rumah jelaskan sendiri dengan yang lain."

Sowon senyum gembira. BamBam pula sudah berdiam diri sambil berpeluk tubuh. Nampak sangat dia still tidak berpuas hati.

TO BE CONTINUE....

⊱┊𝙊𝙪𝙧 𝙎𝙩𝙤𝙧𝙮 :: ꒱Where stories live. Discover now