Part 5

21.9K 567 5
                                    

Part 5 ni lebih tertumpu pada Safa....Zafran boleh  holiday kat Langkawi Dulu..Nanti Mai PERLIS BALIK..Kita bakor dia nanti...

Zafran mundar-mandir dihadapan Restoran Hajah Zahida. Wajah yang sentiasa tampak tenang sebelum ini hilang entah ke mana.

"Safa, where are you? Merajuk sampai tak nak balik ke apa ni." bebel Zafran sendirian. Zafran menyentuh skrin Iphone 6S miliknya.

Safa, awak kat mana? Saya dengan ummi awak risau tahu tak. Balik sekarang sebelum saya mengamuk. Awak tahu saya macam mana kalau mengamuk. Jangan kata saya tak bagi amaran!

Butang send ditekan. Bukan niat Zafran untuk mengugut Safa, tapi dia terdesak. Dia risaukan keselamatan Safa. Zafran merasa kali ini bukan mudah untuk dia pujuk Safa. Gadis itu umpama ais yang tak boleh dicairkan dalam masa satu hari.

'Saya akan dapatkan awak, Safa. Macam mana sekalipun...you wait and see.' kata Zafran dalam hati.

Ting!

Kalau awak nak saya balik, pergi dari restoran ummi. Saya tak nak tengok muka awak lagi. Jangan berani nak mengaku saya girlfriend awak lagi lepas ni. Tak hingin saya!

Zafran tersenyum nipis. Mungkin hari ini dia akan pergi, tapi esok dia akan kembali. Sekuat mana Safa menolak dirinya, sekuat itu jugalah Zafran akan mendekati Safa.

Zafran sanggup mengambil risiko yang besar dengan meninggalkan Z&H Empire selama satu bulan. Zafran harap pengorbanannya terbalas dengan cinta Safa. Jika Safa masih menolak cintanya sehingga hari terakhir dia di Perlis, Zafran redha. Mungkin Safa bukan jodoh yang Allah tetapkan untuk dia.

"Zaf..." panggil Hajah Zahida dari kaunter. Zafran mengangguk sambil berlari anak ke arah Hajah Zahida.

"Safa dah balas mesej kamu?" tanya Hajah Zahida. Zafran mengangguk kecil.

"Safa minta saya pergi dari sini kalau nak dia balik. Jadi, saya ingat nak balik ke hotel. Esok pagi saya datang semula, jalankan rancangan kita." ujar Zafran.

"Zaf...maafkan anak aunty, ya? Penat Zaf datang sini tak habis lagi, dia dah suruh balik." Terpancar sifat keibuan Hajah Zahida ketika meminta maaf. Entah kenapa, Zafran merasa tenang disamping wanitu tua itu.

"Zaf yang patut minta maaf. Tak apalah aunty, Zaf ada lagi 29 hari untuk pujuk Safa. Kalau tak berjaya juga, mungkin Safa bukan jodoh Zaf. Zaf...Zaf terima jika itu takdir yang Allah tetapkan." Zafran menjadi sebak.
Selama ini dia terlalu bongkak dengan nikmat yang Allah beri. Dia terlalu megah dengan kesempatan yang Allah beri apabila Safa turut mencintainya. Balasan yang dia dapat kini memberi banyak pengajaran supaya dia tidak lagi bongkak pada Allah.

"Aunty yakin Safa untuk kamu, Zaf." Hajah Zahida menepuk bahu Zafran dengan lembut. Zafran sudah dianggap sebagai anaknya sendiri.

Mungkin kesilapan lalu tak mampu dipadam, tetapi Zafran cuba menjadi seseorang yang lebih baik.

Will You Be My Honey? (TAMAT)Where stories live. Discover now