Deel 5: Ice cold

218 27 1
                                    

De weg leek wel oneindig lang. Terwijl we niks anders tegen kwamen dan bomen en struiken en na al die kilometers bleek er geen einde te komen aan de lange weg en de dichte mist. Plotseling werd het ijskoud in het busje, ik zag mijn eigen adem en kreeg koude rillingen over heel mijn lichaam. Arne zei dat de verwarming waarschijnlijk kapot was, dat verbaasde mij niet dat busje was een grote roestbak. Ik keek naar Eddy om te checken ofdat hij in orde was en ik merkte op dat zijn ogen wijd open stonden alsof hij dood was, ik heb hem door elkaar geschud en hij ontwaakte uit een soort van trance. Ik vroeg direct ofdat er iets mis was hij keek naar mij en wees al bibberend naar de achterruit van het busje. Ik keek naar de richting die hij aan wees en ik zag niks. Ik begon mijn aandacht te schenken aan een houten bord aan de kant van de weg. Er stond iets op geschreven, op het bord stond 'TURN AROUND' met daaronder het woord 'DANGER'. Het was al te laat om terug om te keren. Iets verder zagen we een oud huis, er brandde een klein lichtje in het oude huis. Vlak voor het huis stond een oude waterput, het huis was oud zeker 100 jaar oud dacht ik. Maar de waterput leek veel ouder het was alsof het huis rondom de waterput was gebouwd. Vlak voor we hellemaal het huis voorbij waren zag ik in de verte een zwart figuur in een kamer boven staan, de figuur bewoog niet, het stond daar gewoon. Ik kon niet zien ofdat het een man of een vrouw was. Het enige dat ik zeker wist was dat wie of wat het ook was het samen met het huis verdween in de mist naar mate we verder reden. Ik weet nog dat Laura zei dat ze graag in zo een huis zou wonen, misschien zei ze dat omdat ze geilt op rijke mannen of dat ze probeerde de stilte te breken. Ik denk dat het met allebei te maken had. En daarna begon Kathleen te vertellen over haar oom en het verhaal dat ze altijd vertelde van de slang die ze op vakantie met hem had gevangen. Ik haatte het als ze een verhaal vertelde het was niet dat het verhaal mij niet interesseerde maar de manier waarop ze het vertelde was gewoon saai, ze stotterde achter elke zin omdat ze het verhaal al bijna vergeten was.

Bedankt voor het lezen en vergeet niet om te stemmen XD

The Haunted HouseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu