Ik sloot het raam en ik merkte onmiddellijk dat het hier heel warm was, nu was ik zeker dat er iemand thuis was. De warmte deed ons goed. Het huis leek heel oud, de meubelen waren zeket van vorige eeuw. Er waren geen lampen of stopcontacten alleen oude kaarsen. Ik pakte mijn zaklamp en schudde met de batterijen omdat er een slecht contact was in de zaklamp. De lamp brande en Laura pakte mijn hand vast, ik keek naar haar en ze leek nogal bang dus ik liet ze mijn hand vasthouden. We hoorden gekraak van boven komen. Ik zei tegen Laura: 'Zullen we?' Ze knikte dat het ok was en we verlieten de bureau ruimte en we kwamen in een soort van living terecht. Er hing een groot schilderij van een oudere man met een grauw grijs gezicht aan de muur. Aan de andere kant van de muur hing er een schilderij van een familie met 2 kinderen. De oude man op het ene schilderij leek op de man op het andere schilderij. Ik geloof niet dat ze dezelfde persoon waren maar ze waren zeker familie. Ik dacht dat ze vader en zoon waren ofzoiets. Laura keek naar het schilderij en las de naam af die er onder stond. 'Jefferson Woodman' zei ze, ik wist toen nog niet zeker ofdat het de naam van de oude man was of de schilder die het werk gemaakt had. Ik gokte dat het de naam van de oude man was. Er stond ook een volledig intacte antieke bank. Voor de rest stonden er nog een paar kaarsen en een houten kastje en een oude salontafel met daarop een pak oude papieren erop, Laura pakte het eerste papier van de stapel en gaf het aan mij omdat ze het niet kon lezen omdat het te donker was. Het document was een overleidings certificaat geschreven in een oudere vorm van het Engels, er stond een handgeschreven opmerking bij. Op het papier stond 'Body not found' en 'Date of dead isn't wright'. Ik zei dat het een oud reclameblad was om Laura geen schrik aan te jagen. We verlieten de woonkamer en zette onze zoektocht verder naar de inwoners van het oude huis om een jerrycan benzine te lenen.
Bedankt voor het lezen en vergeet niet om te stemmen XD
JE LEEST
The Haunted House
HorrorThe Haunted House is een Nederlandstalig horrorverhaal dat zich afspeelt aan het einde van de jaren 60. Het verhaal gaat over 5 jongeren die hun zomervakantie doorbrengen in de Verenigde Staten en uiteindelijk terechtkomen in een verlaten huis waar...