De stemmen waarschuwde me.....
Ze waren te stil om iets voor te stellen.
Wij zijn niet alleen.....De volgende kamer was een soort van hall met een grote trap met een houten leining en houten treden. De voordeur was nog indrukwekkender als langs buiten bekeken, er zaten mooie patronen in, er zat geen sleutel op het slot dus de enige uitweg was nog steeds het raam. Toen ik de deur nig verder inspecteerde zag ik dat er een roestige oude spijker in het midden van de rechterkant van de voordeur zat met daaronder een mooi zilveren kruis dat met een touwtje rond de spijk zat. Ik zei 'Dat oude kruis moet een fortuin waard zijn. Ik pakte het zilveren kruis en hing het rond mijn nek. Meteen kreeg ik de boze blik van Laura op mij af, ze zei ' Ga je nu ook al stelen?' Ik antwoorde daarop: 'Het is zo een mooi stuk, maar ok ik leg het terug.' Laura zei: 'Als we zeker zijn dat hier niemand woont mag je het straks meenemen.' Ze pakte het kruis van rond mijn nek en hing het aan de trapleuning. We kwamen nu tot de keuze om naar boven te gaan of om beneden te kijken. We besloten om eerst naar boven te gaan eerst riepen we een paar keer: ' Anybody home?' Daarna na geen reactie te ontvangen gingen we stapje voor stapje de trap op. Ik zei tegen Laura 'Er staat waarschijnlijk een bijlmoordenaard boven ons op te wachten.' Ze keek naar mij met een scherpe blik'. 'Jij gaat er waarschijnlijk als eerste aan want in die oude horrorfilms gaat het mooiste meisje van de groep als eerste eraan' zei ik. Ze lachte naar me en ze vroeg of ik haar echt zo mooi vond. Ik wilde niks zeggen maar ze bleef mij met haar mooie glimlach aanstaren. 'Het is heel duidelijk ...wat je voor me voelt enzo'. Ik besloot om iets te zeggen hoe ongemakkelijk ik mij ook voelde nu, ik deed mijn mond open en vlak voor er woorden uitkwamen klonk er een harde knal. Ik was langs de ene kant blij dat ze haar aandacht op iets anders bestede dan aan mij. Ik ben gered door het vriendelijke spookje dacht ik. Maar langs de andere waren we nu doodsbang. Ik riep nog eens 'Anybody home? We want to buy somme gasoline' zei ik in mijn beste engels. Daarna hoorde ik geen reactie.
Bedankt voor het lezen en vergeet niet om te stemmen XD
JE LEEST
The Haunted House
HorrorThe Haunted House is een Nederlandstalig horrorverhaal dat zich afspeelt aan het einde van de jaren 60. Het verhaal gaat over 5 jongeren die hun zomervakantie doorbrengen in de Verenigde Staten en uiteindelijk terechtkomen in een verlaten huis waar...