De man volledig in werkpak gekleed vroeg aan Eddy ofdat we hulp nodig hadden. Wij waren door stomheid geslagen. Een vreemde onbekende man die vrijwillig zijn hulp komt aanbieden. Ik vond dat heel raar, zeker omdat we gedurende de 5 uur lange rit maar een handvol wagens waren gepasseerd. De man keek naar de band en zag het probleem onmiddellijk. Zonder te aarzellen pakte de man zijn reserve wiel en plaatste hij het wiel onder ons busje. Eddy bedankte hem en vroeg welke richting ze uit moesten. De man zei dat de Linkse de langste weg is en dat de linkse de kortste weg is. Maar dat we de rechtse weg moesten vermijden omdat die weg voorbij het oude huis ging. De man keek na het antwoorden mij recht aan in de ogen. Maar na 5 seconden staren vertelde hij verhalen over het oude huis en daarna verdween de man terug langs de weg waarvan hij gekomen was. Hij verdween in de mist.
Ik opende de achterdeur van ons busje en stapte in. Maar Eddy bleef staan zonder een spier te bewegen, het was alsof er een beer vlak voor hem stond. Er was niks hij stond daar gewoon in het midden van de weg te kijken. Ik maakte me geen zorgen ik dacht dat hij naar een wild dier aan het kijken was. Na een paar seconden riep Laura dat Eddy in de auto moet komen omdat we al te veel tijd waren hadden verloren. Er volgde geen directe reactie. Hij bleef nog ongeveer 15 seconden levenloos staan en staren. Plotseling ging hij terug in het busje zitten achter het stuur. Zonder een woord te zeggen startte hij de wagen. Voor hij kon vertrekken pakte Kathleen de sleutel uit het contact en zei dat Arne wel zal rijden omdat hij er bij liep als een zombie. Eddy staptte heel rustig uit en ging achterin naast mij zitten. Arne startte het busje zonder te aarzellen en reed in de richting van de rechtse weg van de splitsing.
Bedankt voor het lezen en vergeet niet om te stemmen XD
JE LEEST
The Haunted House
HorrorThe Haunted House is een Nederlandstalig horrorverhaal dat zich afspeelt aan het einde van de jaren 60. Het verhaal gaat over 5 jongeren die hun zomervakantie doorbrengen in de Verenigde Staten en uiteindelijk terechtkomen in een verlaten huis waar...