Ik zei tegen Laura dat ze achter me moest blijfen ze knikte en pakte mijn hand terug vast. Toen we boven waren was alles muisstil. Geen teken van leven te bekennen. We liepen in alle angst de gang af. We passeerde iedere kamer af en elke kamer leek ongeveer hetzelfde, er was een opgemaakt tweepersoonsbed met een grote kleerkast met een spiegel in de kastdeur ingewerkt en een groot raam.Er waren drie kamers die er bijna volledig identiek uitzagen. Toen kwamen we aan een iets grotere kamer. De kamer had een mooier afgewerkt bed en naast het bed aan de kant van het raam stond er een wit wiegje. We verlieten de kamer en richtten ons op de laatste slaapkamer van de gang. Deze kamer zag er totaal anders uit het was een kamer met een openhaard gemaakt van marmer. De kamer had geen tweepersoonsbed maar een groot eenpersoonsbed in het midden van de kamer. Wederom kwamen we tot de conclusie dat de rode zijden lakens ook opgemaakt waren. Ik voelde aan de matras om te kijken ofdat er iemand in had geslapen maar het voelde koud aan. We kwamen al snel tot het besluit dat er hier niemand meer woonde. Maar toen herinnerde ik het licht dat brande toen we voorbij reden ik liet Laura's hand los en liep naar beneden en ik liep al krakend over de oude houten trappen naar beneden. Laura volgde me naar beneden. Ik kwam in een veranda terecht tot mijn verbazing zag ik geen kaarsen alleen kapotte bloempotten en dode verdorde planten. Laura vroeg 'Waarom begon je ineens te lopen?' Ik staarde haar aan en zei dat ik keek waar het licht vandaan kwam. Laura bekeek me met een vragende blik en vroeg 'Welk licht?' Ik zei dat ik zocht naar het licht dat daarnet brande in dit gedeelte van het huis. Ze leek bang en zei dat er geen licht was en dat ik moest stoppen met haar bang te maken.
Bedankt voor het lezen en vergeet niet om te stemmen XD
JE LEEST
The Haunted House
HorrorThe Haunted House is een Nederlandstalig horrorverhaal dat zich afspeelt aan het einde van de jaren 60. Het verhaal gaat over 5 jongeren die hun zomervakantie doorbrengen in de Verenigde Staten en uiteindelijk terechtkomen in een verlaten huis waar...