Den varma brasan som hade brutit för en stund sen. Allt det underbara var utbrunnet och bort till ett minne. Som jag så sent som aldrig ska glömma bort. Den dagen, där jag var i centrum med andra fanatiska människor. Som behandlar mig för den jag är utan att tänka på vad jag gör eller har för synder. Stunden jag aldrig ska släppa. Med tron om att jag vet att dom är äkta. Det är som den trasiga delen inuti mig som varje människa har. Sorgen att inte vara älskad på riktigt. Inifrån och ut. Varmt och långsamt. Underbart och en lättnad som växer till ens glädje som blir allt större desto närmare läkningen når min hud. Som sedan ger mig det jag har vänta på och som jag trivialt på har funnits. Kärleken som min familj har givit mig och nu ska jag skaffa egen familj och skapa samma kärlek som jag har med min familj som jag bygger ännu större med mitt liv och min kärlek. Tyvärr inte med Harry.
Jag reste på mig från soffan som kändes som bilden man hade om moln när man var barn. Allt runt om mig i biljard rummet låg tyst och stilla och hela huset var i ett skrämmande dunkel, för den som inte var van vid en en stor herrgård där nästan var omöjligt att få liv i oavsett antal människor. Allt var för mig vanlig vardag. Tomt, tyst och stilla.
Vant traskade jag fram och drog in spjället på den öppna spisen.
Jag vände mig om och valde sen traska vidare ut från biljardrummet in i nästa rum som också låg på den bakre delen av boningshuset. Nästa rum var bara ett möblerat rum vi knappt använde. Vi brukar endast ha det till sammandrag och fester som alkoholrum, för att slippa ha alla människor köket. Reflekterad inte speciellt mycket om rummet. Såg precis ut som det brukar. Ljusa vägar och bruna möbler med röda tyger. Jag klev ut i nästa rum som var endast en korridor mellan hallen och glasverandan. Jag kikade ut i hallen som alltid när man passera här och där var allt som vanligt, lika mycket lera och damm på golvet som bestod av sten.Nästa rum som man passera är där vi inom familjen äter middag alltså, vi har bara ett vit tråkig runt bort i mitten av rummet alltså inget intressant ska du veta och slutligen kommer vi till köket. Min fötter trevade sakta men vant fram till kylskåpet och möte det vanliga ett överfullt kylskåp som mamma fyllt när dom åker i väg på sina unghäst letande.
Jag öppna upp den svarta stall dörren och klev in. Jag drog in doften precis som vanligt. Hästarna gnäggade lågt. Jag tänkte på hur bra jag har det egentligen, med mina hästar. Jag tog tag i alla foder hinkar och klev ut och fyllde på hästarnas svarta nötta och ner bitna krubbor.
När alla hästar fått mat som stod på box drog jag med foder vagnen ut till fyrhjulingen och kopplade på den och hoppade upp på vår grova och även skitiga gröna fyrhjuling. Jag fäste blicken mot skogsstigen som gick runt gården och hagarna som satt dammanlänka med stallområdet. Jag började och köra till sto hagen där våra avelston står och även min gamla shetlandponny Teddy och även min 23 åriga d-ponny Champange.
Som alla andra dagar var jag försjunken i mina egna tankar och men vanna händer fortsatte jag styra på den välskötta skogsstigen. Mina tankar var balande. Dom for runt tills jag hörde ett pling. Mina tankar som hade lekt rövare var som bortblåsta. Alla mina sinnen var som på helspänn och försökte lokalisera vart plinget kom från. Självklart visste jag att det var min mobil. Jag körde till sto hagen den sista biten även om det var ganska långt kvar så bestämde jag mig att smset fick vänta. Det är ju inte så att det kan vara något livsviktigt för i så fall hade den personen ringt. Jag bestämde för att lyssna på den allt mer vaknade skogen. Jag vart ännu en gång försjunken i mina egna tankar som hade fått upp flowet igen och hoppade runt som galningar. Tänk att få vara en tanke. En enda uppgift i livet att minnas en enda händelse eller fundering och sedan få hjärna att börja tänka och bearbeta den på något viss.
Jag drog av den högljudda fyrhjulingen och minste lilla ljud kunde jag nu hör utan några som helst problem. Alla fåglar. Vinden som viner i trädens kronor och jag kunde även hör på håll att alla ston visste att jag var har här nu med frukosten och vaknat för sin morgon rusning hit. Hit till fodret. Jag började känna vibreringar under fötterna och mina öron kunde förställa mig allt frustande som hästarna gav i från sig under deras fasansfulla gallsopp ur hit. Det var fortfarande kallt i luften så här på tidig morgonkvisten. Det stack i mina näsborrar och mina min trötta morgon kropp kämpade med att få den kalla luften var innan det kom till mina lungor som inte vill känna på den kalla morgon luften. Hästarnas fasansfulla verberingar var väldigt nära nu och jag insåg att vilken minust som helst dycker dom upp runt hörnet. Vilket dom gjorde också.
Först i ledade av rusande hästar var Vivi Vy. Som av ett av stona som hade fått ett litet föl för nån månad busade längst bak med Champange. Men det tycks Vivi helt koll på och tycka va okej. Medans vårt andra sto som hade nyligen få sitt hade det under noga på sikt när det sprang vid hennes sida. I år fick vi bara två föl.
Väl framme vid grinden var det tjurigt som vanligt när jag skulle köras in en ny höbal och även fylla på vatten. Vivi hade hämtat sitt föl och sparkat bort dom andra hästarna. det andra stoet med föl hade ställt sig lite längre bort för att skydda sin fölunge. Medans dom två gamla gubbarna härjade bakom Vivi och hennes föl tillsammans med resten av stona.
Man ska inte tro att damen i denna hage flyttar på sig. Typiskt ViviJag åtevände sedan tillbaka till stallet för att börja med resten ac av dagens slysslor. Mitt i min mockning kom jag på att jag tidigare i morse fick ett sms.
Har du tid för en lektion för tre pers? Liam Xx
Jag log och tänkte på allt som hänt igår. Allt var bara för sjukt. Jag svarade leendes.
Ta på er skor med klack och oömmakläder och befinn er på min stallplan om en timme;) Lucy Xx
Klockan slog 10.05 när deras bil rullade in. Jag log mot dom när dom tre personerna hoppade ur bilarna men jag tappade hakan när en fjärde kille hoppade ur bilen och log. Du skojar!
"Hoppas det var okej att Harry ville följa med?" Sa Liam och gav mig en kram. Och nickade i hans famn och tänkte vilken häst som kunde slänga av honom hårdast och fortast. Så han fick känn hur ont det gör när man tror att man har en bra relation med någon som inte tänker lika som en själv.
"Jag tänkte såhär" började jag och tittade på dom uppställde killarna framför mig. Jag har tagit ut alla hästar och så men jag har även gjort alla sysslor som behövs göra varje dag. Dock har jag inte mockat era hästar boxar som ni ska få låna av mig. Alltså måste ni mocka" berättade jag flindes.
"Du menar att vi ska städa deras boxar från avföring?" Frågade Niall med en äcklad minn. Louis skrattade tills han insåg att han också skulle behöva mocka sin häst box.
"Vad heter hästen jag ska rida på?" Frågade Harry som hittills inte sagt något han. Jag nickade åt Harry som svar på hans fråga.
"Liam du ska rida på Prince. Niall, du ska få låna Kattizi hon är en känsligt sto så tänk på det . Louis, du ska få tampas med en häst som heter Vilogo TX. Han är en pigg påle och kan vara lite svår men det är det bästa jag kan erbjuda dig och du verkar ju också ha mycket fart och barnslig så jag tror det ska funka" sa jag och log mot Louis. Alla skrattade åt Louis som såg väldigt stolt ut. Dock misstänker jag redan att det försvinner sen när han ska börja med hästen."Vilken är hästen jag ska rida på?" Harry hade öppna munnen och såg lite, jag vet faktiskt inte hur jag skulle förklara hans ansiktsuttryck.
"Jag tänkte att du ska får rida på en häst som heter Street " svarade jag på hans fråga.
När det var tid för mockning så var det väldigt mycket stön och stock och även en det dumheter som var väldigt kul. Även stackars Niall som råkade ramla och landade i skottkärran. Så han fick låna pappas arbetskläder. NIall var stolt när han vart av med dom skitiga kläderna.
Mockning funkade väl okej. Sen var det ju det där med att fånga hästarna. Kanske inte riktigt gick som jag hade tänkt mig. Niall häst var ju snäll som vanligt men som vanligt lite stressad och rädd. Men Niall tog mitt råd och bara andas och försätta det som vara tanken att göra. Dom kom lungt och stilla in i stallet. Berömet fick Niall att slappa av lite. Vi andra gick för att hämta Street som vägrade att komma när vi hämtade Kattizi åt Harry som också gick bra att hämta nu när inte Kattizi inte längre var kvar i hagen.
Louis häst Vilogo, som var näst på tur är ett matvrak så han kommer ju bara man är i närheten. Så Louis sken som en sol när han ställde upp sin häst.
"Men föl som är så söta. Tänk om dom v inte vill ha barn?" Niall såg faktiskt lite fundersam ut. Vi hade ramlat in på avelsämnet och diskuterade det.
"När man avlar hästar så avlar man på gener och psyke och även på meriter. Oftast åker man till ett avelstall där man har valt en hingst. Men hos oss så låter vi ston som ska ha föl gå i samma hage som den hingsten vi har val ska vara pappa och så får dom sköta det själv. Det funkar bra. Det blir billigast och naturligast." Niall nickade på sitt huvud och återgick till sitt borstande.
När vi hade hämtat alla hästar så lärde jag dom hur man kratsar hovar, sadlar och tränsar. Det grund läggande saker man kan säga. En sak var väldigt roligt. Harry hade slappnat av i sitt tanke sätt att vara på. Han var som det natten vi träffades.
YOU ARE READING
Your son | H.S |
FanfictionBerättelsen om Lucy Thyn som träffar en full skitstövel till Harry styles stjärna på fel tid i månaden. Livet förändras hastigt på grund av alkohol och hormoner. Får Lucy ordning på sitt liv när allt vänds upp och ner? Även när de allra livs viktig...