Hoofdstuk 31

5.2K 227 14
                                    

Ik word wakker en knipper snel met mijn ogen. Ik zie dat het buiten nog donker is dus draai ik me opnieuw om.

'Alex!'

'Uh.'

'Moet je niet opstaan, je vertrekt vandaag op vakantie.'

Ik brabbel wat. Ik schiet recht in mijn bed als het tot me doordringt, ik ga vandaag naar Italië met mijn vrienden en vriedje! Ik spring zo wat uit mijn bed en trek de gordijnen open, het is nog donker want we zouden vroeg vertrekken naar de luchthaven. Ik glimlach naar de prachtige maan en de de fonkelende sterren in de lucht. Ik loop mijn badkamertje in en draai de doucheknop al open, ondertussen trek ik mijn kleren uit en haal een handdoek en een washandje uit de schuif. Ik stap de douche in en laat de warme stralen over mijn lichaam lopen. Het water verwarmt me, ik neem de bus shampoo en was in een vlug tempo mijn haar en daarna ook met conditioner zodat mijn haar zacht wordt. Na een paar minuten zet ik de douche uit en loop mijn koude badkamer in, ik droog me snel af en trek een leuk kort shortje aan met een bordeaux blousje over. Het is warm en in Italië zal het waarschijnlijk nog warmer zijn. Ik zet mijn raam een beetje open om de badkamer te verluchten en loop dan met mijn koffer en een laatste blik de kamer uit. Ik ga eerst naar beneden waar ik mijn koffer aan de deur zet, Kyle komt me zo ophalen samen met zijn broer en de anderen. Mijn moeder ligt terug in haar bed om nog verder te slapen en ik sluip zacht terug naar boven. Ik duw de deurklink van mijn zus naar beneden en laat de deur openschuiven, ze slaapt nog. Wat is ze toch prachtig, ik glimlach en loop naar haar toe. Ik geef haar een kort kusje op haar wang en loop dan naar mijn moeder. Ik zie dat er licht onder haar deur vandaan komt en klop er daarom eerst op.

'Ja?'

Ik duw de deur open en daar zit mijn moeder met een boek in haar hand. 'Ik ga bijna vertrekken', fluister ik en loop naar haar toe, ik knuffel haar en druk een kus op haar wang.

'Veel plezier en wees voorzichtig eh.'

'Zal ik zijn, bedankt mam.'

'Daag, tot je weer terug bent.'

'Byebye.' Ik loop de kamer terug uit en eenmaal beneden neem ik een appel uit de fruitmand die ik snel op eet, Kyle kan hier elk moment zijn. En net zoals ik dacht gaat de bel na een paar minuten. Ik open de deur en vervloek mezelf dat ik niet gezegt heb dat ze me een sms moesten sturen, hopelijk slaapt mijn zus gewoon verder. 'Heey Kyle', zeg ik terwijl ik hem omhels en mijn hoofd in zijn t-shirt verstop. 'Hey liefje', zegt hij en drukt een kusje bovenop mijn hoofd, 'zullen we vertrekken?'

Ik knik. 'Ik heb er echt zin in.'

'Ik ook, het word geweldig!'

Ik glimlach, neem mijn koffer die Kyle uit mijn handen pakt en samen lopen we naar zijn auto waar hij de reiskoffer in de kofferbak zet en mij achteraan bij de andere twee duwt.

'Hoelang is het rijden?' vraag ik opgewekt en veel minder moe dan daarnet.

'Ongeveer een uurtje denk ik', zegt Kean, de broer van Kyle.

'Is goed', zeg ik. Ik neem mijn gsm en steek mijn oortjes in mijn oor, het liedje Fireflies van Owl City speelt zich af en ik laat mijn hoofd tegen het raam zakken. Terwijl mijn adem kleine wolkjes tegen het raam maakt probeer ik de sterren te tellen. Mijn liedje verspringt naar To the sky, ook van dezelfde zanger, ik zing zachtjes mee en kijk naar de eerste zonnestralen die al opkomen. Ik denk dat ik wat aan het wegdommelen ben als de auto opeens stopt.

'We zijn er', zegt Kean. We openen onze deuren en zien dat we op de parking staan van het vliegveld. We zien een erg groot gebouw waar we naar binnen gaan. 

*Een paar uur later*

We zijn eindelijk helemaal ingecheckt, de koffers zijn aan boord en al dat andere gedoe, ik zit nu naast Kyle en ik zit aan het raampje en Voor ons zitten Luke en Sandra. Ik ben blij dat we niet met de auto gaan want zo lang in de auto zitten... In ieder geval, ik kan echt niet wachten tot we er zijn, vooral naar de zee kijk ik uit, die prachtige zee!

Ik hou van jou (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu