Semasa Taehyung nyenyak tidur, seekor labah-labah merayap di mukanya kemudian berhenti seketika. Taehyung yang nyenyak tidur tidak merasakan apa-apa langsung.
Beberapa minit kemudian, labah-labah itu pergi.
"Bintik merah apa dekat muka saya ni omma?" Soal Taehyung kepada ommanya.
"Macam kena gigit labah-labah. Tak apa, nanti bintik tu hilang. Cuma Tae tak boleh garu sangat bintik tu" pesan omma Taehyung.
Beberapa jam kemudian, ketika Taehyung hendak tidur, dia perasan yang bintik tersebut bertukar kepada benjol berwarna merah.
"Omma. Tengok ni, makin besarlah" adu Taehyung.
"Kadang-kadang memang macam tu" kata omma Taehyung. "Nanti baiklah tu"
Beberapa hari kemudian, benjol di muka Taehyung semakin besar.
"Tengok ni" kata Taehyung. "Sakitlah omma. Dan benjol ni kelihatan menjijikkan. Tae sendiri takut tengok"
"Kita jumpa doktor jelah" kata omma Taehyung. "Macam ada masalah tu"
Sebaik sahaja Taehyung dan ommanya ke hospital, doktor itu berkata yang dia tidak dapat merawat sekarang pesakit ketika ini. Doktor tersebut berpesan kepada Taehyung supaya datang semula esok.
Makan itu Taehyung sedang mandi. Ketika dia berendam, benjol di mukanya tiba-tiba pecah.
Kelihatan banyak labah-labah kecil merayap keluar dari muka Taehyung.
Hurmm... Patut tak kalau saya update lagi? Or this should be last update. Because ada orang pm saya and kata saya ni malas nak update. Gaiss... Actually saya bukan nya malas nak update. K saya bagi reason kenapa lama tak update. First, saya masih pelajar. Still nak kena buat homework. So saya memang dah jarang bukak wattpad ni. Nipun baru bukan ni dpat bukak wattpad. Second, bulan... 4 tu saya ada family problem. So takkan saya still nak senang lenang kan?
BTW... Thanks!!! For 2k readers!!! Saya appreciate sangat every single of you! And kalau boleh, nanti di ngan ati ngan kan tangan tu untuk vote yeeee! Comment also. Korang boleh gak kalau nak req bias korang :)