16; Hand

1.1K 100 10
                                    

Wonwoo duduk di dalam bus sambil mendengar lagu dalam perjalanan kesekolah. Memandangkan Wonwoo duduk di belakang sekali, dia tidak perlu peduli akan pelajar lain yang hendak mencari tempat duduk.

Bas berhenti, Wonwoo terus tersentak dan menekan butang pause di mp3 nya.

Wonwoo memandang sebuah rumah kecil. Rumah Woozi.

Sebuah tangan menyelinap melalui tingkap rumahnya dan melambaikan tangannya kepada pemandu bas. Mungkin mengisyaratkan kepada pemandu bas untuk meneruskan perjalanan.

"Tak sihat kot", kata Wonwoo lalu menekan butang play di mp3 nya.

Keesokan harinya.

Berita menyiarkan tentang satu kes pembunuhan. Wonwoo yang menonoton siaran tersebut tergamam.

Seluruh keluarga Woozi telah pada hari itu oleh seorang pembunuh yang masih diberkas.

Setelah berita tentang kes pembunuhan tersebut habis disiarkan, Wonwoo masuk ke bilik tidurnya.

Keesokan harinya, Wonwoo duduk di dalam bas seperti biasa. Tetapi kali ini duduk di hadapan atau lebih tempat dibelakang pemandu bas.

Pemandu bas tersebut memandu bas dan berhenti di hadapan rumah Woozi. Pemandu bas tersebut seperti belum tahu tentang nasib yang telah menimpa keluarga Woozi.

Wonwoo mencuit bahu pemandu bas tersebut. Tiba tiba ada sesuatu yang menarik perhatian Wonwoo.

Sebuah tangan pucat menyelinap melalui tingkap dan melambaikan tangannya. Pemandu bas menyambung pemanduan.

"Wae Wonwoo? Kenapa cuit bahu ahjusshi?" Tanya pemandu bas tersebut. Lidah Wonwoo kelu.

Creepypasta //HIATUS//Where stories live. Discover now