Tahun ini masuk tahun terakhir Oh Sehun, tinggal di hostel. Sehun bukanlah pelajar yang cemerlang tapi disebabkan dirinya yang lebih menonjol daripada pelajar lain dan kuat mengampu itu membuat dia disayangi warden hostel iaitu Saem Park.
"Tahun ni saya bagi awak jadi keta hostel" kata Saem Park.
"Okay ke saem? Nanti apa kata Kai?" Tanya Sehun sedikit cemas.
Kim Jong In atau lebih dikenali sebagai Kai menjadi kegilaan pelajar hostel perempuan tetapi Sehun tahu dia ada 'sisi hitam'.
Bukan main semangat lagi Sehun semenjak jadi ketua hostel. Rambut yang dulu dibelah tengah kini dibelah tepi. Kai perhati je. 'Rahsia hitamnya' berada kemas di tangan Sehun.
Saem Park bukan main gembira sejak Sehun jadi ketua hostel. Kepercayaan diberikan 100% kepada murid tersebut. Saem Park yang masih bujang kini ada lebih masa untuk bersama anak-anak angkatnya dari sekolah lain.
Sebagai ketua hostel, Sehun diberi keistimewaan memiliki bilik sendiri yang dimuatkan sebuah katil, sebuah meja study dan sebuah locker. Maslan ada satu sifat ganjil, iaitu dia tidak pernah kemas katil. Katil dibiarkan berselerak dengan pakaian kotor, uniform skolah dan tuala. Buku-buku pula bersepah dan ada yang tercampak di bawah katil.
Malam itu, heboh hostel yang dihebohkan oleh Sehun dengan perturan baru; jangan kemas katil.
"Wae sunbaenim?" Soal seorang pelajar tahun pertama di situ. Yang lain juga tertanya-tanya soalan yang sama. Kai hanya memandang sehun dengan pandangan yang menyampah.
"Korang pernah dengar tak? Yang kalau katil dibiarkan kosong tanpa penghuni selama beberapa hari, ada makhluk lain yang datang baring?" Beria-ria Sehun berkata.
"Habis sunbae nak kami buat apa?" Aoal pelajar tadi.
"Esok semua balik cuti sebulan kan? JANGAN kemas katil. Kamu nak benda lain baring atas katil kamu masa kamu takda?" Soal Sehun. Masung-masing menggeleng kepala.
Hostel sunyi leesokan harinya. Hampir 98% pelajar balik ke rumah masing-masing. Pelajar yang tinggal berkumpul di satu dorm yang sama.
Sehun berjalan seorang diri di koridor setelah meronda kawasan hostel. Tiba di satu-satunya koridor yang belum dirondanya, ada bunyi kipas yang berputar laju berbunyi di salah sebuah dorm.
Dia memnuka pintu dorm dan melihat 20 deretan katil yang disusun 10-10. Dia dapat melihat selimut dan bantal dalam keadaan yang tidak teratur. Buku juga berselerak di atas meja.
Sehunmenutup suis kipas. Baru shaja berniat hendak keluar dari dorm, selimut putih tegak berdiri dan berselubung dalam gelap, lalu melompat. Kaki Sehun hanya kaku dan lidah kelu untuk menjerit dan mengeluarkan suara.
Requested by: yeonhaz
Annyeong! Esok author nak buat doubke or triple update! Or maybe more than that? Idk lol. Anyway thanks for being my readers! I appreciate it so much! Eh ter speaking pulak! Lol. Anyway thanks also for voted this story. But seriously saya terharu tengok ada orang sudi baca creepypasta ni. Even I know this is not too creepy. Saya akan usaha untuk membuatkan dia semakin creepy! Fighting!
Oh yes! Lupa nak kata. Boleh req bias korang. Kadang2 bosan gak asyik ikut bias saya je hehe