9. EXO Members Found Out

546 24 4
                                    

-SKIP-

Malam tu .. di rumah Suho .

Suho : Minggu depan kita ada event kat Beijing .

Baekhyun : Wahh ! Jinjja ?! Yeah !! ( terlompat-lompat macam beruk dapat pisang )

Chanyeol : Woi ! Roboh jugak rumah Suho ni nanti ..

Kai : Tah .. Baik kau diam sebelum aku ikat rambut kau jadi yeoja nanti . ( menunjukkan getah rambut warna pink ke arah Beakhyun )

Baekhyun : Ish ! Kau ni Kai .. Nak teruja sikit pun tak boleh . Kenapa tak ikat sekali rambut Chen tu . Rambut dia pun panjang .. ( menunjuk ke arah Chen )

Chen yang tengah minum tersembur .

Chen : Kenapa nama aku jugak yang disebut ni ? Aku tak ada kena mengena ok ! ( marah )

Suho : Dah ! Eh ? Mana Sehun ?

Xiumin : Kat luar . Nak ambik angin katanya tadi ..

D.O : Biar aku cari dia . ( membuka pintu )

Di luar ..

Sehun : Haih .. Hidup aku dah lain sekarang ni .. Hidup aku jadi lain disebabkan dia . Jantung aku berdegup kuat bila aku dengan dia .

... : Sapa yeoja tu ? ( memeluk tubuh )

Sehun : Kau rupanya D.O .. ( memandang ke belakang )

D.O : Who is the girl that makes your heart beats so fast ?

Sehun : No .. nothing .. ( gagap )

D.O : Jangan nak tipu aku la .. Aku dengar semuanya tadi . ( duduk sebelah Sehun )

Sehun : Baik kau blah sebelum kau nampak rupa sebenar aku .. ( memandang bulan penuh )

D.O : Maksud kau apa ? Aku tak faham ..

Sehun : Tak apa la kalau kau nak tengok rupa sebenar aku . But .. jangan terkejut pulak . And please keep this secret .

D.O hanya diam . Tak berapa lama kemudian muncul la bulan purnama . Rupa Sehun lama-kelamaan berubah . D.O ternganga .

D.O : Se .. Sehun .. Kenapa kau jadi macam wolf ..?

Sehun : Aku .. disumpah jadi werewolf .

D.O : Jadi selama ni kau rahsiakan ni daripada kitorang la ?

Sehun : Ne ..

D.O : But why you didn't tell us ?

Sehun : Aku takut .. takut kalau korang tak terima aku dan buang aku dari group EXO . Aku tak nak ..

Tiba-tiba EXO datang ..

Suho : Kitorang tak kan buat semua tu ..

Sehun : Suho ..

Chanyeol : Cukup la Kris , Luhan & Tao keluar dari group kita .. Jangan kau pulak .

Lay : Betul tu ..

Sehun : Korang .. Aku mintak maaf . ( emo la pulak )

Baekhyun : Nak mintak maaf buat apa pulak ?

Sehun : Sebab rahsiakan ni dari korang . ( menunduk kepala ke bawah )

Kai mendekati Sehun lalu terus memeluknya .

Kai : It's okay Sehun .. Kau disumpah . Bukannya kau mintak nak jadi werewolf pun . ( tiba-tiba memeluk Sehun lagi kuat sampai tercekik Sehun tu .. )

Sehun : Woi !! Lepas la !!! Asal peluk aku kuat sangat ? Sakit tau tak ?! ( cuba melepaskan diri )

Kai : Sorry .. bulu kau gebu gila . Rasa macam peluk selimut busuk aku .. ( sengih )

Sehun : Kurang ajar kau ! ( menampar pipi Kai )

Kai : Omma !! Serigala gila tampar Jong In !! ( menjerit )

Semua orang gelak dengan karenah Sehun dan Kai .

Baekhyun : Huhuhuhuhuhuhu ..~ ( tiba-tiba menangis sampai keluar hingus )

Xiumin : Kau ni kenapa pulak Baekhyun oi ..?

Baekhyun : Aku dah tak tahan dengan nyamuk-nyamuk ni asyik gigit aku . ( menggeleng kepala . meleleh habis hingus ) Tapi aku pelik la .. kenapa nyamuk-nyamuk ni asyik gigit aku je ? Kenapa tak gigit korang sekali ?

Suho : Kau ni ! ( mengetuk kepala Beakhyun ) Kecoh pasal nyamuk dia .. Dah la pengotor ! Tengok tu .. habis penuh muka kau dengan hingus tu . Geli aku tengok !! ( menjauhi Beakhyun )

Baekhyun : Sakit la Suho !!

D.O : Kesian kau , Kai ..

Kai : Asal pulak aku ?

D.O : Tengok la nanti ..

Baekhyun mendekati Kai .

Baekhyun : Kai .. aku tak ada tisu la .. ( merengek )

Kai : Dah kenapa kau ni ? Apa kena mengena dengan aku ?

Tiba-tiba Baekhyun mencapai hujung baju Kai lalu membuang hingusnya pada baju tu .

Kai : Ya !!! Baekhyun ah !!! ( menjerit )

D.O : Dah agak dah . Mesti benda ni akan berlaku kat Kai . ( menahan ketawa )

Baekhyun : Ha .. Dah hilang hingus aku ! Kai .. handsome kan muka aku ?

Kai : Handsome kepala otak kau ! ( marah )

Chanyeol : Kai .. baju kau . Tadi warna putih .. sekarang warna hijau . Daebak la kau , Baekhyun !

Kai : Baik kau diam sebelum baju ni aku sumbat dalam mulut kau , Chanyeol !

Suasana menjadi gamat dengan suara gelak ketawa namja-namja .

the werewolf + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now